Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

CinnamonGirl skrev 2014-08-21 19:26:14 följande:

Här väntas ägglossning (är på dag 16 nu), och vi "myser" på.

Kör med Clearblues fertilitetsmonitor och har haft 2 markeringar i sedan i måndags. Har nån av er erfarenhet av deras monitor?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva... smile5.gif
    Jag använder monitorn. Vad menar du med två markeringar?
  • Jamtlandstaus
    Anonym skrev 2014-08-22 09:01:39 följande:
    Den visar max tre markeringar; 1 = inte fertil, 2 = "på gång", 3 = högfertil.
    Aha, nu förstår jag vad du menar

Jag tycker monitorn är bra då man slipper tolkandet av streck på stickor. Önskar dock lite mer flexibilitet att kunna testa fler gånger per dag, så man har ännu lite bättre koll på när ägget lossar.

Monitorn ställer in sig på ens egna cykel efter några månaders användning, min brukar vilja ha stickor från dag 8-9 o brukar då visa på HÖG (2) fertilitet fram till dag13-15 då den visar MAX (3) i två dagar o sedan ner till HÖG en dag för att sedan inte vilja ha fler.

Väldigt dyra stickor dock.
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Mini) skrev 2014-08-23 08:55:40 följande:

Nu fick jag sån här panik känsla igen. Läste i en annan tråd någon skrev om man hade 2 äl efter varandra så kunde man vara på väg in i klimakteriet. Har svårt pricka äl för jag tycker mig ha haft två äl flera ggr sista tiden. Tänk om man är på väg in i klimakteriet?
    Har dessutom denna månad efter äl inte fått ömma bröst. Brukar alltid få det precis efter/under äl. Riktigt sådär jätte ömma. Nu känner jag ingenting alls.. Antingen håller man på att komma in i klimakteriet eller så är det något annat.. Ber om ursäkt för detta negativa inlägg men fick lite panik nu såhär på morgonen :(
    Så tråkigt med missfall :(

Såna panikkänslor får man med jämna mellanrum tycker jag. Jag vill ju välja när det är dags för inga fler barn, vill inte att kroppen väljer åt mig!

Men om känslan håller i sig tycker jag nog att det bästa är att betala för att få veta. Hur nära klimakteriet man är kan man ju tydligen mäta?

Visst är det vanligare att man släpper två ägg när man blir äldre men är det så du menar med två ÄL efter varandra eller?
  • Jamtlandstaus
    LinneaSvea skrev 2014-08-22 09:19:05 följande:

Nej, vad trist Jämtlandstaus... Usch, denna eviga snurra man lever i. Känns som om allt kretsar kring detta. Mellan mens och ägglossning går man och väntar och känner, hoppas man får till det på "rätt" dagar. Sen ett litet hopp som tänds om man lyckas med det för att hålla i sig ev vecka typ till PMS:en sätter in och det bara är att gå och vänta på den och när den väl kommer blir man helt knäckt igen... Ett litet hopp finns ju alltid tills den verkligen dyker upp.
    Jag önskar så att vi kunde få lite fler plus att glädjas åt här i tråden, det ger oss andra lite hopp också!

Ha en skön fredag!

Ja det är verkligen en känslomässig bergochdalbana. Tänk att cyklerna ska behöva vara så långa

Är det fredag nästa vecka som du ska kolla äggblåsor?

Själv har jag nu två händelselösa veckor tills ÄL
  • Jamtlandstaus
    Anonym (thea) skrev 2014-08-22 14:01:01 följande:

Hoppar gärna in här....är fördd 72 och har två barn sedan tidigare och mannen har tre....

fick missfall i Juli men nu har mensen äntligen kommit igång igen så vi ska försöka igen...

Håller tummarna nu för att kroppen vet hur den ska göra! Känslomässigt utmattande med missfall!
  • Jamtlandstaus
    TheElfa skrev 2014-08-22 15:07:42 följande:

Oj glömde att klicka i att jag inte behövde vara anonym...Jag som vart på Mallorca, och sen gjort en skrapning här...

Usch vilken trist erfarenhet! Låter som att du gick gravid ganska många veckor innan det uppdagades!

Inte var det sista chansen, den kommer för oss alla, det måste vi tro! Heja oss som ihärdigt försöker!
  • Jamtlandstaus

Jag hoppas vi är många som SNART får joina dig som gravida Freje!!

Själv är i den händelselösa tiden mellan mens o ÄL.

Läste i någon tråd här på FL om Moon connection; det går ut på att en gång i månaden är det extra gynnsamt att bli gravid o då bäst om man har ÄL samtidigt. Det har med månen att göra. Månen skall vara i samma stadie som den var när man själv föddes (det kan man hitta på nätet). Jag kollade mig själv o jag har ingen sådan ÄL förrän i mars 2015... De påstår dessutom att man kan bli gravid dessa dagar även om man inte har ÄL... Jag kollade även de datum där jag lyckats bli gravid...ingen av dom var moon connected Haha, tänk vad mycket tok det finns!

• Jamtlandstaus
    Feona skrev 2014-08-27 23:25:10 följande:

Freje: Håller tummarna att allt går fint och fler i tråden kan få njuta av en graviditet snart.

Jamtlandsstatus: måste nog kolla upp min Moon Connection tid, tokigt men har inget att förlora;)

Just nu känns det som den längsta väntan ever! Har haft mens värk i över 1,5 vecka nu så den borde komma vilken dag som helst. BIM på fre och vill nu bara få det överstökat så jag kan börja om igen. Vänta, vänta, vänta och blir påmind var dag om att mensen är påväg. Pust!

Mensvärk kan ju vara ett gravsymtom... Jag håller tummarna!!
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)