Teori om ofrivillig barnlöshet
Jag vill ha åsikter om en teori jag har. Kan det vara så att vi aldrig blir med barn för att jag är rädd för allting, tänker för mycket på förlossning och är orolig hela tiden?
Vi har försökt skaffa barn i över 2 år och jag är 28 år snart och min man är 27 år snart. Vi har aldrig tagit mediciner eller druckit särskilt mycket (speciellt inte nu under 2 år). Vi motionerar, ingen av oss röker eller snusar. BMI är normalt på oss båda. Vi har varit på sjukhuset där de säger att allt ser normalt ut.
Jag har alltid tänkt på förlossning dock och är skiträdd för sprutor, sjukhus, elak vårdpersonal (som jag dessvärre har fått stött på redan) etc.
Kan det vara det att jag är orolig och rädd som gör att vi aldrig kommer att bli föräldrar? Att jag tänker för mycket på det? Men kan min teori verkligen stämma? För det måste väl finnas fler av oss som tänker så MEN ÄNDÅ BLIR MED BARN?! Vi är ju 7 miljarder människor på planeten varav nästan 50 % är kvinnor och nån till kvinna borde väl också vara så rädd, men lyckas ändå bli med barn, eller....??