17 år & gravid
Hej!
Jag är 17 år och gravid, är i vecka 8 (7+4).
Jag undrar om det finns fler unga gravida i ungefär samma vecka? :) skulle vara jätteroligt isåfall!
Har BF 30/3-15
Hej!
Jag undrar om det finns fler unga gravida i ungefär samma vecka? :) skulle vara jätteroligt isåfall!
Har BF 30/3-15
Hej hopar in här är 15 och gravid i vecka 8 bf 12 maj :)
Ganska jobbigt till och från med illamåendet och kräkningar... Fast för övrigt har det gått bra. Men nu börjar jag på att slippa illamående så då kan jag börja njuta ännu mer :)
Går in i v 9 imorgon har mått illa varje dag innan jag ens plussat spytt nån gg ibland så man får ju inte i sig nån mat .. Vill bara att illamåendet ska försvinna:(
Hej hoppar in här om de är OK är inte 17 men 18 finns inte så mycket trådar för oss lite yngre , är i vecka 8(7+4) och mår såå illa någon som har tips kanske? Och grattis till alla + :)
Varför får ni göra kubtest?
Hejsan och grattis till +en! vad kul att flera hoppar in i tråden :)
loliita: jag mådde också jätte illa dom där veckorna men nu är jag i vecka 16 (15+3) tyvärr så mår jag fortfarande lite illa ibland tex ifall jag äter för sällan.. Måste äta var andra timme *suck* haha. Men spyr bara ifall jag äter för fet mat! jag fick lergigan comp utskrivet av min bm så kolla lite med din och se om du kan få något sånt :)
Hej!
Har BF 30/3-15
Hej hej jag är dock inte så ung som du men jag var 16 år när jag fick min första dotter så vet hur det är att få barn ung. Nu är man 22 år och väntar mitt andra barn, och helt plötsligt kände man sig jätte gammal xD
Är du och pappan till barnet fortfarande tillsammans? Var graviditeten planerad?
Hej!
Vad kul! Och grattis till tvåan! :) när är h*n beräknad? :)
Och hur har det gått för dig som ung mamma?
Japp, jag är tillsammans med pappan till barnet sen 3 år tillbaka. Dock var inte graviditeten planerad då jag åt p piller men blev gravid ändå.
Hej!
Vad kul! Och grattis till tvåan! :) när är h*n beräknad? :)
Och hur har det gått för dig som ung mamma?
Japp, jag är tillsammans med pappan till barnet sen 3 år tillbaka. Dock var inte graviditeten planerad då jag åt p piller men blev gravid ändå.
Tack så mycket,
Hon är beräknad den 21 feb, Och hur det gått för mig som ung mamma, jadu man klarar allt bara man vill men va berädd mot hårda ord och blickar och vänner som försvinner de får man tyvärr räkna med.
Åh man får gatulera!
Jag är 17 och har BF 5/8-15 25, super mys! Himla lycklig över mitt mirakel som då blev till trotts ppiller!
TreBlirFyra92: ja, det har jag hört att man får vara beredd på. Men så länge man sköter om barnet och ser till hans/hennes bästa så finns det ju ingen anledning till att lyssna på gnällspikar. I sånna situationer är det bara att vända ryggen till och gå därifrån tycker jag.
Och det där med kompisar, det har jag märkt redan nu att det är jätte många som knappt hör av sig längre och verkar inte heller så intresserad av att umgås med mig heller. Men men... Förhoppningsvis kanske man träffar lite nytt folk i samma situation som man kan träffa och prata med :)
Åh man får gatulera!
Jag är 17 och har BF 5/8-15 25, super mys! Himla lycklig över mitt mirakel som då blev till trotts ppiller!
20 och gravid med första barnet! Beräknad födsel 21 Januari :)