• Drottningen70

Naproxen Mylan eller inte?

Ibumetin och naproxen försvårar graviditet. Så det kan mycket väl vara det som gör att det inte tar sig. Om du har så svåra smärtor vid mens och du försöker bli gravid kanske du tillfälligt kan få andra preparat att ta när det är som allra värst. Kanske citodon.

• Drottningen70

Om du har så ont kan det ju också bero på att du har livmoderslemmhinna som växer i buken och då är det också svårt att bli gravid så det där måste du krävs att de utreder

• Drottningen70
    Kaffekanna86 skrev 2014-08-16 10:20:18 följande:

Har redan varit hos läkaren på fertilitetsmottagningen i staden där jag bor. Det är inget fel på någon av oss? En annan sjukvårdspersonal på Capio vårdcentral sa att det inte skulle vara något problem att ta Naproxen vid mens då jag inte är gravid.

Fattade ingenting, för det står ju tydligt på förpackningen att man inte ska ta tabletterna om man försöker bli gravid, och det är ju 2 veckor efter att man tagit någon tablett...

Tankar...?

De kanske menade att det inte ska vara nån fara för ett eventuellt foster. Jag fick sluta med naproxen när jag försökte bli gravid just för att de kan försvåra graviditet.

Har ni diskuterar endometrios? Och gjort ordentliga undersökningar ang detta. Så svåra menssmärtor som du har är ju väldigt starkt förknippade med endometrios..
  • Drottningen70
    Kaffekanna86 skrev 2014-08-17 11:22:34 följande:

Nej vi har inte gjort en undersökning på endometrios. Tror inte jag har det för nu behöver jag bara ta en halv Naproxen per gång, så går smärtan över.

Det var ibumetin och alvedon som jag tog ca 8 st totalt av varje månad. Det måste ju däremot ha varit farligt! Hela livet har jag varit tvungen att ta så många smärtstillande, eller ja, sedan jag var 13 år.

Det blir 15 år av smärtstillande! Med minst 8 tabletter i månaden. Det blir väl runt 1500 tabletter i min livstid!

Farligt är det nog inte. Jag får i mig ca 15 ipren och 20 alvedon under en period :(
Svar på tråden Naproxen Mylan eller inte?