• jojan

Utredning Hösten 2014, följas åt?

Hej,

hoppar in här och följer er i kampen mot ett plus. Just nu är jag inne i en sån period då allt känns hopplöst.

Hade också en skitdag igår, jag har också svårt att koncentrera mig på jobbet, sitter mest och tänker. Hade ju förstås varit bättre att fokusera på jobbet men motivationen är noll. Får jättedåligt samvete när jag kommer hem för att det känns som att jag inte gör ett bra jobb :(

En av mina nära vänner fick barn för 10 dagar sen och en annan ska ha vilken sekund som helst. Hur orkar man? Jag kommer säkerligen komma dit och gosa med ett leende för att sen bryta ihop när jag kommer hem.

Det jobbigaste är när utredningen inte går framåt, häromdagen fick jag svar på mina TSH-prover som var dåliga, igen. Är inte riktigt på det klara med hur det påverkar, men läkarna säger att det mest troligt är därför jag inte blir gravid.

Jag har tagit 2 st pergotimekurer utan resultat. (när jag skulle hämta ut sista kuren var det slut på apoteket)  Nu vet jag inte vad som händer, om vi får någon vidare hjälp eller om jag måste vänta ytterligare månader nu när det visade sig att värdena var försämrade igen :(

Det är så frustrerande för jag svarar bra på medicinen, men skulle behöva kolla varje månad för att följa upp och hinna med att ändra medicineringen när värdena förändras.

Och samtidigt känns det inte som att det kan påverka såå mkt, jag har ju haft bra värden mellanåt med då har det inte heller tagit sig :( Mitt hopp ligger nu på IVF, ska träffa läkaren nästa månad, måste nog skriva en lista med frågor för alltid när jag sitter där glömmer jag bort allt jag funderat på...

Det är på något sätt skönt att se att det finns andra i samma situation, för i min närhet blir alla gravida på första försöket.. ingen förstår hur det är. 

Vi är båda 30 år och vi har försökt i snart 3 år.

• jojan

Vi har just fått klartecken från min läkare att vi ska få göra IVF, ska ta blodprover när mensen kommer och sen skulle han skicka in remissen.

Vad händer när remissen är skickad? får man ett datum direkt? Får man ett brev hem att man står i kö och sen hör de av sig när det är dags? Hur långt innan får man veta det?

Han sa att vårdgarantin på 3 månader gäller, det blir på gränsen för oss om vi hinner innan de stänger för sommaren.

• jojan

Jag ställer in mig på att det blir efter sommaren så blir det bonus om vi får komma tidigare. :)

Det är så konstigt, vi har längtat efter att få klartecken för IVF, mina sköldkörtelvärden har gjort att det dragit ut på tiden, och de ville att jag skulle testa pergotime innan. Men nu när vi äntligen ska få göra IVF så känner jag mig varken glad eller lättad. Vet inte varför, någonstans trodde jag väl att det skulle gå utan det.

Min läkare sa nu att det nog inte beror på sköldkörtelvärdena att det inte har blivit något, kanske i början men han kunde se att jag hade haft bra värden och när värdena blev sämre så var de ändå inte såå dåliga. Det är nog det som känns också, att dom inte kan hitta något fel på någon av oss men ändå vill det sig inte.

Man vågar nog inte ta ut något i förskott heller, jag hade hopp om pergotimen också men det gick inte heller så jag antar att jag har svårt att tro att vi ska bli gravida även med IVF.

Jag använder en naturalcycles för att följa min cykel, och den här månaden beter den sig konstigt. jag är på dag 24 idag och ingen temperaturhöjning än, har aldrig hänt förut (använt den i 8 månader). Jag gissar att det betyder att jag inte haft någon äl, är rädd att det ska göra att min mens blir sen. Just den här gången när man vill att mensen ska komma :P Vore just typiskt.

Lycka till allihopa, jag hoppas att vi alla får vårat plus snart, det är vi mer än värda!!

• jojan

Alltid ska det vara något strul. Var och tog mina prover inför IVF i måndags, när provsvaren kom skulle läkaren skicka remiss till IVF. Igår ringde sköterskan och sa att det hade blivit något fel på mina prover så att jag måste ta nya, och det blir ju nästa månad (ska tas på dag 2-4).

Innan proverna strulade skulle det vara precis på gränsen om vi skulle hinna göra IVF innan sommaren, men nu när det blev förskjutet så minskade ju dom chanserna. MEN ska prata med läkaren idag och hoppas att han skickar in remissen ändå och sedan kompletterar med provsvaren. På så sätt hinner vi (tänker på vårdgarantin) innan sommaren! Har pratat direkt med IVF-kliniken som sa att det gick bra att göra så :D

Äntligen händer det något! Kör dock en pergotime-kur den här månaden. Pergotimen var ju restad på apoteket några månader men nu har jag fått ut sista kuren så jag gör ett sista försök med den.

Svar på tråden Utredning Hösten 2014, följas åt?