• Anonym (T)

Hjälp!! Ex kommer på besök!!!

Anonym (Träff vem är DU) skrev 2014-08-15 19:01:35 följande:
    Har inte hänt då alla varit väldigt trevliga och velat träffa mig för att etablera en kontakt då barnen inte är så gamla så blir även bonusmamman ganska involverad i deras liv. Så detta är något de själva velat eftersom man ringer hem till varandra, träffas och umgås när det behövs och involverar barnen på alla de sätt med skola, aktiviteter, vänner, utflykter, bilskjutsande ja osv. Vad är det som är så konstigt?
    Tomten är far till alla barnen.

Vet inte om det skulle passa varken mig eller min man eller barnen?
  • Anonym (T)
    Dr Oetker skrev 2014-08-17 04:43:42 följande:

Eftersom du inlett ett förhållande med en man som har barn från ett tidigare förhållande, så vet du att det finns en mamma till dessa barn. Då kan man inte helt plötsligt sätta sig emot att hon vill komma över å se hur de har det.

Jag har sj två bonus barn och lyckligt lottad över att ha bra kontakt med deras mamma. Det blir så i bonus familjer att alla måste va medräknade.

Detta måste man tänka på innan man inleder ett förhållande där det redan finns barn.

Men kom igång, ett x e alltid ett x av en anledning :)

Det blir så i alla bonusfamiljer att alla måste vara medräknade (ljuvlig melodi i mitt bonusmamma hjärta) Snipp snapp snut och sen tog melodin hastigt slut av Ekot från biomammans röst och från inlägg av folk här på FL

Du ska inte tro du är mamma

Du har inget här att göra barnet har redan en mamma

Hur du än försöker så blir du aldrig mamma till bonus

Jag kommer aldrig någonsin att acceptera dig!

Du får inte gå på föräldrarmöten, kvartsamtal osv

Som biomamma behöver du aldrig acceptera att behöva ha kontakt med bonusmamman

Varför ska mamman prata med dig?

Å mycket mycket mycket mer!

Tyvärr ser det ut såhär så jag svarar

Aldrig i hela livet att biomamman någonsin kommer i i vårat hus mvh från min man och mig.

Vi är väldigt eniga om detta.

Hade mamman varit schysst när vi var det under de första tre fyra åren så hade jag tänkt annorlunda.

Så mkt som hon sagt och gjort mot oss!
  • Anonym (T)
    Drottningen70 skrev 2014-08-29 19:20:07 följande:

Du glömmer att det även är barnets hem...

Här hemma så får ALLA gäster respektera ALLA familjemedlemmar annars är man inte välkommen in så är det bara.

Vänner och släkt som gillar hela våran familj är välkomna.

Ingen människa som utesluter vissa.

Jag är inte välkommen hos henne
  • Anonym (T)

Ni som tycker att biomamman ska vara välkommen jämt tycker ni att vi bonusmammor ska vara välkomna hos biomamman?

• Anonym (T)
    Anonym (Sjukt) skrev 2014-08-29 20:01:45 följande:

Jag tycker ditt liv låter helt sjukt, även om jag förstår hur du menar delvis.

Men att du skulle ha kommit in i hennes familj, hänga upp bilder på henne och din man i ert hem, tycka synd om henne för att du är med hennes barn, att hon ska hälsa på sina barn på er vecka... Snälla du din inställning är inte sund. Du är inte tillsammans med henne. En god relation är bra, det har vi också, jag gillar mina bonusars mamma. Men det där är att gå för långt och hos mina bonusar skulle det skapa förvirring snarare än trygghet. Hon kan fika här någon gång då och då, det räcker. Men några bilder av henne kommer det då aldrig upp igen. Hon skulle heller aldrig nånsin hänga upp bilder på sig och min man, det är ett avslutat kapitel och den familjen finns inte mer.

Ärligt talat så är det ju så att hade den varit bra så hade den ju fortfarande funnits?!

Håller helt med dig helt!
  • Anonym (T)
    Drottningen70 skrev 2014-08-29 20:36:21 följande:

Varför skulle alternativet vara gnäll och skrik för vuxna människor? Är ni 14 eller?

Resonemanget går alltså ut på att bara för att den andra föräldern uppför sig larvigt så ska nu minsann göra likadant? Återigen ..är ni 14 bast?

Om någon kallar dig för diverse saker. Vill inte veta av dig.

Den personen släpper du in i ditt hem

Oj kul bra

Jag vill ha ömsesidig respekt
  • Anonym (T)
    Drottningen70 skrev 2014-08-29 21:41:34 följande:

Om den personen är viktig för mitt barn är jag villig att stå ut med mycket ja.

Just för DITT barn ja.

Jag skulle också vara trevlig för MITT barns skull

Men alla tänker inte som oss
Svar på tråden Hjälp!! Ex kommer på besök!!!