• PoL

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej! Hoppar med här om jag får, vad kul med en så aktiv tråd jag är gravid i v34 med mitt tredje barn, hinner precis fylla 41 innan bebisen föds. Är ensamstående (självvalt) och har en 7-åring samt en 2-åring redan

• PoL
    Jamtlandstaus skrev 2014-08-21 15:05:17 följande:
    Vad kul med en liten bebis!! smile1.gif

Jag fick min dotter vid 41 års ålder. Tänk vad ungt det låter idag när jag nu som 43åring försöker skapa syskon smile2.gif

Har du alla barnen på heltid oxå? Jag kan tycka att det är mycket med en två-åring smile2.gif

Börjar det bli tungt, bara sex veckor kvar för dig?
    Jättemysigt!

Hihi härligt att 41 låter ungt

Den äldsta är hos pappan varannan helg, annars är barnen med mig <3

Puh, ja nu börjar det bli tungt... Känner mig som en smidig gasell NOT men det är magiskt att vara gravid så jag ämnar njuta de sista 5 veckorna!
  • PoL

Tack, Sparvöga

Mini: jag köpte äl-tester på billiga-tester.se o tyckte de funkade bra!

Jamtlandstaus: deppigt ta ett par djupa andetag, njut av opastoriserade ostar o gott vin o annat gott, så kanske du får laddat lite ny ork!

• PoL

Välkomna ni som är nya hemskt med missfall, håller tummarna att ni får ett plus snart igen!

• PoL

Mini: ibland kan det vara genetiskt vid vilken ålder man går in i klimakteriet, vet du hur gammal dina närmaste kvinnliga släktingar var? Jag har ingen aning om det finns en koppling mellan klimaktieriet o två äl utan tänker mer på din oro. Själv riskerar jag tidigt klimakterie - både mamma o mormor var 40 när det var dags - så därför blev jag stressad o sen lättad nu då jag själv blev 40 vid detta försök. Då fick jag tyvärr först ett tidigt mf men som tur är, tog det sig igen

• PoL

Mini: det låter iaf lovande. Det bästa du kan göra är att prata med din gyn, de kan hjälpa dig med information o kolla läget!

• PoL

Freje, håller tummarna att allt går bra mf är ju nåt de flesta oroar sig för, men har man varit med om ett mf är det långt svårare att koppla av, upplever jag.

Låter som att du har en bra inställning! Heja!

• PoL

Välkomna ni som är nya!

Håller tummarna hårt för efterlängtade plus!

• PoL
    Feona skrev 2014-08-31 08:34:34 följande:

Godmorgon tjejer, jag tror att vi lyckades få till det bra denna månaden!

Fick precis ett fint plus på stickan imorse :)

Har varit vaken sedan tre inatt och känt illamående och brännande/ömma bröst, men jag har ju haft mensvärk (kändes som riktig mensvärk) i snart veckor så ni hade rätt om att det va tidiga graviditetssymtom.

Känns så overkligt, nu har vi haft syskonförsök i över 2,5 år inkl flertalet ivf och FET och så kommer det på en såhär naturligt när man minst anar och tror det. Fyller 43 i höst.

Hoppas nu att detta går hela vägen, har en MA bakom mig men det svåraste för oss har varit att få ägget att fästa, vid ivf har jag fått fina och flera ägg.

Kram och välkomna alla nya

Yippeee! Grattis
  • PoL
    weeme skrev 2014-08-31 12:53:19 följande:
    Jag blir snart tagen för Troll.Förvånad
    *fniss* lr så tackar vi dig för underhållningen ingen fara!
  • PoL

Hej! Vad roligt med flera plus här! Är ju själv höggravid så jag har legat lite lågt i tråden. Idag fyller jag 41 och firar med mina underbara barn, njuter av att känna bebisen i magen sparka och böka runt <3

Det tog mig ca 6 månader och ett tidigt mf innan jag blev gravid nu - har då ätit vitaminer m extra folsyra dagligen sen syskonförsök påbörjades.

Jag håller tummarna hårt för er som försöker och som är gravida! Heja, heja

• PoL
    Anonym (Längtar efter barn) skrev 2014-09-11 12:02:04 följande:

PoL vilken härlig inspirationskälla

Lycka till

Tack! Och visst är det viktigt att läsa om framgångshistorier
  • PoL
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-11 18:14:37 följande:
    Grattis på födelsedagen! smile1.gif
    Tack

Och fint att du vill ha kvar oss gravida med i tråden!

Nån som kan lägga till mig i listan? PoL, 41 år, Västra Götaland, bf 30/9 med 3e barnet
  • PoL
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-16 16:45:32 följande:

Har idag varit iväg till gyn för återbesök pga cystan. Tyvärr hade den växt och något förändrad i strukturen, dr trodde dock att den var godartad fortfarande men att den behöver tas bort...Rynkar på näsan hade ju inte tänkt genomgå någon operation i mitt liv (kontrollbehov...? haha).
    Så nu har jag fått tagit cancerprover och om de visar på lågt värde så blir det titthål till att börja med och inte så bråttom, om de visar högt värde (gu förbjude) så blir det regelrätt öppning snart. Känns inte så kul!!

Förstår att det känns läskigt! Men är den ff godartad så har ni nog fångat upp det i tid. Massa styrkekramar!
  • PoL

Åh, stort grattis till plusset Sawgni!! Tycker absolut du ska berätta

• PoL
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-12 14:40:15 följande:

Herregud, det är alltså så att när man släpper tanken o tron på det... smile2.gif Min kropp vill inte opereras!

phph1mIIq79762.jpg

Wiiieee underbart!!! Grattis

Följer er o håller tummarna fastän jag inte skriver så mycket...! Gosar med en liten kille som är 12 dagar idag <3 mitt tredje barn och hitintills det lättaste
  • PoL
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-17 20:19:43 följande:
    Men jisses så slarvigt av mig, missade även ditt inlägg!

Stort grattis till sonen!!! smile2.gif Hur mår du nu o hur gick förlossningen, var den lik sykonens? Skönt att bebisen är lättast hitintills! smile5.gif
    Hihi tack. Jag mår bra, om än trött! Det var ett planerat snitt denna gång (mitt första) och har varit fritt från komplikationer - så skönt!
  • PoL

Tack ska ni ha lovar att jag njuter; magiskt med bebisdoft och lent hår och knorrljud <3 än så länge inga svartsjukedraman med de andra två barnen, som tur är

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)