Utredning Hösten 2014, följas åt?
Hej! Hoppas jag får hoppa in här? :)
Jag är 22 och har pcos, min sambo 26. Jag har alltid haft oregelbunden mens och innan jag fick diagnosen fick jag oförklarliga besked om att jag antagligen inte kunde få barn på egen hand och har tyvärr träffat få läkare som vetat vad de pratat om. Jag och min sambo var på en privat klinik i september 2013 (Qvinnolivet i Kungsbacka) Vi hade endast försökt få barn i 8 månader men jag ville göra fler prover för att få lite hopp om att vi inte försökte i onödan :) vi var självklart lite tidiga och fick rådet att uppsöka dem igen i februari 2014. Eftersom jag det senaste året haft regelbunden mens gav vi det lite extra tid och väntade till oktober och kontaktade dem igen när mensen än en gång började krångla. De ville då boka tid direkt med båda för utredning. Den 16 oktober var vi där och svarade på lite basfrågor. De gjorde vaginalt ultraljud på mig och jag ska in och ta blodprover 1-3 Mensdagen. Jag vet inte när jag får mens igen men kan komma till dem när som helst alla vardagar. Sambon skulle boka tid på Saglgrenska i Göteborg för spermietest och fick tid redan 6 dagar efter att han ringt :) jag ska även in och spola äggledarna efter nästa mens. Vi båda är förvånade över vilken fart de fick och längtar efter nästa framsteg :)