• silje

    Plussade i Augusti 2014

    Livet med en 4 åring å en 2 åring å samtidigt vata gravid i tidigt skede är ingen dans på rosor just nu... Barnen vill ju att jag ska leka med dom å vara den där mysiga mamman som jag alltid brukar vara. Men orken fins inte illamående som kommer typ varannan dag å gör mig helt matt hoppas att de går över snart så man kan vara en mysig å snäll mamma igen är i vecka 7 (6+5) å hade den här känslan av illamående i en vecka exakt samma vecka när jag väntade sonen. När jag väntade min dotter så hade jag inget!! Hoppas att de tar slut när jag kommer in i vecka 8 optimist får man vara va?? hoppas ni har de bra tjejer, å grattis till er som har plussat de sista <3

  • silje

    Då har man provat på å svimma på jobbet idag då 2 gånger!!! Mår piss å önskar inte ens min värsta fiende de här

  • silje
    Lollipoppan skrev 2014-08-26 18:48:58 följande:

    Hej. Nu äntligen är jag här smile1.gif , och vill gärna hoppa in i tråden. BF 3/5 32 år. Det blir 3:e barnet. smile1.gif


    Så glad för dig för va de inte så att du egentligen va iväg när du hade ÄL? Detta är oxå mitt tredje barn mina är 4 1/2 å 2 år
  • silje
    Lollipoppan skrev 2014-08-26 19:29:07 följande:
    Det var i juli jag var iväg, då blev det inget. Men nu var jag ju helt säker på att jag hade fått mens, var så deppig mina vänner visste inte vad de skulle säga tillslut. Men så var det visst ingen mens, utan antagligen en nidblödning som varade 4 dagar. Väldigt lite blödde jag ju.

    Min bästa vän plussade dessutom för 2 veckor sedan så hon blev överlycklig nu.

    Mina barn är 7 & 4 år. Så det känns att det var ett tag sedan.

    Har du några gravid krämpor?
    Aha, svårt att hålla i sär vilken månad de va. Vi har ju följts ett par månader nu . Super glad för din skull. Jag hade gett upp hoppet om jag hade fått en blödning i 4 dagar. Sicken tur du testade dig

    Ja de kan man väl säga att jag har. Mår illa varannan dag. Super ont i magen, så ont att jag till o med sökte akut förra veckan. Allt såg bra ut

    Idag svimmade jag på jobbet. Har ingen aning om varför. Men antagligen blodtrycksfall. Hade väldigt lågt tryck när läkaren kom 100/60 å jag brukar ligga på 125/90. Har haft så mycke att tänka på så de är nog därför. Tror inte de har med graviditeten att göra. Men nu mår jag lite bättre. Ska vara hemma i morgon oxå å sen blir de jobb igen

    Är i vecka 8 nu eller 7+2
  • silje

    Äntligen!! Efter 2 veckor med dunder förkylning å extremt illamående så har jag nu mått bra i 2 (!!) dagar fick antibiotika i fredags för att jag fått UVI men känner att de oxå börjar bli bättre nu kanske man kan börja njuta av att vara gravid gick in i vecka 9 igår de går snabbt nu tycker jag magen putar redan ut å jag är väl hyfsat smal sen innan. Hur mår ni andra?

    Grattis alla ni nya som kommit in här de senaste helt fantastiskt att vi går med ett litet liv i magen

    Hoppas ni har en bra måndag <3

    Kram

  • silje

    Hallå tjejer! Hur mår ni? Själv så går de upp å ner. Idag är en ner dag ingen matlust å känner mig allmänt "sjuk" men men, bara att bita ihop å se glad ut . Är nu i vecka 10 (9+3) tycker att tiden bara rusar förbi å skönt är väl de

    Kram på er <3

  • silje

    Varit väldigt tyst här tycker jag hur går de för er?

    Sj så gick jag in i vecka 12 nu 11+0 känns sjukt konstigt att tiden har gått så otroligt fort. Men skönt är väl de

    Kram på er <3

  • silje
    Ca_rr_o87 skrev 2014-09-21 18:02:13 följande:
    Jag är i vecka 11(10+3) och mår fruktansvärt illa på morgonen. Orkar inte med detta illamående, så fort jag äter lite lagad mat så mår jag illa. När går det över undrar jag?!

    Ska till barnmorskan på onsdag o kolla på den lille så ska be henne skriva ut tabletter till mig.
    Mitt illamående gick över när jag åt vitt bröd (baguetter) tan något på. Lätt för magen att smälta å man slipper "mat" lukt. För jag mådde oxå sjukt illa ett tag. Men de gick faktiskt "över" i vecka 9. Får lite små attacker ibland av illamående nu med. Men inget som håller i sig. Sjukt mycke halsbränna dock. Fattar liksom inte vart den kommer ifrån.

    Men prova vitt bröd ett par dagar. Kanske hjälper dig med

    Åååå, jag vill med se lilla bönan tänkte ringa i morgon å beställa tid för KUB är "bara" 30 så de är inget som dom ger mig utan att jag frågar.
  • silje
    tigerh skrev 2014-09-22 05:47:47 följande:

    Vecka 9+3 här.. Illamåendet är kvar och enda som funkar för mig är russinfrallor och Loka haha.

    Vaknar fortfarande om nätterna med riktig molvärk i magen.. Växer förmodligen massor!?

    Har ni andra berättat på jobbet? Jag ville vänta till kub om två veckor. Men har fullt sjå med att leta kläder varje morgon som kan dölja magen änsålänge.


    Berättade för min chef när jag svimmade på jobbet. Va ju tvungen att säga de till ambulans personalen å d va chefen sär oxå. Å då va jag i vecka 8 typ. Ytterst få personal som vet om de. Annars så vet alla i släkten å vännerna

    Börjar puta mer å mer på lilla magen nu lite mysigt. TROR! Att jag kände lite rörelser igår. Kände tidigt när jag väntade min dotter oxå. Så jag tror allt att jag känner av denna lill* redan
  • silje

    Väldigt dålig aktivitet här tycker jag lite tråkigt att nu när vi har våra små i magen, att de ska bli så tyst

    Jag har iaf kommit över v 12 är i vecka 13 nu (12+0) så de är så skönt

    Kanske är ute lite för tidigt, men vi köpte en syskonvagn igår. En Emmaljunga (begagnad) fick ge 1000kr för den så nu har vi allt "dyrt" fixat till den lille

  • silje
    MorCaa skrev 2014-09-28 17:15:13 följande:

    Hoppar in här med.. BF 3:e maj, med min fjärde.. ;)


    Välkommen å grattis hur mår du än så länge??
  • silje
    TildaKlara skrev 2014-10-10 12:35:09 följande:

    Jag hoppar ur denna gruppen pga att jag fick missfall denna veckan. Trodde att jag var i vecka 12, men fostret hade dött i vecka 6. Var ingen rolig upplevelse, med monsterblödning hemma, ambulans in till sjukhuset, en hemsk natt med en massa blödningar och undersökningar, som slutade med skrapning dagen där på. Jag mår bra efter omständigheterna, men är trött och sliten. Lycka till alla ni andra!!!


    Nä usch va hemskt lider med dig. Detta hände min väninnan förra året oxå. Vet hur dåligt hon mådde inombords. Hoppas du repar dig snart å inte låter detta skrämma dig. Lycka till vidare <3
  • silje

    Hur går de för alla här inne? Inte så mycke action direkt någon som varit på RUL än??

  • silje

    Vecka 18 idag magen kom på en vecka kan jag säga! Förra veckan va de inget alls. Mår som om jag inte vore gravid. Konstig känsla eftersom man har magen . Den 12/11 är de daga för RUL bara 10 dagar kvar

  • silje

    Vi va på UL i onsdags allt såg bra ut blev flyttad från den 11/4 till den 15/4, så inte så många dagars diff

Svar på tråden Plussade i Augusti 2014