Inlägg från: Sverigedemokraterna 2014 |Visa alla inlägg
  • Sverigedemokraterna 2014

Varför öka vägglössen i Sverige?

puss skrev 2014-08-19 15:59:04 följande:
    Jaha. Är det vägglössens tur stt få en slev sv PK-skopan.

Ja ja, PKPKPKPKPKPKPKPK kan ni ju vråla om allt. Tröttsamt.
    Nä, det var de ängsliga som försiktigt tassar runt huvudförklaringen som fick en slev av PK-skopan.

Vägglössen själva tror jag skiter fullständigt i att vara PK

Ser fram emot debatten då Ebola rotat sig i Sverige. "svenskar reser mer nu" är ett fantastiskt argument, och ganska roligt

Vi får helt enkelt sluta med våra solsemestrar på Mallorca, mycket har ändrats sedan 80-talet och sällskapsresan.

Mycket har tillkommit i resväskan

adina01 skrev 2014-08-19 19:37:02 följande:
    Nu har väl inte flyktingar med sig en massa resväskor direkt från sovrum med sängkammarmöbler, vad jag har sett innehåller inte flyktingläger resårsängar och möbler.
    Bortsett från Reinfeldt senaste uttalande om att våra pengar är slut så har jag hört en del rykten om att utomeuropeiska flyktingar skulle berika oss?

Stämmer det?
    puss skrev 2014-08-19 19:40:24 följande:

Vi som inte sover på flyktingförläggningar riskerar inte att få vägglöss från flyktingar nej. De flesta svenskar har skaffat sina vägglöss helt utan hjälp från det hållet.

Du verkar vara mig en rolig krumelur Glad

Jag blir inte klok på den här debatten, kan det vara de medelålders tanter som åker till Gambia för att förlusta sig med unga prostituerade som rår för det här?

Men dom är väl inte så många, eller?

*kliar mig i huvudet*

adina01 skrev 2014-08-19 19:44:28 följande:
    Så länge klädlössen inte ökar dramatiskt så är jag nog inte speciellt rädd.
    Kan man få dom där klädlössen från Mallorca? Nu har vi liksom både fått hiv, vägglöss och gängkrig på grund av våra charterresor och jag börjar bli uppriktigt orolig.

Hur farlig är klädlöss och bör vi förbjuda charterresor?
    puss skrev 2014-08-19 19:48:53 följande:
    De kan möjligen få med sig vägglöss hem ja. Exempelvis.

I sin packning. Vägglöss åker inte på människor.
    Där satt den, det vi alla funderat på.

Skönt att dom tiotusentals utomeuropeiska migranter som dyker upp här varje år saknar packning, annars hade jag blivit uppriktigt orolig.

Nu får vi svenskar faktisk sluta att åka på solsemester, punkt!
    Gert skrev 2014-08-19 20:33:22 följande:
    Visst, men hur kommer det sig att vägglössen har ökat explosionsartat sedan 2006? Jag köper inte teorierna att det är New York turister och studenter som står för den ökningen.
    Wow, någon som tänker realistiskt på Familjeliv. Det är ytterst sällsynt.
    adina01 skrev 2014-08-19 20:46:16 följande:
    , sluta resa omkring med en massa packning, sluta flytta runt korta perioder och sluta köpa begagnade stoppade möbler som inte är värmebehandlade.
    Varför nämnde du inte alternativet att sluta med utomeuropeisk massinvandring?

Är det på något vis känsligt att prata om?

Gert skrev 2014-08-19 21:15:18 följande:
    Bert Karlssons asylboenden drabbas hela tiden av vägglöss. Det är samma sak överallt, enligt Bert Karlsson.

Källa: Sveriges Radio
    Det är inte bara Bert Karlsson boenden som drabbas, alla gör det.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5939935

Dock vill jag poängtera att det här med vägglöss beror på att "svenskar" reser mer nu för tiden.

Foliehatts-retorik då den är som bäst 
    adina01 skrev 2014-08-19 21:37:45 följande:
    ? Så fort du får hög omsättning på boendena så blir vägglöss svårt att hantera, det ser vi på studentbostäder också. Vi prövar sig fram med olika metoder, säger hon.

Det har med omsättning av personer att det blir problem och att de som drabbas inte anmäler att de har problem.

Sanerar man en lägenhet där det finns problem måste man sanera alla lägenheter i trappuppgången, hyresvärdar brukar försöka undvika detta eftersom det är dyrt.
    Ja precis, det vore bra om vi kunde sluta med dom här massiva folkförflyttningarna nu.

När man tänker efter är det helt sjukt att över en miljon utomeuropéer bosatt sig i kalla Sverige på andra sidan jorden bara för att få kravlösa bidrag. Vägglöss är ju bara ett litet problem i det stora hela.
Svar på tråden Varför öka vägglössen i Sverige?