Utredning Hösten 2014, följas åt?
Jaha, då är det säkert så här med.. Denna eviga väntan på allt!
Hoppas att det inte är mensen för din del :)
Jaha, då är det säkert så här med.. Denna eviga väntan på allt!
Hoppas att det inte är mensen för din del :)
jag fick brunröd flytning idag igen, fick det på julaftonskvällen också. själv hoppas jag på nidblödning:)
Väntar du på svar på remissen till rmc i malmö? Jag skickade egenremiss och fick svar på 1,5 vecka!
BIM 1/1
men börjar tro att mensen är på G nu
blod på pappret nu när jag var på toa och känner i äggstockarna...suck
Kan ju vara så. Har ni inte fått remissbekräftelse än? Där de ger besked på väntetiden?
Vi skulle börjat med första pergotime-kuren denna månaden, men de hade inte inne tabletterna på våra tre närmsta apotek :( är det vanligt att de är svåra att få tag på? Jättetråkigt att vänta...
Är det någon mer här som har kommit fram till att ni ska få ivf?
Okej, vad spännande! "Kul" att det är fler men synd att vi ska behöva.. Jag ska dit nästa torsdag och få all information om hur det kommer gå till. Jag hoppas att det inte är allt för lång väntetid på att få köra igång sen.
Är ni oförklarligt barnlösa eller har det kommit dem något annat under utredningen? Jag vet faktiskt inte vad som står i vägen för mig.. Allt har sett bra ut i utredningen. Däremot har jag bara en äggledare. Kanske är det.. Ev hade jag lite dålig ägglossning. Provat pergotime tre kurer med nu utan att lyckas. Hoppas på ivf:en nu!!
Vad tråkigt :( Hur har de kommit fram till det? Jag har bara en äggledare och är orolig för att jag oxå bara har en äggstock som fungerar och att det är den utan äggledare.
Typiskt, mitt inlägg försvann..
Behöver inte betyda att det är dåligt? Hon kanske tyckte att det hade mindre betydelse? Ibland kanske man har många och ibland lite färre? Äh jag vet inte heller. Längtar bara efter ivf:en nu så jag kan få lite fler konkreta svar!
Men oj vad segt det låter nikki06.. Är de så kinkiga med åldern? Vad är godkänd ålder då undrar jag? Skönt ändå att ha något att se fram emot och känna att man får lite hjälp på traven.
Jag har ju bara en fungerande äggledare och har ev lite dålig ägglossning annars allt ok. Är det bara för att vi har åldern inne då som att vi kommer få ivf?
Alltså detta suger!
jag kan fan knappt jobba:(
Ja tydligen.. Men vi ska flytta till ett annat län senare i år och jag håller tummarna att de inte är lika hårda! Jaa precis! Insemination var mer, vad jag fattade av honom, ett utfyllnadshjälpmedel. De hjälpte i flera fall men långt ifrån alla. Förhoppningsvis så är det livmodersekretet som gör att spermierna blir trögflytande och då ska insemination hjälpa sa han. Men det är ju också hormonstyrt egentligen så det känns konstigt, men jag får inte ge upp hoppet!
Det låter som mig då, men vad är det som gör att du har lite dålig ägglossning? Fick du inte pergo först då, om det nu kunde varit äl som spökade? Men skönt att få ivf ändå, hur gammal är du?
Försöker oxå med ivf. Blev aldrig någon återföring vid första försöket. Efter det fick jag cellförändringar och då vill de inte fortsätta med ivfen förrän det är borta. Har det kämpigt som fan. När man väl står redo för att få all hjälp så ska man bli stoppad av annat skit.
Åh vad trist. Att det alltid ska vara något som krånglar. Vet man hur länge ni måste vänta? Hann ni få ut något ägg som hamnade i frysen?
Vad tråkigt. Jag håller tummarna att ni är på banan igen snart!