Singelpappa
Det beror nog på vad du är ute efter.
Söker du enbart kvinnor 30-40 år, ev utan barn, på någon dejtingsajt så är det nog inte så enkelt, många i den kategorin skulle nog betrakta dig som förbrukad. Söker du däremot någon i din egen ålder och i samma livssituation så är det nog betydligt enklare. Nu säger jag inte att du gör så här men jag har noterat att män väldigt ofta tenderar att lägga in ett önskat åldersintervall på den kvinna de söker från ca 15 till 2 eller 3 år yngre än dem själva. Men som med alla önskelistor så är det ju inte en beställningslista och därmed inte säkert att man kan få det man önskar....;)
I övrigt underlättar det förstås om man hållit sig fräsch och vältränad, stor skillnad på folk som sköter om sig själv och sin kropp kontra de som lagt på sig och låter kroppen förfalla. Och den skillnaden blir allt mer påtaglig ju äldre folk är förstås.
Jag tror f ö på att leta enligt närhetsprincipen, singelmammor i din närhet, eller kanske bara uttråkade mammor som inte hunnit skilja sig än!! Skämt åsido, jag tror barnen kan vara en naturlig ingång till många nya kontakter och det skall du förstås använda dig av där det är lämpligt. Mycket trevligare och naturligare än nätet och betydligt mycket enklare logistiskt om man tänker framtid med alla barn och ex om ni alla befinner er geografiskt i närheten av varandra.
Lycka till!