Jamtlandstaus skrev 2015-04-17 15:08:17 följande:
Jag födde mitt första barn i sätesbjudning. De tog reda på innan om jag var stor nog att föda i säte och det var jag tydligen... Förlossningen som följde var dock mardrömslik; en störtförlossning som gick mycket fort (2,5h), utan bedövning. Inga andhämtningar alls mellan värkarna och jättemycket folk i salen...jag var i chock.
Har dock hört att de flesta verkar förlösa sätesbjudningar med kjejsarsnitt nu om inte vändningsförsök lyckas. Födde du med kjejsarsnitt?
Mitt andra barn föddes dock åt rätt håll och förlossningen var "enligt boken". Jag hade oxå kontakt med Aurora-BM och det kändes jättebra. Fick ett personligt studiebesök på förlossningen samt att vi skrev in i journalen innan hur jag ville att det skulle gå till. Bla ville jag vara säker på att få komma in tidigt och få bedövning lagd med en gång så att det säkert skulle hinnas med, så skedde oxå!
Positiv upplevelse!
Tack, vet inte hur jag skall tänka eller känna för jag vill ju bara få en bra förlossningsupplevelse. Vi fick planerat kejsarsnitt sist men lillkillen ville ut tidigare och snabbare så det blev akut pga att allt satte igång snabbt hos mig. Då hade jag gått profylax kurs och när jag kom in sa en syster att jag minsann inte skulle föda än för hon har sett dom som skall föda inom kort och det såg inte så ut på mig :/ då va bebis på väg ut men hade kilat sig fast! Denna gången tänker jag inte bita ihop och inte heller tveka utan lampa utanför förlossning tills dom tar emot mig. Superwoman lämnade jag kvar på jobbet ;) akuta kejsarsnittet gick dock bra men är livrädd att hamna i den upplevelse som du fick första gången. På tisdag skall jag till Aurora samt få träffa förlossningsavd och på ons blir det vändningsförsök. Vet inte vad jag önskar och undrar faktiskt om vilket som är bästa alternativet. Kejsarsnitt eller vanlig förlossning?