Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
Så skönt att läsa att det finns fler över 40 som längtar och önskar. Jag skulle så gärna vilja ha ett eller ett par barn till trots att jag är 41. Vi har tre barn sedan tidigare och de är 10, 12 och 15 år. Jag har lite försiktigt nämnt min önskan för ett par vänner och de bara skakar på huvudet och tycker att jag måste vara sjuk som vill ha barn nu när livet börjar bli ganska enkelt (jämfört med vaknätter och dagissjukor och allt annat med små barn). Men längtan är en sak och förnuft en annan...
Nu har jag börjat må så illa sedan några dagar tillbaka och jag skulle kunna äta en hel häst. Vi var ute och åt igår och jag brukar sällan orka äta upp maten på restauranger. Men nu kastade jag i mig allt och jag hade lust att slicka av tallriken för det var så gott och inte var jag särskilt mätt heller. Vid mina tidigare graviditeter (3 barn och 2 missfall) har jag börjat må illa kanske en veckan innan BIM, men det här var ännu tidigare. Det är för tidigt att ta grav-test fortfarande och nu börjar jag tänka att jag kanske är allvarligt sjuk istället. Dödlig cancer känns som ett rimligt alternativ (nej då, jag har inte alls livlig fantasi!) men jag vågar inte ringa vårdcentralen för de kommer att tycka att jag är helt galen.
Dessutom är jag så trött (typiskt cancer- och graviditetssymptom) och idag råkade jag somna sittande på en stol vid matbordet. Jag vågar inte hoppas och jag kommer att känna mig sååå DUM när min mens kommer för att jag ens inbillade mig att jag var gravid. Nog är det märkligt att man kan få en massa underliga graviditetssymptom bara för att man så gärna gärna vill vara gravid. :-/
Jag ska i alla fall följa den här tråden med intresse. Lycka till allihop och grattis till Freje.