Inlägg från: Visflicka |Visa alla inlägg
  • Visflicka

Slitna barnvagnshjul?

Köpte i förrgår en barnvagn som ska bli till mitt första barn om några månader. Vagnen var i jättefint skick utan fläckar eller konstig lukt. Var lite osäker på hjulen när jag köpte den men tyckte att de verkade helt okej. Vet inte riktigt hur man ska titta. Dock blir jag lite osäker nu.

Är det någon som vet om man kan köpa nya barnvagnshjul? Vart i så fall? Jag fick ju vagnen väldigt billigt.

Hur slitna kan hjulen vara fast ändå ses som okej? Hon hade ju haft den fram tills nyligen själv. Och bara en ägare så det känns ju rätt tryggt ändå.

• Svar på tråden Slitna barnvagnshjul?
  • Visflicka
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-14 09:06:55 följande:

Antar att du har punkteringsfria hjul?
    Nackdelen med de hjulen är bland annat att de slits mycket fortare än lufthjul (sedan ger de ju inte samma stötdämpning och komfort som lufthjul heller, men det är en annan femma).

Nya barnvagnshjul kan du få tag på hos en återförsäljare. Beroende på hur gammal vagnen är, dvs. Är det en modell som utgått, och hjulen på nuvarande modell inte ser likadana ut, så kan det bli knepigare.

Ring till Babyland, BabyProffsen, etc. och fråga.

Vagnen är från 2005 så den har ju säkerligen utgått.

Kan man inte byta ut hjulen mot lufthjul? En tanke bara.

Ska höra med butikerna. Läste att man kan höra med en cykelhandlare annars. Men det kanske bara gäller lufthjul?
  • Visflicka

Så här ser de ut. Hon berättade att hon använt vagnen med två barn, totalt har den använts 2 och ett halvt år.

Svar på tråden Slitna barnvagnshjul?