Inlägg från: Anonym (Förskollärare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förskollärare)

Förskoleläraren som saboterade

Du vet om att alla är mänskliga? Kan göra fel? Är värda att bli behandlade som medmänniskor? Hoppas förskolechefen klarar av att göra det klart för dig imorgon.

Hur kan du med att skälla ut en människa som har tagit hand om ditt barn då du inte varit där. Kanske tröstat ditt barn? Fått ditt barn att skratta? Hjälpt ditt barn i kontakten med andra barn? Etc

Vikarierna är ofta guld värda. Gör det möjligt för föräldrar att kunna lämna sina barn när ordinarie pedagoger inte är på plats. Cirkulerar mellan olika förskolor som alla har olika rutiner.

Är det någon som ska skämmas så är det du.

• Anonym (Förskollärare)

En sak till. Troligtvis var det ingen förskollärare som saboterade. Vikarier är ofta outbildade och har enbart den utbildning som ges på de förskolor de vikarierar dvs personalen där får lära upp dem. Allt för ofta missar man att upplysa en vikarie om alla barns olikheter och föräldrar önskemål. Det är kanske så att de har brustit och vikarien agerade i god tro med omtanke om ditt barn.

• Anonym (Förskollärare)

Det är inte lätt att rekrytera bra människor till förskolläraryrket, och hade jag läst detta innan jag utbildade mig så hade jag nog tänkt både en och två gånger om det verkligen var detta yrke jag skulle lägga min energi på.

Som jag brukar säga, barnen är lätta att ha att göra med. Det är föräldrarna som gör att man inte orkar.

Svar på tråden Förskoleläraren som saboterade