Inlägg från: Feona |Visa alla inlägg
  • Feona

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jag vet inte riktigt men gissar att det är ett test man tar med tops hemma och skickar med. Har för mig att man även gör den typen av test när man testar faderskap. Om jag minns rätt tar man toppen i näsan eller munnen!? Tror det va näsan.

Jamtlandstaus skrev 2014-11-08 10:44:16 följande:

Feona; vad är topsningsprov?

• Feona

Det kan nog vara så som Jamtlandstaus skriver nedan, kan bara lla med om att kör på så ofta som möjligt eller varannan dag. Om inte annat kanske du får en extra glad man hemma;)

Emma70 skrev 2014-11-08 12:32:18 följande:

Tack Feona, det sista som överger en är hoppet!  Men visst kan det även vara så att äl-stickor ger utslag men det är inte säkert att man ägglossar? Det är väl bara att "köra på" så ofta som möjligt och hoppas att det någon gång tar sig ;)

• Feona

Freje: Så kul att höra ifrån dig, jag är oxå enormt trött. Vill vila så fort jag kommer hem och somnar oftast i soffan efter middagen eller när sonen skall nattas. Fick resultat på mina prover men hade inte någon brist på järn eller annat så det kanske bara är som det är ;) är i v16 och magen har synts länge men lyckas dölja med hjälp av rätt kläder så än så länge lyckas jag komma undan och kunna njuta av vetskapen själv.

Azalea1: jag tycker du skall byta läkare. Du har ännu flera år kvar så låt inte en så okunnig och negativt inställd person göra avtryck på dina framtida försök. Jag har själv gjort en äggledarundersökning och fick höra att det skulle vara obehagligt och smärtsamt, det va det inte alls. När jag trodde dom skulle påbörja va allt redan klart så jag hann knappt uppfatta vad det va som skulle vara obehagligt. Men visst vi är alla olika. Dock tror jag även du fixar det galant så jag skulle inte tveka. Jag antar att det ingår en spolning av äggledarna då och själv blev jag gravid naturligt strax efter, vi hade då försökt i tre år.

Nr3 på G: Tack för tipset om ingefära, mår själv fortfarande illa ibland. Som sjösjuka ungefär, värt att testa. Hur äter/dricker du den?

Imorgon är jag ledig så det blir långhelg, så underbart :)

• Feona

Jeanette 818

Ååhhh, så ledsamt att höra. Hoppas som många tidigare att du snart vill och orkar fortsätta då det kan vara lättare att bli gravid igen strax inpå. Du har tid kvar och detta va inte det ägget du väntat på utan den kanske precis har börjat bildas. Styrkekramar

• Feona

Emma 70

Jag har själv aldrig gjort vul inför ägglossningar men om du känner att du vill och undrar över något så tycker jag att du skall försöka få ny tid. Jag har inte heller använt fertilitetsglidmedel men har hört att det skall vara bra. Däremot ökade jag upp östrogenet inför ÄL med hjälp av receptfritt från apoteket (någon gång i veckan tog jag därför Ovesterin men det finns säkert andra läkemedel och former.) Efter ÄL tog jag progesterall kräm ( har även provat lutinus vagiatorer.) Jag åt även mer av E vitamin som kan hjälpa till ex i form av en näve mandlar var dag och A vitamin i form av ägg, riktigt smör (ej margarin) och mjölkprodukter. Kram kram

• Feona
    CinnamonGirl skrev 2014-11-16 09:26:20 följande:

Tråkigt att höra om missfall och alla graviditetsbesvär. Jag har tyvärr fått mens igen, trots att vi prickade in ägglossningen hyfsat bra. Känner just nu att jag bara vill ge upp... det är väl bara inse att jag aldrig kommer att bli mamma. :'-(

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva... smile5.gif
    Ååhhh, attans att det skall vara så svårt. Men det är klart att du skall bli mamma, ge inte upp du har fortfarande många chanser kvar. Jag va själv 39år när vi hade försökt i tre år utan pluss, det kändes så tungt varje månad mensen envist dök upp. Har ni försökt länge? Har ni sökt hjälp eller gjort utredning, det kan ju vara en liten obalans som tillfälligt ställer till det för er. Styrkekram
  • Feona

Emma70, LinneaSvea och Cinnamon: Håller tummarna för er!

Sawgni: grattis till fint resultat och UL.

Lite info från mig: är jätterund om magen, speciellt efter middagen bär jag ätit mycket. Kan inte förstå att dom inte sett på jobbet eller så tycker dom bara jag gått upp i vikt men vågar inte säga något ;)

Har ju bra tunikor och blusar som ännu lyckas dölja ganska bra. Är jättetrött fortfarande på em/kväll så det blir sova så fort chansen ges. Lite lättare till illamående fortfarande, äter lite extra så blir det bättre.

Har inte känt något direkt men iblan stramar det extra inifrån magen, hoppas set är tecken på att allt står bra till. Gått in i v18 och RUL närmar sig, längtar så att få se lilla knytet igen samt lite mer livstecken dvs spark eller annat. Försöker att inte oroa mig., kram

• Feona
    Jamtlandstaus skrev 2014-11-25 21:35:56 följande:
    Oj, vecka 18 o ingen vågat fråga ännu smile2.gif Tänkte du låta bli o säga något tills någon frågar eller vill du invänta RUL? smile1.gif

Tror inte jag skulle vilja vänta med att berätta för länge, då jag tycker att det är lite bökigt att alltid behöva tänka mig för vad jag säger o gör för att inte väcka misstankar. Men om/när NIPT resultatet kommer tillbaka med goda nyheter då berättar vi nog.
    Grattis till fint UL, så skönt för dig att få se den lilla och bra inför NIPT el KUB. Hade du bokat tid o plats, vilket och var har du bokat?

Jag skall nog berätta på fredag då vi skall ha personalmöte. Hade tänkt vänta till RUL eller v20 först men hade inte räknat med att växa såhära fort! Det blir nog bra oavsett så kan kag börja ha andra kläder oxå. Vi skall ju ha personalfest nästa vecka så det vore skönt att kunna slappna av och inte behöva försöka dölja längra. Jag har mest varit försiktig med info då min rädsla för att något skall hända, tror inte jag orkar alla frågor isåfall. Men garantier finns ju aldrig så det kanske ändå är ok att berätta. Men när jag berättar så kommer informationen sprida sig lavinartat på mitt jobb och företag. Skulle vilja smyga in info så det landar lite mjukt och inte blir så stort.
  • Feona

Ååhhhh så fort tiden går, tänk halvvägs snart! Håller tummarna inför måndagen. Börjar bli omöjligt att dölja magen även för min del, känner inte lika tydligt puffarna som du nämner. Sitter precis och försöker känna men allt som känns är möjligtvis lite bubblande känsla men det kan ju lika gärna vara magen. Längtar så efter att få se och ta del av ultraljud, en evighet kvar., eller ja ligger väl exakt två veckor efter dig ;)

Jamtlandstaus skrev 2014-11-27 21:40:33 följande:

Japp, från dag 1 till ÄL

• Feona

Välkommen till tråden. Jag blir riktigt ledsen av att läsa om er resa. Men känner även hopp om att ni så snart igen kanske önskar försöka igen. Livet har sin egen gång vilket jag själv tänker på mer än någonsin nu under graviditeten. Jag är ett år äldre än dig men min man är oxå 72a. Jag har haft samma tankar om att visst kanske jag önskade att jag/vi blivit gravida tidigare livet. Men det blev inte som vi planerade men nu har vi turen att få den chansen trotts att åren gått under våra försök och kämpande. Förhoppningsvis så är det ändå meningen då det är en spontangraviditet. Men nu tänker jag inte så mycket på det längre då jag sett flera exempel på lycka oavsett ålder. Det finns ju bra och sämre föräldrar i alla åldrar och livet har sin gång så garantier finns inte, varken man är yngre eller äldre. Så länge ni känner att det är rätt så skulle jag inte tveka. Massor med lycka till i vilket beslut ni än tar. PS den syskongrupp som jag är inskriven till har flera gravida som är i vår ålder, några är även förstföderskor. Barnmorskan sa att det är allt mer vanligt så våra barn blir ju inte ensamma om det i sin generation :)

AnnaL72 skrev 2014-11-27 10:35:51 följande:

Hej på er allihop ! Är det ok att jag hoppar rätt in i er tråd trots att ni varit igång länge? Jag har inte läst alla inlägg men dock många av dem.

Jag är född -72 och längtar efter ett litet underverk till. Jag var nyligen gravid men för drygt en månad sedan fick vi besked att vårt mirakel i magen var skadat. För tre veckor sedan ( var i vecka 17) fick vi avsluta graviditeten och vi förlorade vår ängel. En stor sorg som vi får bära med oss livet ut.

Efter detta sorgliga har jag en oerhörd längtan trots att det är så färskt - men det snurrar så många tankar. En av de största är - ÄR JAG FÖR GAMMAL?

Vår graviditet var inte alls planerad men efter en glad chock som la sig  - var vi så lyckliga men livet tar sådana vändningar som man inte alltid förstår.

Hur resonerar ni kring er ålder?

Ha en fin dag!

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)