Inlägg från: weeme |Visa alla inlägg
  • weeme

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Lilly2013 skrev 2015-03-06 09:24:42 följande:

Ul gick både bra och dåligt. Man kund se ett hjärta men den mätte en hel vecka för liten. Gulesäcken var tydligen också något för stor. Har googlat på det men hittar inget om dess betydelse. Kunde bero på att utvecklingen avstannat sa han men han vile inte säga så mycket än utan nytt besök om en vecka.
    Usch nu vet man ju verkligen verken in eller ut. Veckan känns helt plötsligt lång.

Vad jag förstått kan storleken variera massor i början (har också varit inne och kollat i tidiga stadier). Håller en jättestor tumme för att det inte är något att oroa sig för.
  • weeme
    Mdm Mim skrev 2015-03-06 08:06:02 följande:

Näpp. Det blev inget. Mens/tidigt missfall kom igår. ????jag har haft ont på ena sidan hela kvällen till och från igår och blödigt lite igår och mycket idag. Ffr lite ont på ena sidan. Vet inte on det är sen mens eller tidigt missfall. Om det är mens så kom den på dag 32 ist för 28-30 som den brukar. Så det är väl inte helt omöjligt. Jag brukar dock aldrig ha mensvärk så det känns lite konstigt och därför skulle det ju kunna vara ett tidigt missfall. Nu gör vi en paus i bäbisskapandet. Orkar inte just nu utan fokuserar på annat ett tag.

Beklagar!
  • weeme
    Lilly2013 skrev 2015-03-13 18:40:03 följande:

Tyvärr ingen bebis här denna gång heller. Ingen hjärnaktivitet längre. In nästa fredag för medicinsk abort. Det har jag aldrig behövt göra de andra gångerna. Blir tydligen inlagd över dan. Usch.

Det positiva idet hela är att vi fick en annan läkare idag och han sa rakt ut att vi måste ju fixa att ni får ett barn. Mycket positiv. Om inget annat så samarbetar dom med triangeln i Köpenhamn och då får man subventionerat pris. Detta blir inte aktuellt förän till hösten och att vi skulle kämpa på själva så länge med trombyl och TLC. Åter besök bokades in om ett par veckor så vi kunde diskutera vidare. Helt otroligt.

Beklagar, verkligen.
  • weeme
    Emma70 skrev 2015-03-23 13:16:49 följande:

Lite positivt besked idag:) två fina båsor som kan förväntas släppa om 1-2 dagar. Risk för tvillingar sa gyn. men samtidigt är ju chansen att ens bli gravid inte särskilt stor så jag tar tvillingrisken :) 

Har haft två blåsor varje gång men inte en enda graviditet, så jag skulle aldrig låt bli bara för det var två- eller tre! Oddsen att en tar sig är liten i mitt fall tydligen..
  • weeme

Så fin Helenisen! Grattis.

Hade vi fått ett genetiskt barn hade jag velat kolla också med mina gamla ägg. Tror jag. Det rekommenderade tom IVF läkaren... Men jag har ju inte kommit i den sitsen så jag vet inte vad jag hade gjort.

• weeme

Går det inte att vända sig till privat gyn där du bor? Värt att kolla upp allt nu medan du fortfarande är "ung" och inte låta tiden gå hade jag känt. Jo, det kostar men vill man är det ju värt det!

• weeme

Går det inte att vända sig till privat gyn där du bor? Värt att kolla upp allt nu medan du fortfarande är "ung" och inte låta tiden gå hade jag känt. Jo, det kostar men vill man är det ju värt det!

• weeme
    Feona skrev 2015-05-01 23:57:44 följande:

Hej tjejer. På valborgsmässoafton föddes vår underbara flicka, 3650g och 53cm lång. Det är fortfarande svårt att ta in verkligheten då det känns som om det enda vi kan göra är att kämpa och försöka. Har tagit så många bilder och intagit varje sekund för att njuta och ta tillvara på stunden. Allt har gått bra och jag hoppas amningen kommer igång snart. Håller mina tummar för alla i tråden som kämpar och för er som det snart närmar sig för. Jag trodde verkligen inte detta va möjligt för ett år sedan så ge inte upp!

Kram och en fin helg till er alla

Grattis och njut! Hoppas amningen ordnar sig om det är det du vill.
  • weeme

Någon som vill ha ÄLstickor, RFSU? De går ut sept-15 jag kommer aldrig behöva dem mer... Synd att slänga, 14 st oöppnad förpackning. Skicka PM!

Tog sig 2v efter jag slutade med P-piller vid 39 (ofostrig)
    Efter 2 mån vid 40 (MA)
    Efter 3 månader vid 40 (MA)
    Efter 4 månader vid 41
    Sedan aldrig mer... (Utan stimulering).

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)