• Gert

Varför öka vägglössen i Sverige?

Tonårsmamman1 skrev 2014-08-16 20:16:48 följande:
    Tror Anticimex det också?
    Inte officiellt förstås. Men eftersom Alliansen har haft makten sedan 2006 är det deras politik som är ytterst ansvarig.
  • Gert
    adina01 skrev 2014-08-16 20:39:17 följande:

Vi reser mer till ställen där det finns gott om vägglöss som exempelvis New York, vi köper mer begagnade stoppade möbler som kan innehålla vägglöss, förr fanns det inte en massa begagnade soffor att köpa då användes de tills de tagit slut.

Vi reste faktiskt ganska ofta till New York före 2006, och vi köpte begagnade möbler före 2006. New York och Jorden runt resor och begagnatmarknaden är inte något nytt påfund för 2000-talet.
  • Gert
    jaghopparhögt skrev 2014-08-16 21:01:26 följande:
    Så du menar att boende på asylboenden reser till New York ofta...hmmm...intressant.
    Ja något sånt måste det väl vara...Tyst
  • Gert
    adina01 skrev 2014-08-16 21:00:57 följande:
    Vi köpte inte begagnade stoppade möbler lika mycket förut, vi använde soffor och sängar tills de var utslitna, nu kan möbler säljas ett otal gånger innan de skrotas, dessutom köpte vi inte begagnade möbler så ofta direkt från bostäder där föda för vägglöss finns. 
    Ja, nu menar du senast 80-tal. 
  • Gert
    adina01 skrev 2014-08-16 21:10:15 följande:
    Vi köpte inte alls så mycket möbler direkt från privatpersoners hem tidigare vi köpte på auktioner nu köper vi möbler från ett hem där möblerna använts dagen innan i princip, inte kryper man omkring med ficklampa och granskar soffan och letar efter svarta prickar när man svarat på en annons på blocket?
    Jag ger dig en poäng, men vägglössen måste ju ändå komma från någonstans. Vägglössen ansågs utrotade i Sverige för några decennier sedan, idag ökar de lavinartat. Jag antar att de inte växer från möblerna, utan de kommer från andra ställen än från Sverige.
  • Gert

Dessutom att vägglössen i Sverige beror på New York resor tror jag inte ett dugg på. Jag har själv varit i New York och bott på skabbiga vandrarhem som luktade pyton och såg ut som världens soptipp. Men jag tog inte med mig några vägglöss hem för det. Att lyxhotellen har problem med vägglöss ser jag som osannolikt, det beror iofs på vilka gäster de har haft.

• Gert
    adina01 skrev 2014-08-16 21:29:33 följande:
    I de länder där flyktingar kommer ifrån används starka gifter så där frodas inga vägglöss....
    Källa på det tack, och varför har asylboenden i så fall problem med vägglöss som Sveriges Radio har rapporterat om?
  • Gert
    adina01 skrev 2014-08-16 21:31:15 följande:
    Hilton i New York fick stänga för sanering av vägglöss.
    Vilket måste bero på att deras gäster har tagit dit vägglössen.
  • Gert
    Tonårsmamman1 skrev 2014-08-16 21:40:31 följande:
    Fast Hilton är väl inget asylboende?
    Det har jag inte heller påstått. Hilton har rika gäster från hela världen.
Svar på tråden Varför öka vägglössen i Sverige?