• Eleonor01

Teori om ofrivillig barnlöshet

Tror absolut att psyket kan jävlas med oss. Vi het försökt i 2,5 år med nummer två. Ettan va inga problem. Min äl har mysteriet uteblivit å läkarna kan inte förklara varför. Nu går vi vidare å släpper detta. Satsar på vidareutbildning istället. Skulle inte förvåna mig om man blir gravid då. Det brukar vara så att de som står i kö till ivf blir spontan gravida precis innan första besöket. Klart att hjärnan spökar!

• Eleonor01
    Jag är bara jag skrev 2014-08-16 12:06:50 följande:

Psyket påverkar INTE fertiliteten! Hur skulle tankar kunna påverka liksom? Gå vidare med utredning och få hjälp. Kanske inte alls måste börja med IVF och hamnar ni där nån gång får du ta det steg för steg. Det går,man kan,man orkar.

Min läkare hävdar att psyket visst kan spela en avgörande roll. Kroppen vill givetvis inte fortplanta sig när något är på tok. Är du utbildad? Vad har du för belägg?
  • Eleonor01
    Jag är bara jag skrev 2014-08-16 19:17:06 följande:

Förklara HUR det skulle kunna påverka vad du tänker!? Det faller på sin egen orimlighet! Hormoner styr äl= alltså kan du inte styra det via vad du tänker eftersom du inte kan styra dina egna hormoner via tankekraft. Har man äl,slemhinnan är bra och spermierna dugliga kan man bli gravid. Absolut INGET av det kan du påverka med tankekraft. Det är så befängt så jag häpnar att en läkare påstått det. Det blir ett enormt skuldbeläggande på den enskilda kvinnan. Skyll dig själv för du har tänkt fel! Låter det okey av en läkare att säga tycker du!?
    Om man spänner sig å är stressad så kan det påverka slemhinnor å dyligt. Mensen kan tom utebli om man inte mår psykiskt bra så jo psyket är starkt på många sätt
  • Eleonor01
    Snowgirl skrev 2014-08-16 19:32:54 följande:
    Och varför är det då så många som gör IVF? Jag menar om det räcker att stå i kön behöver ju ingen göra IVF...
    Varför vill du misstolka? Har aldrig påstått att det gäller alla
Svar på tråden Teori om ofrivillig barnlöshet