Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jeanette 818 skrev 2014-09-16 22:06:28 följande:
    Hej!

Har följt tråden sen starten och hoppar nu in och gör er sällskap! Är 42 år och mamma till en liten tjej på två år! Längtar oerhört mycket efter fler barn och ett syskon till vår flicka. Har kämpat i snart 1 år utan plus... Ägglossning denna vecka så nu försöker vi igen!
    Välkommen hit, kul att vi blir fler som håller tråden levande, det behöver vi för vår situation känns inte helt vanlig! Hur lätt/svårt var det för dig att bli gravid förra gången?
    Feona skrev 2014-09-16 22:40:35 följande:
    Tjejer, nu gick det inte att missa kryssa i sitt namn eller anonym :)
    På nya versionen?
    Helenan skrev 2014-09-16 23:29:44 följande:
    Jämtlandstaus: Men ååå! Hur länge behöver du vänta på provsvaret? Det hade ju varit smidigt att få bort cystan bums så du inte behöver tänka på den sedan och kan fortsätta med bebisverkstaden. Skönt att det ändå lät positivt och att du inte fick graviditetsförbud.
    Fick aldrig något bättre svar än att "det där skall inte behöva ta så lång tid..." Så i min värld är det inom en vecka...
    Anonym (syskon om 4 år?) skrev 2014-09-17 00:15:10 följande:
    Tittar in här lite. Är inte 40 än på 2 år och är gravid nu men längtar redan efter nästa barn smile5.gif haft lätt med de andra barnen men vet att det kan bli svårare om några år. Nog om mig.
    Välkommen att kika in! Du är ju rena ungdomen jmfr med oss andra här

• Jamtlandstaus
    Själv var jag på inskrivning igår. Är nu i vecka 9 (8+2). Känns bra att ha klarat av det. Inväntar nu tid för KUB, både med förväntan och lite oro. Sist var det på KUB ul som det upptäcktes att grav avstannat i vecka 7. Men den här gången känns det lite annorlunda, mer symtom. Just nu älskar jag alla symtom jag har, tröttheten, ömma bröst och konstig mage smile5.gif   Blir även lätt illamående vilket jag aldrig upplevt under mina tidigare graviditeter (en son på snart 4 år och ett MA).
    Roligt att läsa och minnas
    Hoppas KUB visar på tillfredställande resultat! O sen är det bara att vänta som är så jobbigt!
    Själv gjorde jag FVP och tillät mig inte känna mig gravid förrän det kom tillbaka med positivt svar Jättejobbig väntan och sedan vilken lättnad!!
  • Jamtlandstaus
    Feona skrev 2014-09-17 21:08:07 följande:
    Jämtlandsstatus: jag är på samma sida jag alltid varit och nu gick det inte att missa att kryssa i sitt namn :)
    Freje: jag hållet med dig. Är jätte glad över alla symtom! Hade inte det när jag väntade sonen som är 3 och inte heller då jag fick MA. Så visst är man nervös inför VUL, UL och KUB.
    Så underbart ändå att få ha skrivit in sig. Jag tror ändå på att våga njuta under vägen, bättre hormoner! Händer något så händer det oavsett man njutit eller ej på resans gång.
    Vi får hålla tummarna att det betyder bra att vi har starka symtom men gladeligen tar emot det.

Idag var jag tvungen att börja äta antibiotika pga en inflammation jag fick i handen av ett sår. Handen svullnade upp under dagen och läkaren sa att man helst skulle undvika antibiotika om man va gravid men jag va tvungen att äta dom!?
    Dock trodde han inte att det skulle påverka graviditeten. Räcker det inte med alla annan oro, måste jag gå och behöva äta antibiotika idag då jag inte gjort det på 10 år.
    Nej, får helt enkelt lita på att det inte påverkar graviditeten, annars blir man ju tokig :/
    Toppen, då har vår kritik fungerat!

Jobbigt att behöva antibiotika men som du själv skriver så är det ju nödvändigt och då läkaren säger så så är ju alternativet värre för det lilla livet!
    Skönt att du fått se det lilla pickande hjärtat <3 och har ett snart återbesök. Svårt att få till dom där extra VUL/UL är min erfarenhet annars!
  • Jamtlandstaus
    TheElfa skrev 2014-09-17 20:49:42 följande:
    Hmm...Hade ju mens för 2 veckor sen (eller ja, jag blödde lite under 3 dgr), men nu är jag fundersam...
    Ska eg ha ÄL nu, men inga ÄL-symptom (nej jag använder inte stickor), och haft lite mensvärk de senaste 2 dagarna, samt fått lite spänningar i brösten. 
    Eg är det inte läge att bli gravid, och lite smått hoppas jag att det inte är nåt, men jag är fundersam...
    Anledningen till att jag inte vill att det skall ha tagit sig nu är att jag har jobb till 12 Juni och det vill jag inte behöva bryta, så om det kan hålla sig till efter det vore det ju bra...Flört

Spännande, barn kommer ju ofta "när det inte passar"
    Har du testat ännu??
  • Jamtlandstaus
    weeme skrev 2014-09-22 23:39:13 följande:
    FL hackar och segar så jag inte kan skriva, men i dag är det lite lättare, ska se om jag kan läsa i kapp!

Jag har kört en pergokur men får ingen ÄL indikation. Stor suck. Nu är jag på dag 17 efter mens så sen har jag aldrig varit utan pergo ens. Har gyntid på onsdag, hoppas jag får något vettigt svar då. Bryter i hop en sväng och kommer igen? Är det oregelbundet för jag hade MA nyss? Eller är jag nu i klimakteriet...

Grattis till klappande hjärta, vilken härlig syn Feona!
    Min ÄL tog paus i två månader efter mitt senaste MA och läkaren sa att det helt klart berodde på MA som störde ut hormoncykeln. Jag har aldrig varit utan ÄL sedan jag började kolla 2009...
    Så du ska se att den är tillbaka snart igen!
  • Jamtlandstaus

Vad bra Nr 3 på G att du flyttade fram listan!
    Jag kommer skriva in min BIM så fort jag fort jag fått min ÄL, då har jag bättre koll på datumen borde bli 2-4 okt någonstans.

• Jamtlandstaus

Huga, nu har jag fått operationstid, 14 okt. Känns lite overkligt att jag ska opereras! Fick i alla fall svar på cancerproverna och de låg inom normalvärde  så det blir titthålsoperation (till en början).
    Någon som erfarenhet av sådan titthålsoperation i buken? Hur kan man må efter och hur fort kan man må bra?

• Jamtlandstaus
    CinnamonGirl skrev 2014-09-25 07:30:25 följande:

Imorse fick jag äntligen utslag på fertilitetsmonitorn! Är på dag 19. Ingen ägglossning men den kan vara på gång. Blir till att boka tid med karln... smile1.gif

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva... smile5.gif
    Härligt! Du klev upp ett steg alltså?

Vi håller tummarna!

Jag är i samma läge o väntar på ÄL
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)