Hjälp!! Ex kommer på besök!!!
Get over it. Såklart barnen måste få visa sina rum för sin mamma.
Get over it. Såklart barnen måste få visa sina rum för sin mamma.
Nej jag håller inte med dig. Man väljer vem man vill släppa in i sitt hem.
Hade inte mamman med man nästan ramlat in genom dörröppningen när vi precis flyttat, så hade dom inte blivit inbjudna att se rummen.
Min man fick stå ute på gården när han hämtade barnen hos dem.
Jag tycker det är ok att dom kom in o blev visade rummen, men jag skulle inte acceptera att dom kom in när inte vi vuxna var hemma.
Alla ser inte sig som någon form av förlängd familj med ex osv, alla har olika gränser som måste respekteras.
Nej jag har inte glömt det, MEN det är inget dom bestämmer. Det är vi vuxna som bestämmer vem som får komma och inte.
I deras eget hem bestämmer dom själva, men så länge dom bodde hemma så fick dom finna sig i de vuxnas beslut.
Ni som tycker att biomamman ska vara välkommen jämt tycker ni att vi bonusmammor ska vara välkomna hos biomamman?
Jag tycker ditt liv låter helt sjukt, även om jag förstår hur du menar delvis.
Men att du skulle ha kommit in i hennes familj, hänga upp bilder på henne och din man i ert hem, tycka synd om henne för att du är med hennes barn, att hon ska hälsa på sina barn på er vecka... Snälla du din inställning är inte sund. Du är inte tillsammans med henne. En god relation är bra, det har vi också, jag gillar mina bonusars mamma. Men det där är att gå för långt och hos mina bonusar skulle det skapa förvirring snarare än trygghet. Hon kan fika här någon gång då och då, det räcker. Men några bilder av henne kommer det då aldrig upp igen. Hon skulle heller aldrig nånsin hänga upp bilder på sig och min man, det är ett avslutat kapitel och den familjen finns inte mer.
Ärligt talat så är det ju så att hade den varit bra så hade den ju fortfarande funnits?!
Varför skulle barnen tycka det var viktigt?
Tror du inte dom tycker det är både viktigare och trevligare att slippa höra gräl och bråk?
Tycker du min man skulle tränga sig in hos mamman för att få se deras rum, när han inte ens fick vänta i hallen?
Trevlig stämning det hade blivit, med en polisanmälan på halsen.............
Hos vissa fungerar det att ta en kopp kaffe och utbyta artighetsfraser, hos andra fungerar det bäst att hålla sig undan så mycket det bara går.
Om någon kallar dig för diverse saker. Vill inte veta av dig.
Den personen släpper du in i ditt hem
Oj kul bra
Jag vill ha ömsesidig respekt
Det räcker att en person ligger kvar på den nivån för att det ska skrikas och gnällas.
Det handlar inte om att "ge igen", det handlar om att välja bort personer som bär sig illa åt, och inte kan uppföra sig som folk. Vem har något ut av att få förolämpningar kastade över sig?
Det är bara jäkligt trist, och barnen visste inte vart dom skulle ta vägen som dom skämdes.
Haha, välkommen till verkligheten.
Tänk dig då en person som inte tystnar trots att den inte får gensvar. Utan bara fortsätter mala på och försöker provocera utan slut. Håller helt enkelt ett solo framträdande.
Jag trodde min man överdrev, tills jag själv fick både sett och hört det.
Dom har varit här o kollat på rummen när vi flyttade in, fast det tog bara 5 min. Mannen var också med så det blev inte alltför mycket tjaffs då.
Fast det var inte barnens intiativ, utan dom var så nyfikna att dom höll på att trilla in genom dörröppningen, så min man frågade om dom ville se rummen.
Barnen föredrog/föredrar att dom inte träffas, och jag förstår dem, för jag tycker också det är tråkigt med så mycket onödigt bråk.
Nu har dom inte träffats på en del år. Men jag hade inte blivit förvånad om tugget dragit igång direkt om dom råkat befinna sig i samma rum.
Oj. Det var nog det roligaste idag..
Krävs det två personer när en blir misshandlad oxå? Eller vid mobbning - för det är ungefär samma sak... Kanske borde den mobbade "höjt sig" en nivå så det inte blivit bråk...
Snälla, självklart kan det räcka med en person för att det ska bli skrik. Man behöver inte svara men inte sjutton kan man hindra den andra att skrika o skälla om det är vad personen vill. Eller skall man sätta munkavle på?