• T T T

Äta rätt och träna

Hallå alla :)
    Jag har äntligen, efter ca 20kg viktminskning, börjat träna, mycket fokus blir det på rumpan ;) och det tar sig! Men, jag ser inga andra resultat,, jag tränar ju hela kroppen men äter som vanligt. Vilket inte är såå bra, då det inte blir så mycket proteiner osv som det borde vara. Jag har sett ut en PT online som jag tänkte prova på, men priset är mer än vad jag har råd med nu. Så, tänkte om det kanske finns någon här inne som äter/tränar rätt och vill dela med sig av tips, recept osv.?
    Skulle vara evigt tacksam??

• Svar på tråden Äta rätt och träna
  • K grrl

Hur tränar du?

Det är jättevanligt att man äter för lite efter en viktnedgång. Jag har fått kämpa för att öka mitt kaloriintag och börjar nu efter sex månaders kaloriräkning ha ett hum om mina portioner.

Vad är ditt mål? Bygga muskler (tajtare kropp)? I så fall: styrketräna, begränsa cardion, ligg högt i proteinintaget (sikta på 2 gram per kilo kroppsvikt), ät långsamma kolhydrater och se till att du äter och sover ordentligt.

• K grrl

Sen tycker jag att det är svårt att SE skillnad. Jag står still i vikt men har minskat många cm i midjan. Se till att du mäter och fotar dig!

• Pernilla0414

Jag tar proteinshake innan träning. En som är riktig god och ekologisk är "back to basic" jordgubbssmak. Blanda med vatten och den är såå lättdrucken ( är kräsen med sånt)

Ica basics kvarg: ta en halv burk, blanda med "funlight" med bärsmak ( en rätt stor skvätt) så smakar det som Yoggi.

Ät knäckebröd istället för bröd, ta något gott pålägg på.. Leverpastej är ju kanon!

Köp hem proteinbarer, de blåvita "swebar" eller va de heter är jättegoda. Bra som snabba mellanmål när man är stressad.

Om du gör egen smoothie: blanda, frysta hallon, mjölk, kvarg, äggvita. Häll upp i ett stort glas med sugrör. Ser både aptitlig ut, är gott och svalkande :)

Hitta träningsformer du tycker är riktigt kul och unna dig nya träningskläder,( det kan förnya motivationen) ;)

Hoppas något tips låter bra :) lycka till med en bättre livsstil

Svar på tråden Äta rätt och träna