Inlägg från: Anonym (Mira) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mira)

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej!

Här vill jag också haka på. Är en 73:a som hoppas att vi får till en trea här hemma. Har inte varit inne på familjeliv på flera år, men började hänga här igen i somras då vi bestämde oss för att ta upp bebisverkstan igen.

Slutade med minipiller för drygt fem veckor sedan. Har ingen som helst aning om hur långa cykler jag har, men är det 28-dagars så bör jag ha BIM den 23/9. Känns som en evighet tills dess...

Hur ligger det till i tråden? Är det fler än Freje som har plussat ännu?

• Anonym (Mira)

Jaha cd 8 i dag för min del. Fler som är i ungefär samma cykelstadie? Det går framåt även om det går långsamt, men just nu är det tur för sambon är bortrest ett par dagar.

Har som sagt var ingen aning om hur lång cykel jag har. Tog 35 dagar från att jag slutade med minipiller till första mens denna gång. Tog 46 dagar när jag slutade med minipiller förra gången då barn nummer två skulle tillverkas och därefter hade jag cykellängder på 32, 36 och 38 ungefär tror jag innan det tog sig. Tänkte dock utgå från 28 dagar som kanske är genomsnittet (för att inte missa även om cykeln med stor sannolikhet är längre än 28 dagar) så tänkte börja med ÄL-test från och med torsdag + försöka öka upp mängden sex... Har man sex tillräckligt ofta behöver man ju inga ÄL-test, men problemet är att i veckorna är jag ofta så himla trött när barnen gått och lagt sig att jag relativt ofta inte är så upplagd för sex.. + tycker det är ganska spännande med ÄL-test...

• Anonym (Mira)
    Nr 3 på G skrev 2014-09-05 21:23:53 följande:

Har helt gått tillbaka till den gamla versionen, hittar bättre, slipper kryssa och det är mycket enklare att redigera :) iaf om man som jag använder datorn vet inte om den nya funkar bättre på telefonen

Idag fick jag iaf mina g-test så nu får vi se hur länge jag lyckas hålla mig har ju inte helt 100% regelbunden mens utan den pendlar mellan 25-29 dagar så om jag går på en kort cykel så är onsdag BIM, tycker mig känna en välbekant "tyngd" i nedre delen av  magen men jag har ju lyckats lura mig själv förr Foten i munnen åååå denna väntan! Andra tecken som börjar dyka upp men som lika gärna kan vara PMS är humörsvängningar, fick nyss ett utbrott på ungarna och innan idag satt jag och grät för att det var en fin låt på radion, fullständigt normalt beteende Tungan ute

Då har du ju i alla fall nedräkningGlad även om det kan vara allt från onsdag till och med nästa söndag och det känns ju ganska långt..

Vart köper ni era tester ifrån? Förra gången det var aktuellt så tror jag jag köpte ÄL-test från billigatester.se (?) och gravtest köpte jag CB på Apoteket.

I dag tog jag mig ett glas vin. Hoppas det blir sista glaset på ett bra tag... (tja det kan det ju bli även om jag inte blir gravid om jag bestämmer mig för det). Köpte en brieost häromdagen. Var nog flera år sedan jag åt det fast jag tycker väldigt mycket om det (bättre än godis och sådant). Brukar alltid bli sugen på dessertostar då jag blivit gravid och inte kan äta det. Sedan då jag ätit halva osten kom jag på att listeria väl har en inkubationstid på upp till tre veckor och då borde det ju vara så att man ska undvika sådant även tre veckor innan man blir gravid, fast det kanske är för långsökt...

Trevlig fredagkväll!
  • Anonym (Mira)
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-06 14:07:41 följande:
    Många av dagens brieostar är pastöriserade, har du kollat den du åt? Kanske var den det å då är det superlungt!

Risk för Listeria är ju liten ändå, så mest troligt är det lugnt ändå.
    Jag är inte så orolig för osten jag åt, mest en liten fundering... (fast så kanske man inte ska säga för då händer det väl något...)(sedan så ska man ju avstå dessertost vare sig de gjorda på pastöriserad mjölk eller opastöriserad. Anledningen är att listeriabakterien kan finnas i omgivningen och kontaminera osten efter pastöriseringen. Listeriabakterien kan leva och tillväxa i dessertost, vilket den inte kan i hårdost.)
  • Anonym (Mira)

Drömde härom natten att jag var gravid. Härlig dröm...

I går beställde jag lite nya ÄL-tester som jag hoppas inte ska komma till användning. Borde ha ÄL vilken dag som helst tycker jag om det inte är något fel på mig... Nu åker jag till Ullared med ett tjejgäng i morgon bitti och kommer hem på söndag kväll så kanske ska försöka få till det med mannen i kväll för säkerhets skull (och för att det skulle vara trevligt också...)Glad

• Anonym (Mira)
    {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}

16/9  Jamtlandstaus, Östersund, försöker få barn nr 3, MA i mars

28/9  Sawgni, 39 år, bor i Dalarna, försöker få barn nr 3, haft ett mycket tidigt MF i juli.

30/9 ? Mira, 40, bor i Skåne, försöker få barn nr 3

6/10  Nr 3 på G,  43 år, bor i Gästrikland,försöker få nr 4, 3 barn, 4 MF

Gravid BF Gravid

PoL, 41 år, Västra Götaland, bf 30/9 med 3e barnet

Freje, 42 år, 2:a barnet BF 27/4-15, Stockholm

Baby FÖDDA BabyHjärta UPPEHÅLLSRUMMET  Hjärta 
  • Anonym (Mira)
    Feona skrev 2014-09-17 21:08:07 följande:

Jämtlandsstatus: jag är på samma sida jag alltid varit och nu gick det inte att missa att kryssa i sitt namn :)

Freje: jag hållet med dig. Är jätte glad över alla symtom! Hade inte det när jag väntade sonen som är 3 och inte heller då jag fick MA. Så visst är man nervös inför VUL, UL och KUB.

Så underbart ändå att få ha skrivit in sig. Jag tror ändå på att våga njuta under vägen, bättre hormoner! Händer något så händer det oavsett man njutit eller ej på resans gång.

Vi får hålla tummarna att det betyder bra att vi har starka symtom men gladeligen tar emot det.

Idag var jag tvungen att börja äta antibiotika pga en inflammation jag fick i handen av ett sår. Handen svullnade upp under dagen och läkaren sa att man helst skulle undvika antibiotika om man va gravid men jag va tvungen att äta dom!?

Dock trodde han inte att det skulle påverka graviditeten. Räcker det inte med alla annan oro, måste jag gå och behöva äta antibiotika idag då jag inte gjort det på 10 år.

Nej, får helt enkelt lita på att det inte påverkar graviditeten, annars blir man ju tokig :/

Feona - vad jobbigt med att gå och få en infektion i handen just nu... Förresten, står det något om att antibiotikan ska undvikas under graviditet på förpackningen/bipacksedeln? Gör det inte det så ska det väl inte vara något som helst bekymmer gissar jag (?)

Vad roligt att läsa om er som har plussat och är på väg eller har varit på inskrivning!

Kom nu att tänka tillbaka till jag sist var i den situationen och önskar jag själv vore där snart, men här verkar det inte vara så att kroppen har så bråttom som huvudet på mig... Inga ÄL-symtom i sikte (det var dock så länge sedan jag hade ÄL då jag ätit minipiller i många år så kommer knappt ihåg i vilken utsträckning jag brukar ha ÄL-symtom, men några måste jag väl ändå ha?), utslag ett par dagar på ÄL-test, men det var inte lika starkt eller starkare än kontrollstrecket någon gång så tolkar det som negativt ... Usch, vad tråkigt när det inte händer något.
  • Anonym (Mira)
    Nr 3 på G skrev 2014-09-28 20:13:06 följande:

Tät i näsan, vaga illamåendekänslor och somnade i soffan i eftermiddags, kan det vara dax nu eller bara inbillning igen

Håller tummarna för att det inte är inbillning och att tät i näsan inte är symtom på förkylning Nr 3 på GGlad.t

Själv tror jag äntligen jag haft ÄL och kan börja räkna ner till BIM. Höll nästan på att bli lite deppig ett tag för jag tyckte inte det hände något (tror det blev en cykel på sex och en halv vecka denna gång). Hoppas nu bara jag och sambon lyckades få till det tillräckligt och i vid rätt tillfälle.

Ni som har plussat (eller ni andra i era tidigare graviditeter) - när började ni märka några symtom?

• Anonym (Mira)

Förresten råkade ange mig vid mitt riktiga alias på BIM-tråden för en liten stund sedan... Är väl inte livsnödvändigt att vara anonym i denna tråd, men fortsätter att kalla mig Mira eftersom det var det jag började göra i tråden...

• Anonym (Mira)

Jaha, kommer det att komma ett plus i helgen eller något annat för min del? Ena sekunden så tycker jag ha småaktiga symtom, men nästa sekund så tror jag inte att det är något alls... Om inget hänt så funderar jag att testa mig på lördag eller söndag.

Ni som har plussat - tyckte ni att ni hade gravidsymtom vid tiden för att ni fick ett plus?

• Anonym (Mira)

Ingen aning hur det är ligger till för min del. Kunde inte hålla mig i morse utan gjorde ett test. Läste av det efter fem minuter som det stod på förpackningen. Tyckte mig inte kunna se någon som helst tillstymmelse till positivt streck. La undan den, men tittade sedan på den igen lite senare och då finns där ett ljust streck. Vet att man inte ska läsa av (just denna varianten) senare än efter fem minuter så vet ej om detta är ett falskt positivt test eller ett väldigt tidigt sant positivt test... Har känt mig gravid i dag till större delen av dagen (molvärk och att det är något som händer i kroppen där inne), men vet inte om det är på riktigt eller jag inbillar mig för jag går runt och känner efter så mycket. Väntar ett par dagar och om inget annat hänt gör jag ett nytt test då. Jag har inte gett upp hoppet ännu i alla fall.

Var bortbjudna på middag i kväll och i vanliga fall så dricker jag gärna vin på sådana middagar som det naturligtvis bjöds på även i dag. Som tur är ska vi på simskola 07.50 i morgon bitti så jag sa att jag inte ville ha något då jag skulle upp och köra så tidigt i morgon. "Ja men ett glas kan du ju ta i alla fall det är ju så många timmar tills i morgon bitti" sa ju karl i huset...

Jamtlandstaus skrev 2014-10-11 21:56:20 följande:

Jag rev köket i onsdags o har sedan dess varit tung-andad. Det dammade rejält när jag knackade bort kaklet.

Men jag kan ändå inte låta bli att fundera idag... då monitorn lade av o jag köpte "fristående" ÄL-test som skall tolkas...tänk om jag ändå hade ÄL o jag missade att tolka rätt?? Är beräknad att ha mens på tisdag o jag har inte en tillstymmelse till spottings...mådde lite illa igår kväll...jag har köpt en "ny" monitor o jag har inte haft en tanke på att jag skulle kunnat bli gravid ens denna månad (förrän idag)... Var tung-andad vid mina senaste graviditeter.

Då operationen är planerad till tisdag så får jag nog ändå lov att ta ett test innan dess om utifall att...

Vad händer om du är gravid Jamtlandstaus? Kan operationen vänta i 9 månader eller kan de göra operationen även om du är gravid?
  • Anonym (Mira)
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-12 14:40:15 följande:

Herregud, det är alltså så att när man släpper tanken o tron på det... Min kropp vill inte opereras!

Vad roligt Jamtlandstaus! Gratulerar!
  • Anonym (Mira)

Nästa månad SKA det bli ett plus här för det blev det inte denna gången... Glad för att det verkar som om min kropp fungerar efter minipillerstoppet efter att ha ätit de i x antal år, men varför ska jag ha så himla långa cykler för??? Denna omgång har jag haft en cykel på ca 47 dagar  - är ju en evighet till nästa BIM om den cykeln också ska vara lika lång...

Roligt att läsa om er som går i väntans tider. KUB var inget som erbjöds här i mina trakter när jag senast var gravid. Då var det bara FVP. men det tackade jag nej till den gången.

• Anonym (Mira)

Vad härligt PoL det låter att mysa med en 12-dagars liten en! Stort grattis. Gjorde planerat kejsarsnitt med mitt första barn då han låg i sätesbjudning. Jag hade läst på om förlossningsförberedelser och till och med gått en profylaxkurs när det blev bestämt att det skulle bli ett planerat kejsarsnitt istället. Det kändes liten snopet då...Men det gick ju väldigt smidigt, var ganska spännande och såret läkte fint så den förlossningen vill jag inte heller vara utan nu.

Är på dag 6 nu. Det går framåt så sakteliga. Fattas bara att jag har ÄL på höstlovet när jag och barnen ska åka till Köpenhamn ett par dagar och sambon ska vara kvar i Sverige och jobba...

• Anonym (Mira)

Oj, vad mycket som händer i tråden! Har inte varit inne på en vecka ca och det är ju massor av inlägg. Kul med alla nya också.

Dag 12 i dag så nu tänkte jag ta och börja leta ÄL-symtom. Har slut på ÄL-test, men väntar nya på måndag...

Denna vecka har jag gått på diet -hoppas det in har någon försenad effekt på ÄL bara... Var på 80-års kalas i lördags och hela kalaset var en pina (lite överdrift kanske...) då kjolen jag hade på mig hade krympt två storlekar i gardroben sedan jag använde den senast...

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)