• SofiaMH

PCO och ägglossningstester ??

För mig fungerade det jättebra men jag hade flyt på vägen. Hade endast haft mens 3 ggr under 2014 och när vi bestämde oss i början på augusti att vi ville skaffa barn hade jag inte haft mens sedan början på juni. Jag började testa ägglossningstest de första veckorna i augusti som alla visade ett svagt streck vilket var samma sak som ingen ägglossning och gav efter ett tag upp med dem. Jag misstänkte att något var fel och fick en tid hos gyn 26/8 och hon konstaterade att jag hade pco och sa att jag skulle boka en tid med min man för att få hjälp med hormontabletter.

Under ultraljudet mumlade hon för sig själv att ett av alla äggen såg lite större ut än de andra och ev skulle lossna. Jag bokade ingen ny tid som hon föreslog utan hoppades på det där ägget hon hade sett. Köpte clearblue ägglossningstest som inte visade något alls i 3 dagar men 4e dagen visade det på hög fertilitet och nu har jag varit gravid i 3,5 vecka!

Så för mig har ägglossnungstesten varit pålitliga men hade gyn aldrig sett det där ägget hade jag gett upp att testa, så jag hade ändå tur!

Svar på tråden PCO och ägglossningstester ??