Någon som är tillsammans med en musiker?
Jag är det. Vi har inga barn ihop som antagligen är tur. Kan tänka mig att det inte hade varit kul med småbarn. Min sambo repar 3 kvällar i veckan men det blir inte så många spelningar på ett år men när han väl ska spela så går det åt mycket tid på helgen. Han ska plocka ner sina trummor,lasta dem i bilen ,plocka upp dem på klubben. Det ska sedan skruvas och grejas så allt står rätt sedan ska det soundcheckas. Efter det så kommer den långa väntan på att tiden ska gå tills han ska spela. Stå på scenen i ca 40 minuter och sedan händer allt igen i bakvänd ordning.Om han spelar i våran stad så hämtar oftast trummorna under söndagen och sedan ska de ställas på plats igen i replokalen. Är väl lättare för de som är gitarrister och basister är ju inte lika mycket plock med de instrumenten :)
Men som sagt hela helgen går bort även om det inte finns restid. Nu är vi ju över 40 år båda två så vi lever ju inget rock liv direkt han arbetar som hantverkare i vardagen. Men om vi hade fått barn som sagt så hade det nog varit ganska jobbigt men nu hade vi barn redan på skilda håll och levde som särbos i början av vårt förhållande.