Inlägg från: Anonym (Längtar efter barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtar efter barn)

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jag är gärna med i er grupp här. Är 41 år o har precis haft tidigt missfall o väntar nu på ägglossning. En 6-åring hemma o några misslyckade graviditeter (mycket traumatiska upplevelser) är det enda jag lyckats med. Hade även ett tidigt mf i maj så uppenbarligen kan jag bli gravid.

Testar med att köra sockerfritt, minimalt m alkohol, mycket grönt och Efamol. Samt medicinerar med Levaxin. Åt Metformin mot "pco light" men slutade på eget bevåg eftersom jag kände att det inte behövdes längre (?).

Planen var att köra ivf nu men egtersom jag precis blev gravid så kanske det funkar att prova själv igen.

Härligt o inspirerande att läsa om andra 40+ som längtar o vågar prova så tack gör tråden Jämtlandsstatus

Thea jag har precis som du haft mycket PMS. Det har känts direkt från ÄL både fysiskt o psykiskt. Jag har hela tiden trott att det är hormoniell obalans pga ålder. Svårt att åtgärda. Blev tipsad om Efamol (jättenattljusolja) o läste på. Den ska minska obalansen med sina omega fetter.

Man ska inte ta detta efter ÄL eller som gravid.

Jag följde rekommendationen att ta 3/dag första tiden (alltså mens-ÄL för mig) o sedan vanlig omega 3 efter ÄL.

Första månaden fick jag massor med blåmärken, fina naglar o glansigthår.

Andra cykeln tog jag 1-2/ dag till ÄL.

Den månaden mådde jag toppen runt ÄL och plussade. Tyvärr blev dét mf som slutade blöda för 1 v sedan.

Mår du skit mellan ÄL o PMS så kan jag verkligen rekommendera att prova på Efamol. Sen är vi så himla olika så det kanske inte funkar för dig

PoL vilken härlig inspirationskälla

Lycka till

Ni som använder munkpeppar, har ni långa cykler? Min cykel är kort så det känns inte som att den kan bli ännu kortare. För mp har lockat mig tidigare men jag har inte vågat prova. Nån med kort cykel som provat?

Thea spännande att du ska testa jättenattljusolja. Kör maxdos första cykeln. Hoppas det lyckas :)

Jag vill gärna stå med på listan men väntar en cykel eftersom jag inte riktigt har koll på kroppen efter mf

Härlig dröm Mira:)

Trist Jämtland...

Jag skriverit mig i tråden nästa v när jag ser om det vankas "normal" ÄL eller inte... Jag är lite vidskeplig i dessa sammanhang....

Boostar fortfarande med Efamol, zink, selen o folsyra

Sawgni ska bli intressant att höra vad din mp-Efamol mix ger för resultat.

Sex varje dag :) Wow!! Hur får ni till det o hur orkar ni? :)

Högerkrokar Hahaaaa trodde du refererade till höger äggstock. Själv känner jag mera aktivitet och resultat från den sidan.

Jag är den som knaprar zink o selen.

Zink är bra för hormonbalansen o speciellt för progesteronet. Bra för de som har haft mf.

Selen tar jag i form av paranötter. Räcker med 1-2 st per dag. Selen är bra antioxidant o speciellt bra för friska ägg o spermier (vi har även kromosomskador i bagaget)

Nr3 snabbis och vitaminer extra allt. Det bara måste ta sig.

Jämtland men vad faaaan hände nu? Vad jobbigt! Hur snabbt får du resultat från proven?

Jag borde vara i ÄL tider efter mf. Vågade inte hoppas på att det skulle ske så snabbt. Har haft älflytning o kännt av o faktiskt lyckats få till det trots alla praktiska problem. Jag har kort cykel så bim runt 27:de

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)