sju månaders äter hela nätterna
Min snart sju månaders tjej ammas och jag har ett tag misstänkt att det är just amningen som börjar ställer till den dåliga dygnsrytmen. Tror helt enkelt att det börjar vara för lite med enbart bröstmjölk för henne. Det började som en helt vanlig så kallad tillväxtperiod, men den går aldrig över. Hon är inte riktigt nöjd efter måltiderna, sover oroligt och äter MINST fem gånger mellan 22-07... Några gånger i veckan har hon även börjar ha vakenperioder under småtimmarna. Under dagen äter hon med ca 2 timmars mellanrum.
Pga av detta så har jag den senaste månaden börjat med välling, ersättning och gröt. MEN, hon är totalt ointresserad och vill inte ha något annat än bröstet. Möjligtvis lite ersättning någon gång ibland, men det är inget som gör någon skillnad för nattammningen.
Hur ska jag gå vidare med detta?! Ska jag ha henne vid bröstet för jämnan, en gnällig bebis som äter hela nätterna och aldrig riktigt är nöjd..! Kanske ska tillägga att hon än så länge växer som hon ska. 7,2 kg vid senaste BVC besöket. Följer kurvan fint, en liten aning till utplaning men inget som var värt att anmärka på tyckte dem.