Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Attans oxå!!!

CinnamonGirl skrev 2014-09-04 14:11:08 följande:

Jag har haft en massa pirr i brösten i en veckas tid nu. Fått lite mensvärk idag, och är på dag 32, så mensen kommer nog tyvärr...

• Anonym

Tusan oxå!

Helenisen skrev 2014-09-04 11:48:38 följande:

Å så kom tanten i morse...alla symtom var tydligen "nya" PMS-symtom. Suck...

• Anonym
    Nr 3 på G skrev 2014-09-04 21:57:18 följande:
    Feona  Jag bytte till www.gamla.familjeliv.se och där gick det att gå in och ändra eller ta bort en befintlig graviditetskalender 
    Så bra jag har också undrat! Plus att när jag var gravid och använde gravidkalendern så funkade den inget vidare, visade inte det jag ville alls ju. Nya FL funkar väldigt dåligt över huvudtaget på min dator.
  • Anonym
    Nr 3 på G skrev 2014-09-05 08:24:05 följande:

Pendlar mellan hopp och misströstan, varför är det så långt från ÄL till BIM, vill ju bara veta NU så jag kan ladda om mentalt om det behövs och vilken smarting har bestämt att PMS och tidiga gravidtecken ska vara så lika varandra ;)

Eller hur!! Skrikandes
  • Anonym

nej , inte än. men jag läste på en hemsida där det stod att äl kunde vara typ 10 dagar efter.

tyckte det lät mycket. rätta mej om jag har fel

• Anonym

Vad tråkigt för er som kämpar. , men ge inte upp tjejer fortsätt å kämpa kram på er

mvh Nellan 02

• Anonym

Nr3 på G, thea och CinnamonGirl: Styrkekramar och nya friska tag på den nya cykeln. Kram

• Anonym
    Anonym skrev 2014-09-08 13:04:24 följande:

Vad tråkigt för er som kämpar. , men ge inte upp tjejer fortsätt å kämpa kram på er

mvh Nellan 02

Tack!
  • Anonym
    lamiette skrev 2014-09-09 08:26:23 följande:

Jahaja, även här kom tant röd punktligt som alltid. Det var väldigt väntat eftersom vi missade ÄL denna månaden. Nu ska vi ladda inför nästa med munkpeppar och tomatjuice . Håller tummarna för att vi får till det, men vi har väldigt hektiskt just nu med flytt, renovering, jobb mm (SUCK). Vi verkar vara ett gäng som ligger ungefär samtidigt i cykeln. Spännande!

En gång till nu vad gör munkpeppar, tomatjuice, pergo för nytta???
  • Anonym

Hej tjejer

Så mycket ni varit med om och så jobbigt det måste vara att gå igenom detta.

Känner mig lite nervös inför VUL nästa vecka, skall få komma dit på torsdag.

Då bör jag vara i v 7. Förstår att det är lite kritiska veckor och hoppas innerligt att allt går bra.

Har nog ätit lite för myckte för byxorna börjar redan bli trånga och jag som skall i festblåsan om bara någon dag!

Tänker på er och hoppas fler snart får ett fint plus. Kram kram

• Anonym
    Nellan02 skrev 2014-09-09 10:54:39 följande:

munkpeppar å tomat juice , blir det någon slags effekt att det skulle ta bättre, jag har nämligen aldrig hört nåt liknande. Därför jag undrar. inget illa menat :)

Nja, det vet jag inte. Det var någon härinne som tipsade om tomatjuice och munkpeppar ska tydligen vara bra för hormonbalansen och jag har lite varierande cykler så jag tänkte att det kanske passar mig. Känns som om man provar lite av varje . Hoppas att något fungerar.
    Min förra graviditet tog jättelång tid att få till. Det slutade med att vi köpte en kattunge istället och slutade "försöka". Då, men fokus på något annat kom plusset. Men nu vill jag inte ha fler katter .
  • Anonym
    Anonym (Gammal mamma) skrev 2014-09-09 14:03:22 följande:

Är hemma och sjukskriven och i farten på några trådar.

Har precis haft ett MA och är jätteledsen då det på ett sätt känns som om det var "sista chansen" med tanke på ålder. 
    Har just fyllt 42.
    Denna grav var planerad men hade även ett utomkvedes 2012 (oplanerat grav)då jag var jättesjuk.

Har en längtan om ett 3:e litet knytt i vår familj. VI har det stökigt runtomkring oss och äldsta har ADHD men jag vill ändå.

Jag hoppas att min man (som i våras var med på detta och nu också är ledsen) inte drar sig ur efter MA med störtblödning samt att höstterminstarten blev jobbig med tanke på vår son och hans svårigheter. 

Beklagar MA! Din man skulle väl säkert ändra sig till superpositiv då han kramar bebisen i famnen om ni kommer så långt.
  • Anonym
    Anonym (Gammal mamma) skrev 2014-09-09 15:57:19 följande:

Hur länge har ni väntat med att försöka efter missfall? Har det någon medicinskt (dokumenterad) betydelse? En del säger ju en mens men det verkar mest vara av psykologiska orsaker eller?

Jag är 44 och försöker än förresten. Jag fick just MA och hade tre veckor senar ÄL då dr sa åt oss att försöka. Det tog sig inte så jag fick mens redan efter 6 dagar eller så... Men det finns väl inga medicinska hinder att försöka om man är frisk igen?
  • Anonym
    Nellan02 skrev 2014-09-10 16:57:54 följande:

är du gravid nr 3 som väntar nr 4.... :)

Nix tyvärr inte ;)
  • Anonym
    Freje skrev 2014-09-11 08:21:39 följande:

Skönt att du får komma på vul, och förhoppningsvis se ett litet hjärta picka Glad
    Själv hade jag länge funderingar på att boka in ett privat, men har avstått. Nästa vecka ska jag på inskrivning är då i vecka 9. Sen väntar KUB. Då hoppas jag få se något litet pyre.

Ni andra följer jag med spänning och håller mina tummar för er. Kan inte lämna tråden då det äntligen finns en tråd för oss lite äldre med aktivitet i
    Ni som är gravida får gärna hänga kvar och ge oss andra lite hopp :)

Kan vi inte ha någon form av lista med allas BF, BIM, osv?
  • Anonym
    Nellan02 skrev 2014-09-10 21:39:11 följande:

Ja hur gör man nu då... fick brevet idag. jo hörde av mig till gyn läkaren ann Christin , jag hade förklarat att jag var orolig över bråcket. Det förstod hon väl , för det vart ett långt samtal vi hade risker fanns en hel del risker , men hon sa inte vad , jag frågade hon trodde jag skulle få ont ,.men det kan man ta reda på vilka mer risker som kan bli

sedan så hade jag övervikt , fettma skrev hon , jag väger under 90kg.J ag fick höra av mej direkt till smvc , direkt jag blir gravid , för att göra en allmän bedömning under graviditeten , jag får väl ringa smvc å fråga om riskerna, så hur gör man...

chansa , eller att låta bli !

Oj vad svårt, jag hade nog försökt få någon mer att titta på bråcket i första hand för att få mer info om det och sen försökt gå ner lite i vikt samtidigt som man försöker bli gravid
  • Anonym
    Nellan02 skrev 2014-09-13 15:43:31 följande:

jag är åxå från daalarna ;) , 43år. Tänker inte laborera med något. räcker att jag tittar på min karl

så blir jag gravid. Men jag hoppas att det hjälper er. kram på er!

Härligt!! Så hade jag nog varit som ung eftersom jag blev gravid två veckor efter jag slutade med p-piller då jag träffat sambon och ville bli gravid. Men så kom alla missfallen dårå. Hade nog varit bättre med några färre år på nacken.

Väntar på en riktigt fin ÄL denna vecka, det är min önskan för nu. Önskade man hade ultraljude hemma och ett receptblock kanskeDemon. Ha en lyckosam vecka alla!
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)