Inlägg från: Ataraxia |Visa alla inlägg
  • Ataraxia

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Spislucka skrev 2014-08-11 18:48:18 följande:

Personligen så tycker jag att det känns ganska själviskt att skaffa barn så sent i livet. Låt oss säga att ni är 41 när ni blir gravida, då har ni alltså fyllt eller ska fylla 42 när barnet föds. När barnet är 18 år så är ni 60 år, Ni kommer med högst sannolikhet att misstas för att vara barnets mor/far- föräldrar. Bara detta kan vara påfrestande för ett barn. Ni kommer troligtvis inte att ha like mycket energi nu som ni hade när ni var i den rimligaste åldern för att bli föräldrar. Känns som att ni mer tänker på er själva istället för hur ert framtida barn kommer må av detta.

Håller med ! Min sambo är ordentlig sladdis tro mig. Han går nu runt 27 år gamal och föräldrarna 65+ och mår skit dåligt över att dom är så gamla. Han säger själv att han tyckt uppväxten varit jobbig! Nej egoistiskt att skaffa efter 35. Det är min åsikt.
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)