• fhansson1

Tysta ner sitt barns politikåsikt?

Nu är det så att jag nyss berättat för mina föräldrar att jag är en "SD:are". Jag berättade tydligt att jag inte vill skicka ut invandrare vilket SD inte heller vill(är påläst om Sveriges nation, hur Sverige förändrats, brott etc av invandrare) så är inte nybörjare utan läst på i två år innan jag uttalade mig. Då Sverige avskaffade sig svenska nationen för 4 år sedan och nu står öppet för allt och alla andra land ser oss ge bort vårat land, och om några år kommer sjukvården och äldrevården inte ens ligga topp 60 i Europa(förut var vi 2:a) och då jag inte vill att mina föräldrar ska ha det dåligt, och inte jag och inte mina barn jag kommer få. Arbetslösheten kommer vara kraftigt ökad och brotten kommer ha ökat med 100% och om 10 år kommer vi vara ett muslimkulturellt land(första i europa) etc etc etc, finns massa mer varför jag är en SD:are och vill lugna invandringen och ta hand om dom vi har så Sverige inte blir mer kriminellt än vad det är/håller på att bli. Reaktionen från dom var att först skrika, gå ifrån, sedan tvinga mig vara tyst om min åsikt kring SD och inte sprida vidare budskapet. Är det okej/inte okej? Hur skulle ni gjort om erat barn var en SD:are men INTE rasist?

• Svar på tråden Tysta ner sitt barns politikåsikt?
  • BCH52

Jag skulle berätta om vår familjs historia. Mormor och morfar tog emot ensamkommande flyktingbarn på 40-talet. Farfar hjälpte norrmän fly över gränsen. Jag skulle berätta om dem och andra i vår släkt som sett det alldeles naturligt och självklart att hjälpa där det behövs även om det betyder egna uppoffringar.

Men om mitt barn skrivit denna TS skulle jag känna mig väldigt misslyckad som förälder som inte lyckats lära mitt barn att skriva på någorlunda korrekt svenska.

• Anonym (Morsan)

Mitt barn är SD:are och det gör mig stolt för det är jag också!

• Anonym (K)

Också främst bekymrad över att någon som vill bevara svenskhet inte lärt sej svenska. DET är fan lite tragiskt - du kanske borde fokuserat på det istället för politik?

• Anonym (Morsan)
    Anonym (K) skrev 2014-08-16 16:42:50 följande:

Också främst bekymrad över att någon som vill bevara svenskhet inte lärt sej svenska. DET är fan lite tragiskt - du kanske borde fokuserat på det istället för politik?

Sej är en fisk, just saying.
  • Anonym (d)
    BCH52 skrev 2014-08-16 16:06:43 följande:

Jag skulle berätta om vår familjs historia. Mormor och morfar tog emot ensamkommande flyktingbarn på 40-talet. Farfar hjälpte norrmän fly över gränsen. Jag skulle berätta om dem och andra i vår släkt som sett det alldeles naturligt och självklart att hjälpa där det behövs även om det betyder egna uppoffringar.

Men om mitt barn skrivit denna TS skulle jag känna mig väldigt misslyckad som förälder som inte lyckats lära mitt barn att skriva på någorlunda korrekt svenska.

Norrmän, jajo  men det är lite skillnad mot idag. När vi tar in 100 000 varje år som vi inte har något gemensamt med,.
    Tror inte heller att din mormor och morfar fyllde huset med flyktingar från afrika och irak.

Men du kommer också ändra dig en dag, likt alla andra svenskar.
  • BCH52

I vårt sommarhus har vi haft människor från Syrien. Vad har du gjort?

• Anonym (d)
    BCH52 skrev 2014-08-16 17:00:03 följande:

I vårt sommarhus har vi haft människor från Syrien. Vad har du gjort?

Tagit hand om mina egna barn och betalat skatt?
  • MxMeNow

Om mina barn växte upp till rasister skulle jag känna mig misslyckad som förälder! Om dom dessutom trodde sig vara pålästa och att dom baserat sin åsikt på nationalistisk propaganda skulle jag ifrågasätta deras mentala hälsa.

• Anonym (Morsan)
    MxMeNow skrev 2014-08-16 17:08:34 följande:

Om mina barn växte upp till rasister skulle jag känna mig misslyckad som förälder! Om dom dessutom trodde sig vara pålästa och att dom baserat sin åsikt på nationalistisk propaganda skulle jag ifrågasätta deras mentala hälsa.

Ehhh, du svarade nog i fel tråd.
  • MxMeNow
    Anonym (Morsan) skrev 2014-08-16 17:11:14 följande:

Ehhh, du svarade nog i fel tråd.

Nix, rätt tråd!
Svar på tråden Tysta ner sitt barns politikåsikt?