Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej, här kommer en liten uppdatering. Imorse på UL så fick vi se en pigg liten krabat slå volter. Hjärtat tickade på så fint. Oj va mycket spänningar som släppte och tårarna rann av glädje. Hen hade växt på bra och var 45,5 mm och jag beräknas till 11+2. Vilket stämmer med mina uträkningar.

Nu hoppas jag på fina siffror på KUB om två veckor.

Oj, vad glad jag är. Svävar på små moln.

Styrkekramar till er där tant röd har kommit på besök. Ni som är runt ÄL, se till att ligga i

• Freje

Grattis Jeanette till plusset. Härligt!

Tack alla, det känns som en stor lättnad att ha sett pyret i magen. Vi har inte berättat för några ännu, förutom några nära vänner som också gick igenom ett MA samtidigt som oss i våras.
    Vi vill vänta till efter RUL, men får se om det går att dölja magen så länge. Än så länge syns det inte så mycket. Har fortfarande vanliga kläder, det är bara träningstajtsen som jag börjar känna att jag fyller ut Skrattande. Hittills har jag bara gått upp 1 kg, inte mycket med tanke på att jag varit konstant hungrig.

Sonen väntar vi med att berätta för, misstänker att om han får veta så vet snart resten av världen också Skrattande. Han är 3½ och skulle bli överlycklig om han blev storebror.

Jag är imponerad av er som funderar på studera igen. Har länge själv tänkt tanken, men vet inte vad jag vill utbilda mig inom. Jag känner att jag prioriterar annnorlunda efter att att jag fått barn. Mitt jobb känns inte meningsfullt alltid (jobbar inom IT). Skulle vilja jobba med människor istället.

Feona, håller tummarna för dig på måndag.

• Freje

Grattis Feona till det tickande hjärtat. Det är en enorm lättnad att se det.

Angående ta reda på kön, så kommer vi förmodligen vilja veta. Är lite för nyfiken av mig. 

När det gäller fostervattenprov är jag inte helt säker än, men om KUB visar på riktigt dåligt resultat så kommer vi troligen gå vidare med FVP. Förra gången, men då var jag "bara" 38 år fick vi väldigt fina siffror. Nu är jag några år äldre, så de borde ju dra ner resultatet. Men samtidigt tror jag att jag är i bättre fysisk form än då, om det har någon betydelse.

Nåväl, återstår att se på måndag nästa vecka. Då är det dags för KUB.

• Freje

Är det någon som själv gjort eller känner någon som gjort NIPT test? Har läst på lite och verkar vara intressant om ett enkelt blodprov kan ge bättre resultat och är säkrare än MKP och FVP.  Kostar visserligen en hel del. Men om man  med 99% chans upptäcker Downs och framför allt olika Trisomier, så kanske det kan vara värt det.

Verkar bara vara på ett fåtal ställen man kan göra detta idag. Bl a BB Stockholm Family.

• Freje

Feona, tror NIPT testet kan göras i Göteborg också. Tror det hette Barnmorskehuset. Tror det kostar ca 8-9000 kr som man får bekosta själv.

• Freje
    Anonym (Mira) skrev 2014-10-09 20:27:16 följande:

Jaha, kommer det att komma ett plus i helgen eller något annat för min del? Ena sekunden så tycker jag ha småaktiga symtom, men nästa sekund så tror jag inte att det är något alls... Om inget hänt så funderar jag att testa mig på lördag eller söndag.

Ni som har plussat - tyckte ni att ni hade gravidsymtom vid tiden för att ni fick ett plus?

Håller tummarna för att det blir ett plus för dig!

Mina symtom var lika som PMS symtom, molvärk och ömma bröst. Skillnaden var att jag hade sånt humör, vilket jag aldrig har annars. Inte ens innan mens. Men sen så hade jag en känsla av att det tagit sig, vet inte varför jag va så säker. Men rätt hade jag
  • Freje
    Nellan02 skrev 2014-10-09 21:29:02 följande:

jag har haft typ mensvärk nu på båda sidor.. vet inte om det är inbillning. ska ha min

mens nästa vecka så jag väntar tills nästa helg. å kolla

ni andra som har plussat , kissar ofta gör jag åxå. ah vi inväntar och ser.

kram kram.

Åh håller tummarna för dig också. Hoppas, hoppas på flera plus!
  • Freje

Grattis Jamtlandstaus!!!!
    Åh va roligt med så många plus i den här tråden.  

• Freje
    Feona skrev 2014-10-13 17:16:45 följande:
    Hur har det gått Freje, har hållet tummarna hela dagen för dig! Kram
    Tror aldrig jag varit så nervös förut som nu inför KUB. Började blöda i lördags och genast deppade jag ihop, då det var precis likadant i våras och som slutade i MA. Också dagarna innan KUB. Men blödningen avtog och jag kände lite hopp igen. Inatt när jag låg sömnlös så kände jag lite fladder, rätt säker på att det inte var tarmarna den här gången.

Så idag på KUB så fick vi se ett litet pyre som snurrade runt, ömsom satt och ömsom "stod" upp. BM hade jättesvårt att fånga den lill* rackaren på bild. Så härligt att se att det var sån fart på vårt lilla pyre. Vi fick också väldigt fina siffror och mycket låg sannolikhet för DS.

Så nu är vi sååå lyckliga!
  • Freje
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-13 22:20:05 följande:
    Pratade med gynmott idag o de vill ha in mig i alla fall. Sköterskan som ringde sa att de vill göra ett VUL o se om cystan behöver tas bort nu å då så opererar dom den nu. Operationer som är nödvändiga är tydligen bäst att göra tidigt i graviditet... Tycker det känns olustigt bara tanken på operation med ett nytt skört litet liv i magen... :-/

Jag förstår din oro, i början så känns allt så skört och man vill inte riskera någonting. Jag är nog en sån som litar på sjukvården även om det alltid är bra att ifrågasätta och ha en egen uppfattning.

HÅller tummarna för att cystan kan vänta och att du istället kan få njuta av att ha ett litet pyre i magen.
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)