A.D.H.D - oron för tiden omedicinerad
Hej. Jag fick min diagnos som vuxen och hann inte börja medicinera innan jag blev gravid.
Jag tyckte att jag blev lugnare när jag var gravid än annars.
Jag valde bort amningen för att börja med medicin.
Hej. Jag fick min diagnos som vuxen och hann inte börja medicinera innan jag blev gravid.
Jag tyckte att jag blev lugnare när jag var gravid än annars.
Jag valde bort amningen för att börja med medicin.
Jag vet inte, alla hormoner kanske funkade omvänt på mig. men upplevde det som jag var mindre rastlös och mindre humörsvängningar än vanligt. dock var inte den första tiden efter förlossningen särskilt rolig. det var väldigt krävande tyckte jag, tur jag har en stabil sambo. Men sen har ju själva barngrejen funkat fint (det har man väl kanske inbygt) men allt annat i vardagen ställs ju lite på ända när alla invanda rutiner rycks bort.
Tack och lov gör ju ersättningen att man kan dela på ansvaret mycket mer så man kan få sova ibland. och man kan få va ifred ibland efterdom pappan kan mata lika mycket
Min son är 4 månader nu och jag har inte hittat riktigt rätt dos än på medicinen. Pga att jag var tvungen att prova strattera först som inte alls funka och som alltid dom goa väntetiderna på vuxenpsyk i västra götaland.
Men det är väl lättsre när man redan vet vad som har funkat innan
Ok. Har ni haft någon dialog med läkare om ev utredning av erat barn? i och med risken för att dom kan ärva a.d.h.d menar jag.. Det bekymrar mig, fast man kanske förstår barnet bättre då man själv vet hur det är?
ok, jag började medicinera innan stratera kom så ja har sluppit det. började med ritalin, men det blev ja ännu mer crazy av, så conserta är de enda som funkar för mig. har gått medicinerad länge, men tydligen finns risk att om man har ett glapp i medicineringen så kan de göra att man måste ha högre dos sedan för att få samma effekt och jag går redan på hög dos som de e :/
som sagt, mycket oro för mig kring detta..
jag hade vux.psy förr, men bytte till Capio och efter de flyter de på riktigt fint :) du har aldrig funderat på att byta? där kan man få tider hos överläkare inom 2 v efter förfrågan :)
54 mg är jag på nu. ska öka till 72 på tisdag. När märkte du skillnad?