Inlägg från: lamiette |Visa alla inlägg
  • lamiette

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej,

Jag vill också vara med i denna tråden! Jag är 39 år och har en dotter på 10 år och en son på snart 2 år. Dottern var inga problem men med sonen fick vi kämpa och försöka i två år innan han blev till. Vi provade allt utom utredning. Mannen ville inte på utredning så vi försökte på egen hand. Till slut gav han med sig och vi hade faktiskt utredning inbokat samma månad som vi fick plus. Vi har nu bestämt oss för att försöka få till ett syskon. Jag har inte jättestora förhoppningar, men vi kommer att försöka och går det så går det!
    Jag bör ha ÄL runt 26/8. Ska försöka pricka in det.

Själv har jag inga problem med att vara "äldre" mamma. Föräldraskapet blir vad man gör det till och mer eller mindre lämpade föräldrar finns i alla åldrar. Om min kropp fortfarande kan bli gravid naturligt tycker jag inte att det finns något att tveka på.

• lamiette

GRATTIS Freje!!! Vad roligt med ett plus i tråden! Håller tummarna att det lilla livet stannar och att vi får fler plus i tråden .

• lamiette

Åh, jag har inte läst på några dagar, men tråden får mig att känna som om det fortfarande finns hopp . Det är inspirerade att höra alla som faktiskt fått barn i lite högre ålder! Jag håller tummarna för att det funkar för oss också. 
    Dessvärre blir det inte denna månaden för mig iaf. Mannen ska bort nästa vecka (över ÄL) så om jag inte helt plötsligt har en väldigt kort eller väldigt lång cykel är det kört denna gång. 

Ha en superfin fredag allihop!

• lamiette

Grattis Feona!! Vad roligt att det har kommit några plus i tråden . Jag håller tummarna att vi andra också kommer efter.

• lamiette

Oj, vad kul att det händer så mycket i tråden . Själv är jag en smula uttråkad i väntan på att mensen ska komma (tis nästa vecka) så jag glädjer mig åt er andra som lyckas få till det (vi missade ÄL denna månaden för mannen var på resande fot). 
    Men bra tips om munkpeppar och tomatjuice. Det ska jag prova! 

• lamiette

Jahaja, även här kom tant röd punktligt som alltid. Det var väldigt väntat eftersom vi missade ÄL denna månaden. Nu ska vi ladda inför nästa med munkpeppar och tomatjuice . Håller tummarna för att vi får till det, men vi har väldigt hektiskt just nu med flytt, renovering, jobb mm (SUCK). Vi verkar vara ett gäng som ligger ungefär samtidigt i cykeln. Spännande!

• lamiette
    Anonym skrev 2014-09-09 12:46:32 följande:

En gång till nu vad gör munkpeppar, tomatjuice, pergo för nytta???
    Tomatjuice ska tydligen vara positivt för livmoderslemhinnan och munkpeppar är hormonstabiliserande. Jag har ingen erfarenhet av pergo.
  • lamiette

Det verkar vara några av oss som har några kilo extra. Jag har läst att det inte är helt bra för fertiliteten så jag tänkte även försöka (på ett hälsosamt sätt) att gå ned dessa (ca 10 kg). Skulle jag lyckas bli gravid blir det ju ändå extra tungt för kroppen. Jag tänkte minska på godis och socker samt köra 7 minutes exercise. Berätta gärna hur det går för er!

• lamiette

Hej på er, idag jobbade jag min sista dag inför en skön semester och nu ska vi börja jobba på en 2:a. Vi är båda strax över 40 men hoppas ändå att turen är på vår sida.

Jag kommer att köra med munkpeppar och ÄL-stickor och sambon har till sin stora uppgift att dra ned på rökandet (Japp, tyvärr röker han alldeles för mycket).

Jag bör ha ÄL runt den 20/7.

• lamiette

Åh, vad kul . Jo, jag har inte använt ÄL-stickor förut men dag 11 läste jag (cykel på 28 dagar).

• lamiette

Härligt med pepp ! Jag har stött på lite grus i mina planer för vi kommer att bo i en liten sommarstuga med ett annat par samt vår fyraåring och deras tonåring just över min ÄL så jag vet inte hur vi ska få till det... Antar att vi får ta de chanser vi får men mys blir det nog inte så mycket av. Dessutom kanske ÄL kommer tidigare eftersom jag tar munkpeppar nu. Hmm, håller tummarna att vi får till det IAF.

• lamiette
    piglet15 skrev 2015-07-15 11:31:39 följande:

Håller tummarna att ni får till det! Jag är inne på fjärde dagen med "pepparn" och har haft huvudvärk sedan jag började, känner du av det? Hoppas på att det ger med sig... 

Hehe, vi får försöka vara kreativa . Man vill ju inte missa några månader nu.

Jag känner inte av munkpeppar alls. Jag tar den flytande men har väldigt svårt för smaken så jag byter nog till tabletter när den är slut. Tar du tablett eller flytande?
  • lamiette

Efter 12 försök blev jag gravid vid 40. Slutade med MF. Efter det har vi försökt 10 mån utan något resultat.

• lamiette
    Nr 3 på G skrev 2015-07-17 22:40:52 följande:

Lillebror är här <3 Onsd 15/7 kl 02:57 föddes han 3860 g och 52 lång, gick undan när han väl bestämt sig, kom till förlossningen vid 00:10 :) 

Vi mår bara bra båda två och nu njuter vi av vår nya familjemedlem :)

Grattis, vad härligt!
  • lamiette

Här kommer en uppdatering från mig. Jag bör ha haft ÄL i förrgår men jag fick inget (eller tveksamt) utslag på ÄL-stickorna. Kan det vara för att jag börjat med munkpeppar? Vi har tillbringat den senaste veckan i en trång stuga med både andra vuxna och barn så det var trixigt att få till det men vi lyckades två ggr IAF. Så nu är det inte annat att göra än att hålla tummarna och invänta mens som bör komma 5/8. Känns långt borta.

• lamiette

Usch, trixigt det där med ÄL-test. Jag antar att man lär sig tolka dem allt eftersom . Jag fick inget utslag vad jag kunde se men jag hoppas ändå! Tycker brösten ömmar lite ibland men en stund senare känner jag inget. Har BIM 7/8 så jag håller tummarna .

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)