Inlägg från: Helenisen |Visa alla inlägg
  • Helenisen

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Freje skrev 2015-02-01 15:25:07 följande:

Helenisen, jag ser definitivt ett streck på båda bilderna. Håller tummarna för dig!

Tack! Fick ju likadant svagt (som på första fotot) förra månaden, men blev inte starkare utan blankt två dagar senare å sen kom mensen på utsatt tid. Så hade jag inte testat hade jag inte vetat...

Hoppas ju att stegringen denna gången håller i sig å tanten INTE kommer vare sig imorrn eller de kommande 9 månaderna ;)
  • Helenisen
    Poohbaby skrev 2015-02-01 15:58:56 följande:

Ingen mens än. Håller tummarna att vi båda har tur nu Helenisen

Vår tur kommer (smiley) :)

Jag vågar inte testa av just den anledningen att det är positivt sen kommer mensen

Så klyven nu. Testar nog ändå imorrn bitti. Så svårt att låta bli

Hoppas för oss bägge! :)
  • Helenisen
    längtar74 skrev 2015-02-02 19:58:31 följande:

Poohbaby - har du vågat testa?

Helenisen - hoppas att mensen fortsätter att hålla sig LÅNGT borta! Har du gjort ngt nytt test idag?

Emma70 - håller tummarna redan nu smile1.gif

Själv är jag nu på BIM+1. Inga mer symptom än molvärk. Frustrerad över att veta att mensen antagligen ändå trycks tillbaks av lutinus, så att den inte dyker upp känns inte som ngn trygghet. När jag tänker tbaks på mina tidigare ruvningar så har jag inte fått blödning förrän jag slutat m progesteron vid minus, så antagligen reagerar min kropp bra på det.

Gyn vill att jag väntar m att testa till helgen, o jag håller på att bli knäpp av att inte kunna bestämma mig. Jag är bara så rädd för det där minuset att jag inte vill testa, och samtidigt vill jag ju veta! Kan verkligen mensen hålla sig borta en hel vecka m progesterontillskott? Någon som vet?

Ingen mens, dock lite svagare test imorse, så det känns som det är på väg åt fel håll. Ville testa efter jobbet idag, men klarade inte att hålla mig mer än 2 tim -så det testet var supersvagt.

Blir galen av att inte veta! Testar imorgon bitti igen, OM inte mensen hinner före, vill säga.

Håller tummarna för er andra!!
  • Helenisen

Åh, jättegrattis Poohbaby!!! :) :) det kan man kalla tydligt graviditetstest!

Testade imorse igen, liiiite starkare än gårdagens utspädda, dvs lika som i förrgår. Det är just bristen på stegring som oroar mig, borde ju ha ökat på 2 dgr...inga ömma bröst, inga andra symtom heller, så det känns inte så hoppfullt :(

• Helenisen

Tack allihopa!

Krya på sig till alla sjuklingar och tumhållning för alla som väntar på plusset och alla magar i vädret :)

Testade ikväll igen, fortfarande inte starkt, MEN starkast hittills, så en ökning är det iaf, om än liten.

Beställt fler tester som borde komma imorrn, så jag kan fortsätta plåga mig själv ;)

Sambon har varit bortrest en vecka, kom hem ikväll (å jag jobbade till kl.23) och jag "vågar" inte säga nåt till honom än...han har inga barn sen tidigare, å längtar så. Fast förmodligen kommer jag berätta imorgon, men hade ju känts bättre om testen ökat mer/snabbare, även om det aldrig är någon garanti.

Äh vad jag babblar, men ni är de enda som vet, måste prata av mig nånstans! :P

• Helenisen
    Jamtlandstaus skrev 2015-02-04 05:45:27 följande:

Men det är väl klart att ni skall berätta för era män! Ni vet delad glädje dubbel glädje, delad sorg hälften sorg! smile1.gif Ni är ju i det här tillsammans o varför ska ni hoppas/oroas själva, ni längtar ju lika mycket!

Jag vet vad du menar, men om jag inte sagt något till nån, så känns det inte som om det är "på riktigt", för jag tror det inte själv ännu.

Fast morgonens test var ännu lite starkare, BIM+2 idag, så nu känns det inte som tidigare, att det blir svagt plus, sen kommer mensen 2 dagar efter, typ 1-2 dgr försenad.

Grejen är att säger jag det till mannen (eller någon alls IRL,) så kommer jag inte kunna sansa mig, jag vet hur jag är :)

Ha en bra dag där ute allihopa! :)
  • Helenisen

Vågar inte ta in det ännu, men lär "få hjälp" ;)

Berättade för sambon igårkväll, el snarare visade honom (senaste) testet...han blev alldeles tårögd och kunde inte sluta pussa på mig :) sa att det var det bästa som hänt honom och att jag gjort honom så lycklig, älsklingen min, nästan så jag började grina själv :)

Det värsta är ju att man håller andan varje gång man går på toa, är ju bara på BIM +3, såååå långt kvar innan jag kommer känna mig någorlunda säker...

• Helenisen
    längtar74 skrev 2015-02-05 08:49:08 följande:

Blä, fick precis en liten blödning. BIM +4. Det var väl den månaden, det. smile4.gif

Kanske stannar vid liten??? Håller tummarna för dig iaf! Kram
  • Helenisen
    Poohbaby skrev 2015-02-09 15:06:26 följande:

Har oxå tagit ett sådant med veckoindikator idag. Visade +3.

Ringt BM för mannen sa -gör det blir det fel nånstans på vägen så kör vi igen.

Han är så härligt positiv o jag vill med va det men är så rädd efter att jag fick missfall 26 dec.

Fick iallafall tid den 23 feb. Önskar tiden går fortare.

Grattis till alla andra som plussat i den tråden o jag håller tummarna stenhårt för er som väntar.

Helenisen hur är det med dig?

Tvillingar låter ju nått lily

Jodå, än så länge är det bra - peppar, peppar ;)

Fått tid hos mvc 24/2, å dagarna bara kryyyyyper fram :)

Har också ett digitalt som jag tänkte ta imorgon bitti!

Fortfarande inga symtom mer än lite molvärk och ibland lite "stick" i brösten, men hade jag inte gått och känt efter hela tiden så hade jag nog inget märkt.

Håller tummar för oss alla i tråden! :)
  • Helenisen
    Poohbaby skrev 2015-02-10 19:24:17 följande:

Hur gick det helenisen?

Hur mår ni andra?

Dagarna går så lååångasaammma

Tja, bara för att jag sa det igår - inga symtom- så blev jag jätteillamående idag :( samt huvudvärk...klarade inte av det så blev tvungen att ta panodil, var rädd att det skulle övergå till migrän - å de tabletterna får jag inte ta nu.

Annars allmänt grinig och utan tålamod för fem öre.

Så ja, nu är symtomen här....

Testade digitalt, visade 2-3, tror det stämmer rätt bra om jag fattat det rätt, eftersom jag hade äl ca 19-20/1. Eller?
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)