Hjälp!! Ex kommer på besök!!!
Vet inte om det skulle passa varken mig eller min man eller barnen?
Eftersom du inlett ett förhållande med en man som har barn från ett tidigare förhållande, så vet du att det finns en mamma till dessa barn. Då kan man inte helt plötsligt sätta sig emot att hon vill komma över å se hur de har det.
Jag har sj två bonus barn och lyckligt lottad över att ha bra kontakt med deras mamma. Det blir så i bonus familjer att alla måste va medräknade.
Detta måste man tänka på innan man inleder ett förhållande där det redan finns barn.
Men kom igång, ett x e alltid ett x av en anledning :)
Du glömmer att det även är barnets hem...
Ni som tycker att biomamman ska vara välkommen jämt tycker ni att vi bonusmammor ska vara välkomna hos biomamman?
Jag tycker ditt liv låter helt sjukt, även om jag förstår hur du menar delvis.
Men att du skulle ha kommit in i hennes familj, hänga upp bilder på henne och din man i ert hem, tycka synd om henne för att du är med hennes barn, att hon ska hälsa på sina barn på er vecka... Snälla du din inställning är inte sund. Du är inte tillsammans med henne. En god relation är bra, det har vi också, jag gillar mina bonusars mamma. Men det där är att gå för långt och hos mina bonusar skulle det skapa förvirring snarare än trygghet. Hon kan fika här någon gång då och då, det räcker. Men några bilder av henne kommer det då aldrig upp igen. Hon skulle heller aldrig nånsin hänga upp bilder på sig och min man, det är ett avslutat kapitel och den familjen finns inte mer.
Ärligt talat så är det ju så att hade den varit bra så hade den ju fortfarande funnits?!
Varför skulle alternativet vara gnäll och skrik för vuxna människor? Är ni 14 eller?
Resonemanget går alltså ut på att bara för att den andra föräldern uppför sig larvigt så ska nu minsann göra likadant? Återigen ..är ni 14 bast?
Om den personen är viktig för mitt barn är jag villig att stå ut med mycket ja.