Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Tacka alla för fina lyckönskningar och nu håller vi tummarna för mera plus i tråden :)

Nu till en fråga, denna månaden har jag använt Progesterall kräm och 1/4 dels Albyl minor. Vet någon här inne hur man skall trappa ner eller sluta med dessa?

Tack på förhand

• Anonym
    weeme skrev 2014-08-30 00:13:05 följande:
    Men så konstigt jag måste ha klickat i anonym av misstag i går, jag är denna filuren;
    Och denna text blev fet stil, undrar hur min dator mår egentligen..

Grattis Feona!! Alla plus är hoppingivande.

Sawgni, min gyn sa när jag var i din ålder och försökte att det bara var att se till att ha sex var tredje dag månaden igenom så behöver man inte kolla ÄL med mera. Så klart måste man inte ha koll på ÄL men med sviktande fertilitet är det lite värre om man måste ta till hjälp och så. I mitt fall måste jag veta fort när jag är gravid för att höja levaxinet då jag haft tidigt avstannade graviditeter innan jag började med det.

10barn, underbart!!! Du kanske kan ställa upp som surrogatmamma Flört. Jag hade nog haft 10 barn om jag börjat i tid, detta är ju livet att få barn. Nu när jag hittat en far till barn är det för sentGråter

• Anonym
    weeme skrev 2014-08-31 12:45:47 följande:

Men nu är jag anonym igen?! Är det så att jag aktivt måste välja att inte visas som anonym i vissa trådar? Är inte så haj på FL. Det är alltså jag som skrev ovanstående. Vet inte hur man korrigerar inlägg heller, eller om man ens kan det?

Haha, inte ovanstående för Cinnamongirl han med ett inlägg men det innan det..
  • Anonym

De flesta förstår nog att det är du som är Anonym i inlägg 127, weeme.

• Anonym
    CinnamonGirl skrev 2014-08-31 12:45:04 följande:

Jag och karln har sexat var och varannan dag i tre veckor nu. Jag är på dag 28 idag och har tyvärr inte fått utslag för ÄL. Använder fertilitetsmonitorn från Clearblue och har haft två markeringar i 12 dagar, imorse sjönk den till en markering.

(Fertilitetsmonitor ger 1 markering = inte fertil, 2 markeringar = "ÄL på gång", 3 markeringar = peak... ja ni fattar *ler*)

Jag blir lite nerslagen, men kommer naturligtvis komma igen. Hoppas nu bara mensen kommer som den ska, så jag får börja med munkpeppar.

Testar du en eller två gånger per dag? Jag testar en gång men det är få gånger jag fått kraftigt utslag (två starka streck) det senaste året. Alla GYN sa att det inte betyder något för det har varit ÄL ändå bara det visar högre någon dag, men nu tvivlar jag då jag med en gång blev gravid då jag tog ovitrelle i våras. Nu har jag funderat ännu mer och är säker på att jag inte lossar... Buhu! Kan det ändå vara så att du haft ÄL men inte prickat peaken? Om den nu är kort som jag läst på att den kan vara...

Pepp!
  • Anonym

Det låter som en riktigt bra början, håller tummarna nu!

Sawgni skrev 2014-08-31 20:46:02 följande:

Jag ger metoden "ha sex varje, ibland varann dag" en tid, tur att jag och sambon bägge har svårt att vara utan så vi borde ju pricka nån ägglossning om jag nu har nån... Jag var så blond och blåögd att jag trodde man hade det om man hade regelbunden mens, men så är det alltså inte? Inte ett dugg insatt i det här märker jag ... :/ kanske får läsa på om diverse ägglossningsstimulerande medel om inget händer. Men det kan säkert nu hjälpa mig med, här verkar ni ha koll :D

• Anonym

Ja, jag är en av dom som älskar Bloody Mary. En gång fick jag i mig hela 7st i väntan på ett försenat flyg, nu får jag nöja mig med den där Virgin varianten ;)

Jag har för mig att det skall lugna ner el balansera immunförsvaret men jag är osäker. Men även där kände jag att det inte fanns något att förlora. Jag har dock svårt att ta den på morgonen så det blir efter jobbet när jag lagar mat, ibland toppar jag den med en selleri!

Oj så gott!!!

Jamtlandstaus skrev 2014-09-02 00:48:28 följande:

Jodå här har vi nöjesåkt, haha Nu är det bara att hålla tummarna.

Det där med tomatjuice har jag läst förut här på FL med vad gör det för nytta egentligen? Går det lika bra att smaska i sig tomater? Älskar tomatjuice men glömmer bort att köpa det jämt o så är jag lite dålig på att ta mig tid till frukost på morgnarna.

weeme skrev 2014-09-02 11:27:12 följande:

Virgin mary varje kväll, mums!! Eller vad det är bloody marys motsvarighet heter utan alkohol.

• Anonym
    BackinBlack skrev 2014-09-03 15:08:29 följande:

Kikar in lite nyfiket sådär. Född -73 och har tre barn - 2006, 2008 0ch 2012 - men känner mig på ngt sätt inte "klar" än. Frågan är uppe här hemma...

Välkommen! Här har du kommit till rätt gäng! Vi är inte klara än någon av oss heller!
  • Anonym
    Freje skrev 2014-09-03 10:44:20 följande:

Va härligt att den här tråden är så levande. Glad

De senaste dagarana har jag upplevt att när jag t ex suttit på toaletten och reser mig upp så hugger det till ungefär ovanför blygbenet, lite till höger. Det släpper sen på en gång. Någon som upplevt något liknande? Är i vecka 7 nu och förra graviditetn avstannade just i vecka 7. Häromnatten drömde jag att jag fick missfall. Kunde inte somna om sen.

LinneaSvea. En gång kan ju räcka Flört.  Själv lyckades vi bara få till det två ggr (ÄL-4 och på ÄL dagen) och det tog sig ju ändå

Jag vill minnas att jag hade just så med dottern (f -12) och hon är färdigbakad plus 2år
    Försök att inte oroa dig!
    Kram
  • Anonym
    Helenisen skrev 2014-09-04 11:48:38 följande:

Å så kom tanten i morse...alla symtom var tydligen "nya" PMS-symtom. Suck...

Nä vad trist :(
    Här börjar skengraviditetstecken smyga sig på men 1 vecka kvar till BIM
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)