Nellan02 skrev 2014-11-13 22:21:42 följande:
Mens tanten kom idag , vi fick igår veta att våran 12åring snart 13
Har epilepsi. Samt adhd å autism. Men det har vi veta länge sedan. Men
Inte epilepsi. Så vad gör man. Fullt upp med alla barnen.
Å ändå längtar efter en liten. Nja undrar om vi orkar å tiden räcker till.
Hur ska man göra. Åvåran 13 åring vill att jag ska vara hemma och sluta jobba.
Så ja vad å hur ska vi göra en bebis. Fixar vi det? ??
Hur skulle ni göra i en sådan här situation? ??
Meeen så jobbigt! Det finns ganska mycket ny forskning som visar på att ADHD, autims och epilepsi går att förbättra rejält (ofta få helt symptomfritt) genom en kostförändring. Jag har flera bekanta där barnen har blivit helt symptomfria (de har ettdera haft epilepsi eller autism men väldigt väldigt svåra varianter) av en kost som påminner om LCHF. Alltså bort med allt mjöl och allt socker. Det här gör man naturligtvis i samråd med läkare men jag ville bara tipsa dig om det ifall du inte har hört om det. kolla runt lite på nätet, det finns så mycket forskning på det nu så allt fler läkare har accepterat sambandet.
Den ena kompisen fick en barn till medan det första barnet var mycket svårt sjukt i epilepsin, med många anfall varje dag och det var tufft men det gick. De har fått ett barn till nu när det första har blivit så bra efter kostomställningen. En annan kompis där barnet var gravt autistiskt och inte ens kunde prata, har skaffat två barn till efter att han nu kan både prata, skriva och läsa. Han klarar absolut inte mjöl och socker då blir han sämre, men han har inte epilepsi. Ni får fundera på vad ni orkar och klarar av. Kram!
Jeanette 818 skrev 2014-11-14 08:12:07 följande:
Hej alla,
Har inte varit aktiv här på flera veckor eftersom jag mått grymt dåligt av gravidillamående. I måndags fick jag missfall i vecka 9 och nu känns allt ganska hopplöst.... Är det ens lönt att försöka igen när jag är 42 och det tog ett år att bli gravid? Så ledsen...
Men fy så vansinnigt sorgligt! Jag hade försökt igen, nu vet ni att ni kan bli gravida. Stoor kram!