Genusproblem i dotterns förskola
Mitt yngsta barn går på en jättebra förskola i vilken det på senare tid börjat pratas om genus och kön och sådana saker. Detta efter att det började ett barn som föräldrarna kallar hen, och de vill även att personalen och barnen skall kalla hen för hen. Det tycker att tanken är god, men när andra människor börjar diktera över hur jag skall uttala mig känns det lite väl radikalt. Jag menar inte att jag inte vill kalla deras barn för hen, men de lägger sig även i vad jag kallar mina. Saken är den att jag det senaste året varvat mellan han och henno när det kommer till min son, och mellan hon och henna när det kommer till min dotter. Det här jag tyckt varit en bra kompromiss när man både vill använda ordet hen och könsbestämma sina barn. Jag tycker inte att vi skall bråka så mycket när det kommer till sådana här saker och därför blir jag uppgiven när de blir så arga för att jag gör på mitt sätt. Jag vet inte hur jag skall lösa den här konflikten? Skall jag bara ge efter och säga han och hon eller kanske hen? Jag är inte beredd att ge upp mina egna tankar bara för någon annan vill det.