Inlägg från: CinnamonGirl |Visa alla inlägg
  • CinnamonGirl

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Ni som har erfarenhet av just munkpeppar får gärna berätta om det!

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl

Jag har också köpt munkpeppar från Bodystore. Är droppar och tycker inte de smakar så illa som jag löst att folk tycker. Visst, det smakar inte gott heller... jag sveper det bara.

• CinnamonGirl
    Vi kämpar på allihopa!

Jag drömde i natt att jag var höggravid, och blev lite besviken när jag vaknade... Har drömt så här i flera års tid. Hoppas att munkpepparen har positiv effekt på min ägglossning. Tyvärr har den inte positiv effekt på vikten, har gått upp 0,5 kg den här veckan...
  • CinnamonGirl

Är på dag 12 idag och har börjat med ÄL-tester, ingen stegring ännu, och inga känningar. Hoppas dock att munkpepparen ska ha fungerat, men det visar sig väl om några dagar.

• CinnamonGirl

Imorse fick jag äntligen utslag på fertilitetsmonitorn! Är på dag 19. Ingen ägglossning men den kan vara på gång. Blir till att boka tid med karln...

• CinnamonGirl

Är på dag 22 idag, och fick fullt ös på fertilitetsmonitorn... en trea med ett ägg! Lite kul, har aldrig fått en trea på den. Har ju kört med munkpeppar sedan mensen kom och trodde först den var verkningslös... har ju läst så mycket här på FL att den ska göra att cykeln blir kortare. Det har den ju inte blivit men nu har jag, efter över ett års testande med fertilitetsmonitorn, förr fullt utslag.

• CinnamonGirl
    Sawgni skrev 2014-09-28 11:24:54 följande:

Jag provade kombinationen munkpeppar/rosenrot den här cykeln och det gick ju över förväntan! Kan ju iofs bara varit en slump :)

Jag har ju också använt rosenrot. Så får väl hoppas att det tar sig även här.
  • CinnamonGirl

Jag hade inte heller hört talas om munkpeppar förrän jag läste om det här på FL. Det borde informeras bättre om naturläkemedel etc, när man har problem att bli gravid. T.ex. att prova med munkpeppar och rosenrot innan receptbelagt. Jag fick max utslag på min fertilitetsmonitor i söndags (och igår!), det har jag bara fått en gång tidigare, i juli 2013 när jag precis börjat använda monitorn.

Nu är det bara för mig att vänta in BIM och hoppas på ett mirakel. Jag längtar så efter en liten prins eller prinsessa, innan det är för sent.

• CinnamonGirl
    Jeanette 818 skrev 2014-09-30 20:17:06 följande:

Mensen är på gång här, känner alla vanliga symptom...???? Men när den är här ska jag också äta munkpeppar och rosenrot OCH testa min nya fertilitetsmonitor!! Någon som kan tipsa om var man köper det? Har kollat både apotek och hälsokostbutiken men hittar ingenstans?!

Jag har frågat efter munkpeppar på många hälsokostbutiker men ingen har den. De har slutat, men jag vet inte varför och har inte fått nån ordentlig förklaring. Vet iaf att den finns som tablett hos Vitaminvaruhuset (nätbutik).
  • CinnamonGirl
    Nr 3 på G skrev 2014-09-30 20:24:06 följande:

Mer och mer säker på att mensen kommer vilken dag som nu 

Vad tråkigt om mensen kommer för dig. Håller tummarna att den inte gör det!
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)