• Gert

Varför öka vägglössen i Sverige?

adina01 skrev 2014-08-16 22:27:18 följande:
    Varför har lyxhotell, vandrarhem, stora nationella flygplan problem med vägglöss?
    Vägglöss finns i möbler och kan finnas i resväskor, vägglöss trivs inte i tunna textiler som kläder så det måste ju var så att de som kommer till asylboende har med sig möbler och grova textilier?
    Jag tror inte att asylflyktingar har med sig varken möbler eller grova textilier.
  • Gert
    puss skrev 2014-08-19 19:16:15 följande:

Vägglöss reser inte på människor. De lever i sängar och folk tar med sig dem hem från hotellen, i packningen.

Ni som tror att vägglöss kommer med invandrare har sjukt fel. Igen.

Du menar alltså att invandrare inte kan ta med sig vägglöss till Sverige. Det är bara svenska turister som tar med sig vägglössen hem.
  • Gert
    adina01 skrev 2014-08-19 19:37:02 följande:
    Nu har väl inte flyktingar med sig en massa resväskor direkt från sovrum med sängkammarmöbler, vad jag har sett innehåller inte flyktingläger resårsängar och möbler.
    Men många flyktingar semestrar ju i sina hemländer.

Svenskar strandsatta i Somalia.
  • Gert
    puss skrev 2014-08-19 19:40:24 följande:

Vi som inte sover på flyktingförläggningar riskerar inte att få vägglöss från flyktingar nej. De flesta svenskar har skaffat sina vägglöss helt utan hjälp från det hållet.

Varför har då flyktingboenden problem med vägglöss? Fråga Bert Karlsson.
  • Gert
    puss skrev 2014-08-19 19:47:44 följande:
    Läste du vad jag skrev? Varför frågar du mig om det?

De flesta svenskar skaffar sina vägglöss helt på egen hand. Utan att sova i flyktingförläggningar.
    Ja, nyligen satt nya flyktingsvenskar fast i Somalia på semester. 
  • Gert
    puss skrev 2014-08-19 19:54:55 följande:
    Som sagt, så länge du inte sover på flyktingförläggningen behöver du inte oroa dig.

Nu har jag sagt det tre gånger, vi får se om det sjunker in snart.
    Nu sjunk det in. Du erkänner alltså att vägglöss finns på flyktingboenden.
  • Gert
    puss skrev 2014-08-19 20:02:14 följande:
    Jag har ingen aning. Jag har aldrig varit på nåt flyktingboende.
    Men Bert Karlsson har.
  • Gert
    puss skrev 2014-08-19 20:01:09 följande:

Folk får vägglöss från hotell under resor. Inte från flyktingförläggningar.

Men nu har ju många svenska hotell gjorts om till flyktingboenden.
  • Gert
    adina01 skrev 2014-08-19 20:29:04 följande:
    Varför är det en massa vägglöss i studentkorridorer, på Hilton och på andra ställen där människor befinner sig en kortare tid?
    Svaret är så enkelt som att människor stannar en kort tid kanske några veckor innan de flyttar därifrån, de får lite bett tror att det är mygg, åker hem eller flyttar till nästa ställe, har med sig vägglössen och först då när de blir bitna i hemma fattar att det rör sig om löss.

Studenterna tar dessutom med sig sina vägglöss när de åker hem till mamma och pappa på besök.
    Visst, men hur kommer det sig att vägglössen har ökat explosionsartat sedan 2006? Jag köper inte teorierna att det är New York turister och studenter som står för den ökningen.
  • Gert
    Sverigedemokraterna 2014 skrev 2014-08-19 20:36:15 följande:
    Wow, någon som tänker realistiskt på Familjeliv. Det är ytterst sällsynt.
    Det är ytterst sällsynt att jag får erkännande för mitt realistiska tänkande.
  • Gert
    adina01 skrev 2014-08-19 20:46:16 följande:
    Därför att precis som det står hos skadedjursbekämparna övergick Europa och USA från starka miljöfarliga bekämpningsmedel till andra metoder för att bekämpa lössen, lössen blir immuna på de mindre giftiga preparaten.
    Bekämpning nu tar flera månader förr så räckte med någon dag med mycket giftiga preparat.

Enklast är väl att börja med cyanidväte och DDT igen, sluta resa omkring med en massa packning, sluta flytta runt korta perioder och sluta köpa begagnade stoppade möbler som inte är värmebehandlade.
    Vilket år var det?
  • Gert
    adina01 skrev 2014-08-19 21:10:50 följande:
    Det är väl ett asylboende som drabbats av vägglöss?
    Bert Karlssons asylboenden drabbas hela tiden av vägglöss. Det är samma sak överallt, enligt Bert Karlsson.

Källa: Sveriges Radio
  • Gert
    adina01 skrev 2014-08-19 21:19:30 följande:
    Säger Bert ja, det har inte kommit några uppgifter från alla de andra asylboende som som finns i Sverige.
    Så Bert kanske inte vill sanera sina boenden på rätt sätt eftersom det tar flera månader och då kan de inte finnas boende där.
    Det är nog inte Bert Karlssons fel utan Migrationsverkets fel. Om inte Bert Karlsson tar emot alla flyktingar som kommer blir det fullständigt kaos.
Svar på tråden Varför öka vägglössen i Sverige?