Feona skrev 2014-09-17 21:08:07 följande:
Jämtlandsstatus: jag är på samma sida jag alltid varit och nu gick det inte att missa att kryssa i sitt namn :)
Freje: jag hållet med dig. Är jätte glad över alla symtom! Hade inte det när jag väntade sonen som är 3 och inte heller då jag fick MA. Så visst är man nervös inför VUL, UL och KUB.
Så underbart ändå att få ha skrivit in sig. Jag tror ändå på att våga njuta under vägen, bättre hormoner! Händer något så händer det oavsett man njutit eller ej på resans gång.
Vi får hålla tummarna att det betyder bra att vi har starka symtom men gladeligen tar emot det.
Idag var jag tvungen att börja äta antibiotika pga en inflammation jag fick i handen av ett sår. Handen svullnade upp under dagen och läkaren sa att man helst skulle undvika antibiotika om man va gravid men jag va tvungen att äta dom!?
Dock trodde han inte att det skulle påverka graviditeten. Räcker det inte med alla annan oro, måste jag gå och behöva äta antibiotika idag då jag inte gjort det på 10 år.
Nej, får helt enkelt lita på att det inte påverkar graviditeten, annars blir man ju tokig :/
Feona - vad jobbigt med att gå och få en infektion i handen just nu... Förresten, står det något om att antibiotikan ska undvikas under graviditet på förpackningen/bipacksedeln? Gör det inte det så ska det väl inte vara något som helst bekymmer gissar jag (?)
Vad roligt att läsa om er som har plussat och är på väg eller har varit på inskrivning!
Kom nu att tänka tillbaka till jag sist var i den situationen och önskar jag själv vore där snart, men här verkar det inte vara så att kroppen har så bråttom som huvudet på mig... Inga ÄL-symtom i sikte (det var dock så länge sedan jag hade ÄL då jag ätit minipiller i många år så kommer knappt ihåg i vilken utsträckning jag brukar ha ÄL-symtom, men några måste jag väl ändå ha?), utslag ett par dagar på ÄL-test, men det var inte lika starkt eller starkare än kontrollstrecket någon gång så tolkar det som negativt ... Usch, vad tråkigt när det inte händer något.