gluten och mjölkfri kost till ADHD
Rätta mig om jag missförstod fel...Är du orolig över att din son har ADHD och då vill du ge gluten och mjölkfri kost till han?
Rätta mig om jag missförstod fel...Är du orolig över att din son har ADHD och då vill du ge gluten och mjölkfri kost till han?
Okej, jag hoppas du kanske finner någon som kan svara på detta på. Lider själv av ADD men känner att kosten är lite skit samma. Det är inte så att jag äter vad som helst då heller :)
Känner en tjej som har ADHD och troligen någon form av damp då hon lätt bli skitförbannad,bråkar och skapar bråk väldigt lätt.. Även hon tror att detta ska funka på henne men hon har gjort detta i 1år snart och det funkar INTE enligt oss i familjen,övrig släkt och vänner. Det enda som biter på henne är om hon tar sin medicin varje dag.
Är du kanske orolig över medicinering på din son? För det är ju något att verkligen rekommendera om han nu skulle ha ADHD! Hellre börje tidigt än sent och jag tycker inte du borde vara orolig för din son om han nu har ADHD. Det är en vanlig sjukdom i dagens samhälle och man tar mer hänsyn till den. :)
Önskar dig all lycka till med din son!!
Är väl inte så förtjust i själva idén med medicineringen då det är rätt starka mediciner och han har även ärftlig missbruk på sin biologiska pappas sida så det jag är rädd för är väl isf när han blir äldre, men jag vet att medicinerna hjälper då min lillebror har högfungerande autism (aschberges)och adhd.
Att jag vill prova/är intresserad av kost dieten är för att om det skulle funka så är det ju bättre än medicin då han än så länge ändå fungerar och han kanske även bara är lite hyperaktiv och det läger sig med åren.
Jag ska ändå be om en utredning nu då vi redan har kontakt med psykolog så kan man ju få rätt hjälp tidigare om det nu skulle visa sig att han har någon diagnos.
Jag jobbar själv som elevassistent och det gör också att mitt intresse ökar om det finns andra lösningar än bara medicin :)
Okej förstår din tanke där! Och ja medicinen i sig är ju tyvärr narkotika klassad medicin vad jag förstod det av innehållet..
Och jag tycker verkligen du gör rätt i att prova andra saker än att gå den "lättaste" utvägen med medicin!! Eloge för det.. Tycker helt klart du ska prova dig fram och jag önskar verkligen dig all lycka till!!