Kimsan82 skrev 2014-09-10 17:55:47 följande:
Hej!
Här händer det inte heller mycket.. Jag ska ju göra en kontraströntgen av äggledarna och den undersökningen görs tydligen bara en förmiddag i veckan och ska ske mellan dag 6 och 12 i cykeln..inte kan man förboka heller utan man ringer första menstruation dagen och om man har TUR så får man en tid!! Om det råkar va fullt redan får man snällt vänta till nästa månad :-/ Bra system,verkligen..Suck! Min mens skulle kommit i söndags men nej då ska kroppen dumma sig och jag väntar fortfarande
Förlåt mitt gnäll .. Hoppas verkligen det rullar på snabbare för er andra??
Vad gör ni andra hela dagarna? Själv jobbar jag som förskollärare
Åh men exakt samma dilemma som här då! Det är den undersökningen jag också försöker få till!
Kan ju tycka att jag också skulle ringa när mensen har kommit för att kunna boka tätt dag men då finns det ju risk att tiderna tar slut :(
Alltså hur är era mensar? Kanske låter dumt men jag är osäker på när jag ska börja räkna dagarna.. Det är ju skit om det blir fel nu när man är under utredning. Jag får bara lite bruna flytningar första dagarna och sen efter kanske fyra dagar så börjar det blöda ordentligt.. Samma sak när den ska ta slut så sammanlagt om man ska räkna alla dagar så har jag i så fall mens i typ tio dagar..
Det är ju så dags att skaffa sig lite koll på ens cykel och på kliniken förväntas man ha full koll..
Jag jobbar som maskinförare :)