• Snowgirl

Teori om ofrivillig barnlöshet

Eleonor01 skrev 2014-08-16 17:14:53 följande:
    Min läkare hävdar att psyket visst kan spela en avgörande roll. Kroppen vill givetvis inte fortplanta sig när något är på tok. Är du utbildad? Vad har du för belägg?

Själv tycker jag inte att läkare borde spekulera i något som inte är statistiskt och vetenskapligt bevisat.
    Om man ser på växter så blommar de ofta när de mår lite dåligt. Ett sätt att bevara arten kanske. Det kan ju förklara att fattiga människor som knappt har mat för dagen ofta har många barn. Bara för att förtydliga så är det här mina egna spekulationer. Själv har jag blivit gravid när jag har varit totalt jävla knäckt över att jag inte var en frögurka som alla andra. De gånger jag var på resor eller hade semester och faktiskt var rätt avkopplad hände inte ett skit. Det hände inget de första nio månaderna när vi inte brydde oss så hårt heller.

• Snowgirl
    Eleonor01 skrev 2014-08-16 10:20:36 följande:
    Tror absolut att psyket kan jävlas med oss. Vi het försökt i 2,5 år med nummer två. Ettan va inga problem. Min äl har mysteriet uteblivit å läkarna kan inte förklara varför. Nu går vi vidare å släpper detta. Satsar på vidareutbildning istället. Skulle inte förvåna mig om man blir gravid då. Det brukar vara så att de som står i kö till ivf blir spontan gravida precis innan första besöket. Klart att hjärnan spökar!
    Och varför är det då så många som gör IVF? Jag menar om det räcker att stå i kön behöver ju ingen göra IVF...
  • Snowgirl
    Eleonor01 skrev 2014-08-16 10:20:36 följande: Det brukar vara så att de som står i kö till ivf blir spontan gravida precis innan första besöket. Klart att hjärnan spökar!
    Citerar igen då.
  • Snowgirl
    Snowgirl skrev 2014-08-16 20:12:44 följande:
    Citerar igen då.
    Postade lite för snabbt. Menar du 1 %, 5% eller 50 %? Hur vet man att de inte skulle ha blivit gravida just den månaden ändå?
Svar på tråden Teori om ofrivillig barnlöshet