Inlägg från: Feona |Visa alla inlägg
  • Feona

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Helenisen skrev 2014-12-29 22:20:12 följande:

Hängt lite i bakgrunden i tråden, inne i en jätteintensiv period med utbildning till nytt jobb, varken hunnit el orkat så mkt annat.

MEN - så fick jag som "spottings" ca 7-8 dgr efter äl, har BIM nu 1/1, men hade en konstig känsla, så bestämde mig för å testa nyss. Höll mig i ca 3-4 tim, (kvällsurin) å testet mäter från 25-nånting.

Inbillar jag mig alldeles eller är det ngt där?

Originalbild till vänster, de andra två trixade. Vad tror ni??? phpIRJYlt86146.jpg

Jag tycker mig allt se ett extra streck på det mittersta och högra testet. Antar att det syns något mer i verkligheten. Vilket fint slut och gott nytt år det skulle innebära :)

Håller tummarna!!!
  • Feona
    Dimisi skrev 2014-12-31 00:16:14 följande:

Hej tjejer!
    Jag ser att det finns en del gravida här i tråden. Grattis till er! Varför kommer ni inte över till gravid-forumet?

Jag är 42 och nu i slutet av min graviditet. Innan jag blev gravid, och när jag fick missfall, hängde jag mycket i 40+ på planerar-barn-forumet, och här är det ju bra drag. Men i samma kategori på gravid-forumet händer det tyvärr inte mycket. Rynkar på näsan Det finns någon Stockholms-tråd, men där bor jag inte, så det har varit lite ensamt...

Hej Dimisi, jag har varit inne och kikat men faktiskt inte hittat en tråd som passar mig eller varit aktiv. Bor själv i Gbg området så inte passade jag in i stockholmstråden heller:/ är i mitten av min graviditet och har fyllt 43år.
  • Feona

Tack, då stannar även jag kvar i tråden ett tag till :) har gått in i v23!

Kul med nya i tråden, välkomna!

Hur mår ni andra, det har varit lite tystare under helgerna här inne. Vad händer hos er, hur går era tankar? Själv har jag fått en enorm lust att träna, kanske inte klokt att börja löpa ny men kikar på både träningskläder, skor och olika pass som skall påbörjas efter förlossning. Blev lite nojjig när vågen va +10kg o jag är halvvägs bara. Fick en förfrågan om tärna till sommaren :)

Övriga tankar som far runt nu är skall jag söka havandeskap, hur mycket och när? Hur skall förlossningen gå, börjar oroa mig lite kanske. Kan man önska kejsarsnitt o få det tro? Kram kram

• Feona

Tack Jamtlandstaus, kag skall absolut be att få prata med Aurora mottagningen. Jag vet faktiskt inte vad jag vill. Förra gången förberedde jag mig väl och gick på profylaxkurs innan. Va helt inställd på att föda men så satte han sig i säte och vändningsförsöket fungerade inte. Fick planerat men vattnet gick natten innan så lillkillen ville ut snabbt. Dom hade svårt att få loss honom då han verkade sitta hårt. Allt slutade dock bra men jag behöver nog någon att prata med då jag inte känner mig trygg alls pga tidigare erfarenheter.

Tänk snart skall även ni på RUL, så fort tiden går!

Snart borde vi få lite plus i tråden, håller tummarna för nya året och nya möjligheter :)

• Feona

Välkomna alla nya och så underbart med fladdret Jamtlandstaus!

Skall läsa ikapp i kväll då tiden blev kort på lunchen. Känner själv aktivitet och sparkar var dag och kväll nu :)

Mina tummar för snart kommande plus i tråden!!!

• Feona

Hallå, har precis kommit hem från semester och ser att massor har hänt här! Jag instämmer med ovan och håller mina tummar gör för er Helenisen och Poohbaby, hoppas verkligen att ni nu har de kommande plus som vi alla väntar på :)

Grattis även till fint RUL, fina resultat (7ägg = WOW) och välkomna alla nya. Så kul att fler hittar hit!

Har gått in i v27 nu och börjar helt plötsligt att inse att det faktiskt börjar närma sig för oss.

• Feona

Emma70: håller timmarna :)

Hovesi: Välkommen och lycka till!

Poohbaby och Helenisen: Grattis, äntligen plus! PS. Jag hade jättesvagt plus på den sorten av test även dagarna efter Bim. Inga symtom mer än vanligt molande mensvärk. DS

• Feona

Nr 3 på G: grattis till fint RUL !

Poohbaby: kag höll på lika dant vid var toa besök! Går in i v28 idag och kommer på mig skälv att fortfarande snegla på pappret!? Jag syndade igår och drack en kopp kaffe och kunde inte slappna av innan jag kände aktivitet och sparkar. Oron sitter nog kvar men lättar ju längre tid det går.

Emma70: Jag köpte babyalbyl själv på Apoteket och tar 1/4del fram till v35 samt köpte progesterall flera tuber men hann endast använda en då jag plussade vid första försöket med denna kombinationen. Det är säkert olika för oss alla men om jag började redan innan plusset kom så hör med din läkare vad som kan vara bäst för dig.

Ser nu fram mot flera pluss i tråden!

• Feona

Åååhh vilket strul ni verkar ha med Pergotime, sånt där skall ju inte behöva strula tycker man! Hejja er som kämpar!

Grattis till nya plus i tråden :) håller tummarna till er v12!

• Feona

Ååhhhh så roligt att pluss fortsätter att dyka upp i tråden, grattis :) Håller tummarna för er som närmar sig BIM! Måste läsa ikapp då det verkar ha hänt mycke sedan sist jag skrev.

Själv är jag nu v 31 och har blivit halvt sjukskriven, fått sånt där gravidbälte och övningar av sjukgymnasten då em på jobbet blir allt tyngre för kroppen att klara av. Förra gången jag va gravid jobbade jag på utan problem till ca 2v innan! Nu lär det väl bli halvtid ca 2mån :/ (antar att jag bör söka gravidpenning i veckan). Annars är allt bra, känner aktiva sparkar och rörelser var dag när jag sätter mig mer vilket känns skönt. Hoppas ni haft en fin helg, kram kram

• Feona

Nu va det länge sedan jag va här inne igen. Tiden rusar iväg, går in i v33 idag och bebis gör sig påmind varje dag.

Lilly2013: kära du som ni får gå igenom. Skönt ändå att doktorn kan ge er hopp om framtiden.

Alla ni som kämpar och där mensen gör sig påmind hela tiden, jag håller er hand och mina tummar för att plussen skall komma. Heja er och ge inte upp! När man minst anar det, så va det för oss. Ja nästan när jag började tro att det aldrig skulle gå!

Själv har jag blivit halvt sjukskriven nu pga förvärkar som gör sig påminda och fogar som gör att jag får värk i rygg, lår mm. Nu undrar jag om någon vet hur jag bör göra med gravidpenning. Skall man söka det i alla fall? Tar gravidpenning över sjukskrivningen då? Vad gäller de sista 10dagarna? Många frågor blev det och jag förstår att detta kanske inte ligger i fokus nu men kanske någon sitter på kunskap om detta.

Kram och hoppas ni får en underbar söndag. Här ute vid kusten har vi blå himmel och full sol. Det blir en fin söndag, kram kram

• Feona

Ååhhh så jobbigt Nr 3på G: Har själv fått det för ett tag sedan och är nu halvt sjukskriven då det är olidligt att arbeta heldagar. Jag har fått ett bälte som hjälper och avbelastar en del, gymnastikövningar från sjukgymnasten men det går även att hitta på nätet. Dock började jag ganska tidigt med dessa i förebyggande syfte då jag redan vid halvtid upplevde foglossnings symtom. Om inget av detta hjälper har jag en anställd som varmt rekommenderar tensmaskin! Hon får låna denna från sjukvården. Förra graviditeten hade jag inga problem med detta men denna gången började det ganska tidigt och har sedan smugit sig på. Snart skall min ersättare vara på plats så minst tre veckor till vill jag jobba, sedan får vi se hur jag mår och känner de sista veckorna innan BF. Kanske vore det skönt att vara hemma och förbereda Lite oxå?

Hur går det för er andra och dig Freja som snart har BF, har du gjort förlossningsplan, packat BB väskan eller förberett med annat?

Själv är jag inne i v35 nu och börjar inse att det närmar sig.

• Feona
    Lilly2013 skrev 2015-03-28 16:59:11 följande:

Jag förstår det Längtar 74, För min delså hade det absolut inte heller spelat någon som helst roll om det var mitt eller någon annans ägg. Har ju oxå funderat på adoption, tror man älskar lika mycket ändå. Bara jag tänker på mina djur så inser jag det.

Jag har nu bestämt tid för akupunktur, griper efter halmstrå nu och tänker att det iallafall inte kan skada. Blöder inte så mycket längre så jag hoppas att det snart är över. Ska på återbesök om två veckor hos samma läkare som vi träffade sist. Hoppas han har lite förslag på andra saker vi kan testa nästa gång. Gillade han, gav en lite hopp.

Längtar 74 och Lilly2013: jag instämmer! Vi kikade oxå på ÄD och Adoption alternativ men ville först prova vår chans via IVF. Efter jättemånga försök började vi nog ändå inse att det inte skulle ta sig så tillslut började vi ge upp och vända tankarna. I slutet började även jag gripa efter de sista halmstråen. Ett av dessa va akupunktur, jag svarade ganska bra på det och fick mitt naturliga pluss strax därefter. Jag tror oavsett hur det går till att kärleken till sitt barn är lika starkt. Vill inte jämföra barn med djur men kan ändå känna så starka band med de två katter som vi själva tagit över/adopterat. Vi har inte haft dem sedan de varit små kattungar utan fått dem när de varit 1-2 år men jag älskar ju dem så starkt ändå. Hoppas du får ett jättebra möte nu om två veckor, tur att det finns de doktorer som inte lägger värderingar och gränser pga ålder el annat :)
  • Feona

Grattis Helenisen och Phoobaby, jag tycker det låter som fint resultat så passa på att njuta lite emellan. Instämmer med tidigare. Först oroar man sig för att man inte får plus och sen löser varje delmål av oron som ändrar form. När skall vi lära oss att njuta av stunden? Hoppas ni haft en fin helg och massor med lycka till alla som oroar sig och kämpar på, kram kram

• Feona

Ååhhh Grattis Freje, så glad jag blir av att höra ifrån dig och att allt gått bra för er :) njut av ditt lilla underverk! Själv har jag arbetat min sista dag idag och nu är jobbet överlämnat. Nu skall jag packa BB väskan i helgen och skriva förlossningsbrev/plan. Har idag fått reda på att bebisen sitter (sätesbjudning) vilket jag även hade med mitt första barn, skall på vändningsförsök nästa vecka. Jag har även fått träffa Aurorakliniken då jag har känt oro inför förlossning just pga hur allt blev sist så jag tar hjärna emot lite peppning om positiva förlossningshistorier.

Läser på om allas kämpande och håller extra tummar för ett "plusregn" i tråden :)

Kram till er alla!

• Feona
    Jamtlandstaus skrev 2015-04-17 15:08:17 följande:
    Jag födde mitt första barn i sätesbjudning. De tog reda på innan om jag var stor nog att föda i säte och det var jag tydligen... Förlossningen som följde var dock mardrömslik; en störtförlossning som gick mycket fort (2,5h), utan bedövning. Inga andhämtningar alls mellan värkarna och jättemycket folk i salen...jag var i chock.Foten i munnen
    Har dock hört att de flesta verkar förlösa sätesbjudningar med kjejsarsnitt nu om inte vändningsförsök lyckas. Födde du med kjejsarsnitt?

Mitt andra barn föddes dock åt rätt håll och förlossningen var "enligt boken". Jag hade oxå kontakt med Aurora-BM och det kändes jättebra. Fick ett personligt studiebesök på förlossningen samt att vi skrev in i journalen innan hur jag ville att det skulle gå till. Bla ville jag vara säker på att få komma in tidigt och få bedövning lagd med en gång så att det säkert skulle hinnas med, så skedde oxå! smile1.gif Positiv upplevelse!
    Tack, vet inte hur jag skall tänka eller känna för jag vill ju bara få en bra förlossningsupplevelse. Vi fick planerat kejsarsnitt sist men lillkillen ville ut tidigare och snabbare så det blev akut pga att allt satte igång snabbt hos mig. Då hade jag gått profylax kurs och när jag kom in sa en syster att jag minsann inte skulle föda än för hon har sett dom som skall föda inom kort och det såg inte så ut på mig :/ då va bebis på väg ut men hade kilat sig fast! Denna gången tänker jag inte bita ihop och inte heller tveka utan lampa utanför förlossning tills dom tar emot mig. Superwoman lämnade jag kvar på jobbet ;) akuta kejsarsnittet gick dock bra men är livrädd att hamna i den upplevelse som du fick första gången. På tisdag skall jag till Aurora samt få träffa förlossningsavd och på ons blir det vändningsförsök. Vet inte vad jag önskar och undrar faktiskt om vilket som är bästa alternativet. Kejsarsnitt eller vanlig förlossning?
  • Feona

Lilla mamsen, ge inte upp "40 år" känns ändå ungt och hoppfullt enligt mig. Men va hjälper det att andra säger så när du är mitt uppe i det. Jag förstår, har själv vart i känslan du beskriver. Vill ändå säga att jag håller din hand och tror du har många chanser kvar det gäller bara att hitta rätt ägg, tillfälle eller väg.

Kram

• Feona

Själv har jag nu gått in i v39 och fått planerat kejsarsnitt till Valborg. Även denna gången är det sätesbjudning. Troligen så är teorin så här att min livmoder är formad som ett hjärta och därför vill inte/kan inte bebisen vända sig själv eller vid vändningsförsök. Huvudet ligger till höger, fötterna/benen till vänster och rumpan nerkilad, då är det svårt att göra kullerbytta enligt doktorn. Första gången blev jag besviken men denna gången hade jag lättare att acceptera att det blir så här. Det viktigaste är ju ändå att bebisen och jag tar oss igenom detta och att allt går bra.

Hoppas på en fin helg till er alla, kram från mig

• Feona

Hej tjejer. På valborgsmässoafton föddes vår underbara flicka, 3650g och 53cm lång. Det är fortfarande svårt att ta in verkligheten då det känns som om det enda vi kan göra är att kämpa och försöka. Har tagit så många bilder och intagit varje sekund för att njuta och ta tillvara på stunden. Allt har gått bra och jag hoppas amningen kommer igång snart. Håller mina tummar för alla i tråden som kämpar och för er som det snart närmar sig för. Jag trodde verkligen inte detta va möjligt för ett år sedan så ge inte upp!

Kram och en fin helg till er alla

• Feona
    Jamtlandstaus skrev 2015-06-19 23:01:57 följande:

Nu är vår lilla tjej här! <3 50cm 3110g och självklart perfekt! smile1.gif

Stort Grattis????????????
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)