Inlägg från: Anonym (Mini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mini)

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jamtlandstaus skrev 2014-12-08 16:10:48 följande:

ÄL-symtom betyder ju inte alltid att ÄL sker när man får dem, ex brukar ju ÄL-flytningar komma innan ÄL. ÄL-datum kan dessutom variera lite i dagar och det är heller inte onormalt att den aldrig sker en månad...kanske speciellt på oss som är lite äldre. Men du ska se att den kommer om någon dag om du brukar vara regelbunden!

Det är helt sant, har idag testat positivt på äl stickor

Men vet inte om jag gjort rätt, försent på kvällen å kanske för utspätt när man druckit mycket, tycker ändå positivt e positivt.. Så jag kör på det????. Känns ändå som jag haft äl men vi får se????

Frustrerande att man ska vara så beroende av posten! Hoppas det löser sig!

Och roligt för dig som har gjort kub och det gick bra!
  • Anonym (Mini)
    Freje skrev 2014-12-19 10:22:20 följande:

Hej, här var det lugnt i tråden. Är det någon som närmar sig BIM snart? Eller har alla fullt upp med julbestyren?

Själv går jag in i vecka 23 idag. Just nu händer inte så mycket, magen är fortfarande liten även om den börjar synas. Det är fullt med rörelser på kvällarna. Känner att det är mycket hormoner i kroppen. Fick ett anfall av sorg igår, då jag mitt i min gravidlycka insåg att detta är sista gången jag får uppleva en graviditet. Missförstå mig inte men mitt i allt inser man vilken fantastisk upplevelse det är att vara gravid, och jag förstår varför man vil ha fler barn.

Nu är jag och min man mer än nöjda med sonen och kommande dottern, vi kommer inte skaffa fler. Men jag saknar redan tanken på att vara gravid.

Ursäkta mina förvirrande tankar, skyller på gravidhormoner. Kände bara att jag var tvungen att ventilera dem någonstans, kanske någon förstår.

Sådana där tankar kan jag oxå ha! Att antingen blir det sista (om man plussar) och har typ redan ångest för det el så har man redan haft sista graviditeten för 9 år sen! Det är ju faktiskt fantastiskt trots alla krämpor!

Jag har BIM den 25, planerar testa på julaftons morgon om inte mensen kommer innan.. Så man vet om man kan ta en jul öl eller ej! Har förövrigt inga symptom för utom att jag är vansinnigt trött! Men det kan ju lika gärna vara vinter trötthet! Någon mer som har beräknat BIM i juldagarna?
  • Anonym (Mini)
    Jamtlandstaus skrev 2014-12-22 16:19:13 följande:

Dom prioriterade mitt NIPT och har nyss fått svar. Vi väntar en frisk lite flicka!!! Underbart!! Svårt att ta in bara. Bara allt går bra blir det väl lättare att ta in om ett par veckor när jag känner rörelserna.

Verkar vara en riktigt turdag idag, vann dessutom ett hotellövernattning med SPA på Facebook idag! (y)

Tillvaron har rosa kanter idag! Kram på er alla! <3

Jättekul Jämtlandsstatus, stort Grattis!
  • Anonym (Mini)

Så kom mensen en dag för tidigt! Nåja får bli en julöl ikväll! God jul till er alla! Hoppas som ni andra att 2015 blir vårt år!

• Anonym (Mini)

Helt chockad... Har plussat idag, vi som inte ens försökt på ett tag!!

Skrev i tråden när den var ny men hållit mig lite låg och inte varit inne så mycket! Nu när man inte räknat dagar och letat symptom eller tagit äl tester så plussar man! Chockad men lycklig!! :) Är det någon som finns kvar i tråden? Har fyllt 43 år, så än är inte loppet kört vänner:)

• Anonym (Mini)

Tack så mycket Jämtlands status och nr  på g :)

Så otroligt roligt och spännande att ni gått så långt och snart har en bebis i famnen! ;)

Man kan verkligen undra om det ligger något i det att man slappnar av och inte tänker så mycket på det! Inte lätt när man är i längtans tider!

Kan förstår din känsla Jämtlandsstatus! Kan känna en lätt panik att det är absolut sista gången för mig.

Just nu snurrar det mycket tankar i huvudet dock. Är fortfarande i chocktillstånd och funderar en del på vad folk ska tycka och säga! Bara positiva reaktioner hoppas jag! :)

• Anonym (Mini)
    längtar74 skrev 2015-06-08 16:15:07 följande:
    Grattis Mini!! Så härliga nyheter
    Tack så mycket
  • Anonym (Mini)

Hej,

Hoppar in här igen. Var med tidigare och i början av sommaren fick jag mf i v.6. Orkade inte gå in på fl alls. 
    But now Im back:)
    Jätte roligt läsa att så många plussat trots mf i bagaget efter. Jag är 43 så känns ju inte som man har jätte mycket tid! Har dock precis haft äl och hoppas hoppas! 

Kram och lycka till alla! :)

• Anonym (Mini)
    Nr 3 på G skrev 2015-10-06 13:35:15 följande:

Välkommen tillbaka Mini :) håller tummarna för dig

Tack så mycket! :) Har som sagt precis haft äl så är inne i den svängen. Någon mer som är på samma plats? Så man kan diskutera symptom mm  Har inga stora förhoppningar, lika bra det så man slipper bli besviken. Borde vara i äl +4 nu.Typ. ;)

En annan sak. Har den här sidan som favorit men kommer inte upp som ny händelse när någon skriver. Någon som vet hur man fixar till det? 
  • Anonym (Mini)
    Jamtlandstaus skrev 2015-10-16 03:29:05 följande:

Välkommen tillbaka Mini, hoppas det blir plus på stickan snart igen!!

Teknik verkar inte vara något prioriterat område för Familjeliv Är det appen eller dator som du menar?

• Anonym (Mini)

Ops skulle citera inlägget du skrev Jämtlandsstatus men tekniken spelade mig ett spratt igen

Tack så mycket!

Jag menade på datorn framför allt, om man går på favoriter står det under "avprenumerera" el något, man kan ha kommit åt det men hur får man tillbaka så det kommer upp som händelser? Står ju fortf att det är favorit. ????

• Anonym (Mini)

Fick mens igår... Fyra dgr innan beräknat. Kortare cykel. Vad kan det betyda? Man är ju rädd åldern har med det att göra...Tänkte köra med rosenrot nu. Någon med erfarenhet?

• Anonym (Mini)
    RockyKiwa skrev 2015-10-27 15:03:52 följande:

Tänker på alla här som vill ha fler barn, lycka till.Själv blev det som jag trodde, fick missfall i v.6 .Jobbigt att acceptera att det inte blir något barn trots att jag fortfarande är så fertil :(

Tråkigt att höra! Önskar dig lycka till vad du än beslutar dig för! Kämpa på!
  • Anonym (Mini)

Hej svejs.

Skulle ha min mens i tisdags. Testade igår BIM+2 fick negativt. Inte på morgon urin utan hållt mig i två-tre Tim kanske. Om det var så att jag testat fel tidpunkt å skulle samlat på mig mer urin skulle det vara ett litet svagt streck men icke. Helt blankt. Min äl var lite sen om jag tolkat rätt denna mån men har inga symptom el något. Rädd man börjar komma i kilmakteriet. Blödde 7 dgr förra mensen och endast 24 dgr cykel förra gången. Ska tilläggas att jag alltid haft väldigt regelbundet innan. Hade lite rosa på papperet i måndags. Vad betyder detta? Help!

• Anonym (Mini)

Tack Anonym Maria för ditt svar!! Gick inte citera? Nåja mensen kom ju tre dagar sen men bestämt! Men nu är jag inne på äl vilken dag som helst igen. Bara orolig jag inte får äl :-/ någon i min ålder och försöker? 43.. Hört det finns en gräns vid 42 sen dalar oddsen rejält. Skulle vara roligt och peppande höra om någon/några lyckats efter 42? Kram t alla

• Anonym (Mini)
    Jamtlandstaus skrev 2015-11-22 20:54:51 följande:

Jag har hört att risken för Downs ökar mer markant (4%) vid just 42år men fertiliteten är väl väldigt individuell...?

Jag fick 2:an vid 41år och 3:an vid 44år. Både grav kom med ett MA innan.

Det kan gå alldeles utmärkt för dig!

Jag håller tummarna!

Härligt höra! Tack snälla för era svar båda två! Roligt ni lyckats!

Ok är kanske det jag tänker på ökning vid 42 års ålder. Återkommer om det om jag lyckas

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)