Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jamtlandstaus skrev 2014-08-21 21:03:59 följande:
    Jag använder monitorn. Vad menar du med två markeringar?
    Den visar max tre markeringar; 1 = inte fertil, 2 = "på gång", 3 = högfertil.
  • Anonym

Hejsvejs! Hoppas jag oxå får vara med. Född -71 jag med och vi jobbar på att få till en liten.
    Hade det lite tufft nu under sommaren, då jag hade plussat i början av juni och började blöda på vår semesterresa till Mallorca sista veckan i Juli. Väl hemma visade det sig att det var en ofostrig graviditet, så jag fick genomgå en skrapning i början av Augusti. Det kanske var vår sista chans, men hoppas ändå på att det ska bli en liten...

• Anonym

Grattis Freje, så underbart!!!

Kram

• Anonym

Så tråkigt att sommaren slutade så men hoppas nu att vi båda får ett hållande plus snart, kram kram

TheElfa skrev 2014-08-22 15:07:42 följande:

Oj glömde att klicka i att jag inte behövde vara anonym...Jag som vart på Mallorca, och sen gjort en skrapning här...

• Anonym
    Jamtlandstaus skrev 2014-08-23 13:44:53 följande:
    Usch vilken trist erfarenhet! Låter som att du gick gravid ganska många veckor innan det uppdagades!

Inte var det sista chansen, den kommer för oss alla, det måste vi tro! Heja oss som ihärdigt försöker!
    Ja visst är vi i allafall ihärdiga...? Flört Haha
  • Anonym

Håller med dig, hoppas oxå alla får plus.

Så vi kämpar, fixar och trixar. Har gjort allt jag har i min makt nu men ändå verkar den envisa mensvärken dyka upp såhär innan mens. Nu är det mer frågan om när och vilken dag den kommer denna perioden. Känns i hela kroppen att den är på väg, ganska svårt att fokusera på annat nu. Jag kan deppa med dig så blir vi två iallafall. Håller tummarna på fredag, kram kram

LinneaSvea skrev 2014-08-25 11:38:00 följande:

TheElfa, nej, vad tråkigt! Jag undrade just hur det gick för dig?? Fasen också, det som verkade så lovande. Vi får hoppas att det stämmer att man har lättare att bli gravid efter ett missfall. Nu håller vi tummarna!

själv är jag mest nedstämd just nu. Tror inte jag har någon äggblåsa denna månad eftersom jag inte får äta Pergo, ska kolla VUL på fredag (cd 13) om det finns något...

Jag hoppas så att vi alla ska få plussa snart som vi kämpar!!

Ha en bra dag!

• Anonym
    LinneaSvea skrev 2014-08-28 13:15:12 följande:

CinnamonGirl, jag kör munkpeppar denna gången också i droppform. Man brukar ta den från första mensdagen till ÄL. 20 droppar 3 ggr/dag.
    Om du har lågt progesteron kanske du ska smörja dig med progesteronkräm från äl till mens. Det har jag gjort några månader.

Jag har provat med ProgesterAll, tredje svängen den här månaden. Har inte fått ÄL-utslag på fertilitetsmonitorn, men hoppas att krämen kan ge hormonsystemet en spark i baken så det fattar hur det ska bete sig...
  • Anonym

Jag hoppar på... Fick MA/ ofostrigt gravid i tio veckor som tog slut för tre veckor sedan, nu ska vi försöka igen. Känns som  om hoppet är ute vid 44 men vill så gärna få ett syskon. Hoppas du får en fin äggblåsa och att allt ordnar sig denna månaden Linneasvea!

• Anonym

Freje: jag har haft mensvärk i snart två veckor nu, tror att den kommer snart men ännu har inte tant röd kommit! Tänk om jag skulle ha sådan tur, vågar inte testa ännu för jag vill njuta av att hoppet ännu finns kvar.

Jamtlandstatus: har oxå hört att många känt mensvärk innan plus men själv kände jag inte det vid min senaste graviditet. För mig har det alltid betytt att det inte blir ett plus. Hoppas verkligheten kan bli annat nu.

Har beslutat att testa först den 1sep om det inte sätter igång innan.

Trevlig helg och välkomna alla nya i tråden!

• Anonym

Jaha, det där (Y) skulle föreställa en "tummen-upp" symbol men det funkade då inte alls här.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)