• lillisen2

Gör jag oss en otjänst? (Bebis 2 månader)

Hej,

Egentligen en dum fråga kanske, MEN, vi har en son på 2 månader som oftast sover mellan oss i sängen, ibland i sitt babynest bredvid oss (vi har en sidosäng)
    Han kan sova i sitt babynest men då knorrar och låter han mest, vilket stör mig..
    När jag tar över honom i vår säng sover han betydligt bättre och låter ingenting..

Är det fler med samma erfarenhet? När började era barn och sova i egna sängar?
    Gör vi fel? Kan man "vänja" sitt barn vid att sova i föräldrarnas säng?

• Svar på tråden Gör jag oss en otjänst? (Bebis 2 månader)
  • Drottningen70

Alla sover bra, så varför skulle det bara en otjänst? Att barnet bajsar i blöja nu innebär inte att han kommer att göra det när han är 10. Att barnet delar säng idag innebär inte att han kommer att ligga kvar när han är 12..

• Flickan och kråkan

Nej, ni gör er inte en otjänst. Nej, man kan inte vänja spädbarn vid ett närhetsbehov - det är medfött - däremot kan man vänja dem av med det. 

• Maddi

Min 18 månaders sover i sängen och vi började med det när han var 1 månad och innan dess till och från eftersom han sov bäst med mig. Nu i helgen ska vi kolla på en vanlig 120 säng åt honom som vi också  får plats i och kunna läsa nattsagor. I början ska sängen stå i samma rum och så småningom eget rum.  

• Förstagångenförvirrad

Vårt lilla troll har alltid låtit så mycket om nätterna att han helt enkelt stört vår sömn för mycket. Därför valde vi att han fick eget rum och säng redan väldigt tidigt, men då är det också väldigt nära mellan våra sovrum så man slipper hans bök men hör om han är vaken!!!

Det har även gjort att han somnar av sig själv när jag ammar honom på natten. Jag lägger bara ner honom sen ligger han och snackar tio min innan han somnar :)

Svar på tråden Gör jag oss en otjänst? (Bebis 2 månader)