• Ess

Hjälp!! Ex kommer på besök!!!

När vi precis flyttat så kom mamman med partner och hämtade barnen. Dom stod o sträckte sig in så att dom nästan ramlade. Min man bjöd in dem att se barnens rum, så dom kom in och gjorde det, sen gick dom.
    Ingen större grej mao.

• Ess
    smulpaj01 skrev 2014-08-16 09:35:49 följande:
    Det där är så urbota fjantigt så jag finner inga ord!

Sök hjälp om du är sådär oresonligt svartsjuk - eller välj åtminstone en man som inte har barn och därav MÅSTE ha kontakt med sitt ex!

Vad f*n (ursäkta ordvalet) spelar det för roll om exet som är barnens MAMMA kommer in i 2 minuter för att se sitt/sina barns rum?!

Trams på skyhög nivå!!!!
    Men fakta är att det finns bioföräldrar som resonerar precis likadant, som inte vill ha in exet i sin bostad.
    Då kanske vederbörande bör gå en promenad så att partnern kan visa den andre föräldern barnens rum.

Jag tycker inte att det är något konstigt att låta den andre föräldern vänta i hallen när barnen gör sig klara. Eller att dom visar sitt rum, när de vuxna är hemma.
    Däremot hade jag inte velat ha exet inne i bostaden om ingen vuxen var hemma, mer än väntande i hallen.
  • Ess
    Dr Oetker skrev 2014-08-17 04:43:42 följande:

Eftersom du inlett ett förhållande med en man som har barn från ett tidigare förhållande, så vet du att det finns en mamma till dessa barn. Då kan man inte helt plötsligt sätta sig emot att hon vill komma över å se hur de har det.

Jag har sj två bonus barn och lyckligt lottad över att ha bra kontakt med deras mamma. Det blir så i bonus familjer att alla måste va medräknade.

Detta måste man tänka på innan man inleder ett förhållande där det redan finns barn.

Men kom igång, ett x e alltid ett x av en anledning :)

Nej jag håller inte med dig. Man väljer vem man vill släppa in i sitt hem. 
    Hade inte mamman med man nästan ramlat in genom dörröppningen när vi precis flyttat, så hade dom inte blivit inbjudna att se rummen.
    Min man fick stå ute på gården när han hämtade barnen hos dem.

Jag tycker det är ok att dom kom in o blev visade rummen, men jag skulle inte acceptera att dom kom in när inte vi vuxna var hemma.
    Alla ser inte sig som någon form av förlängd familj med ex osv, alla har olika gränser som måste respekteras.
  • Ess
    Anonym skrev 2014-08-29 19:46:16 följande:
    Nej jag har inte glömt det, MEN det är inget dom bestämmer. Det är vi vuxna som bestämmer vem som får komma och inte.
    I deras eget hem bestämmer dom själva, men så länge dom bodde hemma så fick dom finna sig i de vuxnas beslut.
    Ojsan!
    Ska ju inte va anonymt.
  • Ess
    Drottningen70 skrev 2014-08-29 20:19:14 följande:
    Diktatur utan hänsyn till vad barnet tycker är viktigt alltså. Viktigast är att de vuxna slipper nåt som är en aning obekvämt. Trevligt.
    Varför skulle barnen tycka det var viktigt?
    Tror du inte dom tycker det är både viktigare och trevligare att slippa höra gräl och bråk?
    Tycker du min man skulle tränga sig in hos mamman för att få se deras rum, när han inte ens fick vänta i hallen?
    Trevlig stämning det hade blivit, med en polisanmälan på halsen.............

Hos vissa fungerar det att ta en kopp kaffe och utbyta artighetsfraser, hos andra fungerar det bäst att hålla sig undan så mycket det bara går.
  • Ess
    Drottningen70 skrev 2014-08-29 20:36:21 följande:
    Varför skulle alternativet vara gnäll och skrik för vuxna människor? Är ni 14 eller?

Resonemanget går alltså ut på att bara för att den andra föräldern uppför sig larvigt så ska nu minsann göra likadant? Återigen ..är ni 14 bast?
    Det räcker att en person ligger kvar på den nivån för att det ska skrikas och gnällas.
    Det handlar inte om att "ge igen", det handlar om att välja bort personer som bär sig illa åt, och inte kan uppföra sig som folk. Vem har något ut av att få förolämpningar kastade över sig?
    Det är bara jäkligt trist, och barnen visste inte vart dom skulle ta vägen som dom skämdes.
  • Ess
    Drottningen70 skrev 2014-08-29 21:43:14 följande:
    Nope, det krävs fler parter än en för att det ska bli bråk. Tvärtom räcker det med att EN av parterna höjer sig ett snäpp för att det inte ska bli skrik.
    Haha, välkommen till verkligheten. 
  • Ess
    Drottningen70 skrev 2014-08-29 22:09:25 följande:
    Jag lever med den verkligheten. Delar barn med en dum jävla vrålapa, vars bästa argument är att skrika högst. Men om jag vägrar gå in i det när han besöker barnet blir det heller inga uppträden. Således får jag för barnets skull bita mig i tungan och påminna mig själv om att det snart är över de dagarna han är här för att besök vårt barn.
    Tänk dig då en person som inte tystnar trots att den inte får gensvar. Utan bara fortsätter mala på och försöker provocera utan slut. Håller helt enkelt ett solo framträdande.
    Jag trodde min man överdrev, tills jag själv fick både sett och hört det.
  • Ess
    Drottningen70 skrev 2014-08-29 23:09:43 följande:
    Kan man kanske stå ut med om det gäller en halvtimmes besök för att barnet ska få visa rummet. Hon ska ju inte flytta in tänker jag..
    Dom har varit här o kollat på rummen när vi flyttade in, fast det tog bara 5 min. Mannen var också med så det blev inte alltför mycket tjaffs då.
    Fast det var inte barnens intiativ, utan dom var så nyfikna att dom höll på att trilla in genom dörröppningen, så min man frågade om dom ville se rummen.

Barnen föredrog/föredrar att dom inte träffas, och jag förstår dem, för jag tycker också det är tråkigt med så mycket onödigt bråk.
    Nu har dom inte träffats på en del år. Men jag hade inte blivit förvånad om tugget dragit igång direkt om dom råkat befinna sig i samma rum.
Svar på tråden Hjälp!! Ex kommer på besök!!!