Inlägg från: Anonym (Gammal mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gammal mamma)

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Är hemma och sjukskriven och i farten på några trådar.

Har precis haft ett MA och är jätteledsen då det på ett sätt känns som om det var "sista chansen" med tanke på ålder. 
    Har just fyllt 42.
    Denna grav var planerad men hade även ett utomkvedes 2012 (oplanerat grav)då jag var jättesjuk.

Har en längtan om ett 3:e litet knytt i vår familj. VI har det stökigt runtomkring oss och äldsta har ADHD men jag vill ändå.

Jag hoppas att min man (som i våras var med på detta och nu också är ledsen) inte drar sig ur efter MA med störtblödning samt att höstterminstarten blev jobbig med tanke på vår son och hans svårigheter. 

• Anonym (Gammal mamma)

Jag bidrog inte med så mkt i tråden , ville mest skriva av mig.

• Anonym (Gammal mamma)

Hur länge har ni väntat med att försöka efter missfall? Har det någon medicinskt (dokumenterad) betydelse? En del säger ju en mens men det verkar mest vara av psykologiska orsaker eller?

• Anonym (Gammal mamma)

Är läkare själv vilket bara är jobbigt i detta sammanhang... Arbetar inom ett helt annat fält och gynkursen är "glömd" för länge sedan.
    Jag är väldigt på när det gäller att veta rent fysiologiskt vad som gör att man rekommenderar ditten och datten. 

Tack för ditt svar Helenan.

Fick Cytotec och en störtblödning så det verkar kanske bäst att satsa på att invänta ett bättre Hb (blödde ner mig från 135 till 89 på ett halvt dygn och fick åka in, fick bra hjälp. När de plockade ut rester manuellt (en plugg/koagel i cervix) slutade blödningen ganska omgående och slemhinnan redan enbart 13mm vilket ju "är bra".
    .
    Att barnmorskan ska känna sig bekväm med beräkning av graviditet bryr jag mig inte ett dyft om . Jag tänker då på alla med oregelbundna cykler som går och blir gravida - uff vad besvärligt .

Tack för stöd alla!

Hormonerna som sagt upp och ner, min mamma ringde idag och jag skällde tyvärr ut henne för annat gammalt groll- fick sen be om ursäkt....

• Anonym (Gammal mamma)

Nr3 på G: Kollade du mitt val kvinna?

Helanan: nu har jag ju precis fått missfall så nu är det inte aktuellt men jag har aldrig kunnat avgöra om det är PMS med spända bröst jag har eller tidigt i grav innan BIM. Jag litar på nidblödning som jag fått med alla 3 grav som fäst in och sen stickorna!
    -och ja, koaglet som proppade cervix gjorde jätteont åtminstone under några timmar- livmodern var som en stenhård knöl  i ca 1 dygn av och till ,även när smärtan avtog. Mina förlossningar har dock varit jobbiga och även smärtan när jag fick mitt X så det var på ngt sätt överkomligt).

• Anonym (Gammal mamma)

3 på G : det låter bra!

Bolibompa-sex då?

• Anonym (Gammal mamma)

Alltså jag är Pie de limon. I min förvirring vet jag inte vilka trådar jag skrivit i med vilket namn och ibland båda.

Helenan:
    Håller med om den långa smala vägen. Först bli gravid (vilket verkar "lätt för mig", blivit oplanerat/helt otippat eller eft 1-3 försök). Men sen...

Steg 1: i livmodern eller inte (haft X). Steg 2: stanna kvar livsdugligt dvs ej tidigit missfall (nu haft MA). Steg 3: KUB.
    och ev flera steg till m fvp, mkp mm med svåra beslut. Som tur är har jag inte kommit dit.
    Gjort KUB en gång (med son nr 2 och det blev fina siffror).

Vägen till en baby är lååång... men jag vill prova vägen igen om min make vill.

• Anonym (Gammal mamma)

Härligt m alla plus och gravsymtom!

Lycka till allihopa!

Feona: Ska tänka som du om det blir plus en gång till = postiivt och försöka släppa ångest inför den första tiden m alla undersökningar etc. Så sant att bättre njuta och TRO på graviditeten!!

• Anonym (Gammal mamma)

Inte varit här på ett tag. MA i sept -14 v 12. Hade då + på 3:e försöket. Trodde det skulle gå lätt att bli gravid igen men det har inte lyckats... I maj fick jag några dgr sen mens och ett svagt plus men sen kom blödningen . Tidigt missfall?

Har regelbunden mens och känner ofta av ägglossn dag 12-14. Haft lätt att bli gravid (födda -06- kondomhaveri, -10) samt en abort -95, (ett enda oskyddat samlag).

Utomkvesdes -12 då vi haft oskyddat på dag 6.

Har hela tiden velat ha en tredje men min man ville inte försöka förrän våren -14. Jag är så LEDSEN att vi började försöka så sent och det känns som om mitt tåg har gått. .

Fyller 43 i aug. Kommer att ge det ett halvår till fr.o.m. nu.

• Anonym (Gammal mamma)

Kul att så många plussat och att det finns bebisar i tråden!

• Anonym (Gammal mamma)

Nr 3 på G:

Tror att ni bokar ett vändningsförsök eft att du varit där på samtal. Har förstått att det brukar vara så.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)