Inlägg från: Sawgni |Visa alla inlägg
  • Sawgni

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jag provade kombinationen munkpeppar/rosenrot den här cykeln och det gick ju över förväntan! Kan ju iofs bara varit en slump :)

• Sawgni

Tack så mycket! Har en otrolig molvärk och fortfarande överförjäkligt förkyld... Inte så kul :/ hade heller aldrig hört talas om munkpeppar, rosenrot har jag ätit i omgångar under höstar för jag blir så trött då. Åt ju bara kombinationen i ca 12 dagar så märkte inga bieffekter, pigg blev jag förvisso och just nu önskar jag att jag kunde äta en burk av varje så trött och slut är jag... Somnade 19.45 igår och hostat/ feber hela natten. 2 ton snor i huvudet! Nu ska jag sluta gnälla :p

• Sawgni

Jättekul att läsa om era erfarenheter! Tänk att det ens finns människor på jorden så komplicerat som det här verkar vara... Själv tillhör jag de som har haft extremt lätt att bli gravid, första försöket men de två första och tredje försöket nu fast jag är 40. även skonats från missfall förutom ett som jag misstänker va ett missfall men det var före BIM och kan lika gärna vara kraftig mens... Jag vet att jag är lyckligt lottad och jag håller tummarna för er alla som kämpar!

Jag är fortfarande lika förkyld, ger inte med sig alls, har gått över till slemhosta så nu har jag en kombination av molvärk och träningsvärk i magmusklerna av hostandet. Kan man hosta sig till missfall tro :/ sen har huvudvärken slagit till, en kombination av nikotinabstinens och förkylningen skulle jag tro, bara att kämpa på, det blir snart bättre :)

• Sawgni

Så otroligt glad jag blir för din skull! Blir två junibebisar i Jämtlands län iaf :)

• Sawgni
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-12 16:31:33 följande:

Tack!! Väldigt tidigt ännu!!

Sawgni, har ni flyttat för visst var det Dalarna du kom ifrån eller känner du någon annan som ska ha barn i Jämtland?

Flyttade upp till min särbo :)
  • Sawgni

Jag blev gravid samma månad jag provade munkpeppar och rosenrot, slump eller ej kan jag inte svara på. Det va fjärde försöket och jag är 39 år, lycka till!

• Sawgni

Jag har 23 dagars cykel och ägglossning dag 9-10 ca. Funkar ändå för gravid är jag :)

• Sawgni

Igår gjorde jag mitt KUB, blev bestämd till 12+0  (BF 7 juni) vilket stämmer exakt med min ägglossning. Fick jättebra resultat på proverna, det bästa som gick att få :) Jag börjar känna mig tjock och ska försöka tänka på vad jag stoppar i munnen lite mer...

• Sawgni

Hej, nu var det längsen jag skrev här. Har läst igenom och vad kul med så många :) Jag är nu i v. 21 och på RUL såg allt jättebra ut, det blir en lite sladdistjej! Storebröder hinner bli 15 och 10 :)

Jag mår i det stora hela bra, vikten har ökat lite för mycket redan bara :( Har en del sammandragningar, men jobbar på och vilar mycket på kvällar och helger, funkar än så länge iaf

• Sawgni
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-21 12:31:44 följande:
    Härligt att höra att allt är bra med dig! Kul med en liten tjej för dig oxå!

Hur trivs du på din nya ort?
    Trivs jättebra norr om Sveg där jag bor, och jobbet på Härjedalens gymnasium är otroligt kul och stimulerande :) bra kollegor och fantastiska elever så har inte ett dugg lust att vara hemma på heltid i höst... Har börjat ta diskussionen med mannen om att dela på veckorna, han är med på det, men det gäller att hans chef också är det... Får hoppas att det löser sig för jag vill gärna jobba 50-60 %! Har ju trots allt ett sommarlov att vara hemma heltid på ;)

Hur går det för dig med de proven du skulle göra?
  • Sawgni

Hej alla, nu var det riktigt länge sedan jag skrev något här, men är inne och läser ibland iaf. Är nu i vecka 33, det har gått galet fort och 3 stycken som ska ha ungefär samtidigt som mig har redan fått prematura barn.

Jag arbetar på som vanligt, annars går dagarna hemma alldeles för långsamt! Börjar dock bli tungt och är skittrött på kvällarna med tiden går ju när man sover med...

Det är kul att läsa att fler har lyckats få plus, stort grattis till er och till er som kämpar så håller jag tummarna! Min man har redan börjat prata om nästa bebis innan den här ens är ute men nu tror jag att jag säger stopp och belägg, det är jobbigare för kroppen och dessutom vill jag satsa på jobbet, ska väl aldrig säga aldrig men nu är det nog sista bebisen om jag får bestämma :)

• Sawgni

Grattis Fiona! Åh så jag längtar efter att min bebis kommer ut snart :)

• Sawgni

Hej alla! Nu är vår älskade Sigrid här. Hon föddes i fredags den 29 maj och det var en bra förlossning :) nu är det bara bebismys, amning och blöjbyten och jag älskar det. Så skönt med stora killar och bara kunna njuta av en sladdistjej! Kram på er

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)