Inlägg från: Hobbyarkitekt |Visa alla inlägg
  • Hobbyarkitekt

Svartsjuk på vuxen dotter

SupersurasunkSara skrev 2014-08-21 09:07:50 följande:

Jag älskar min nuvarande man mer än jag älskade barnens pappa. Jag älskar honom lika mycket som mina barn men på ett annat sätt. Ditt inlägg verkar bara vara för att provocera och kan inte tas på allvar. Inte heller de du skrivit sen heller.

TS, ta det lugnt, hans oro lägger sig och troligen skulle han bli lika orolig för dig men på ett annat vis. Precis som han älskar dig, men på ett annat vis än han älskar sin dotter.

• Hobbyarkitekt
    Anonym (-) skrev 2014-08-21 10:51:26 följande:
    Givetvis hjälper en partners kärlek till i en sådan hemsk situation.
    Men om personen hade fått välja mellan att ha sitt barn bredvid sig och sörja den bortgångne partnern, eller att ha sin partner bredvid sig och sörja det bortgångna barnet, så är valet VÄLDIGT enkelt; man vill hellre ha sitt barn i livet.

Man väljer sitt barn framför det mesta - sina syskon, sina föräldrar, ja till och med framför sig själv. Så HUR, jag frågar HUR kan du tro att du betyder lika mycket som din mans barn? - Nu kanske. Men när det verkligen kniper, så går hans barn före dig, tro mig.
    Du drar allt till sina ytterligheter.
    Självklart så är det så som du säger - i ett civiliserat samhälle. Självklart väljer man sitt barn framför sin partner. Men hur ofta tvingas man välja? Ytterligheter, som sagt. Onödigt att ens dra upp. Alla vet nog innerst inne att barnet alltid går först när det kommer till ytterligheter.
Svar på tråden Svartsjuk på vuxen dotter