Utredning Hösten 2014, följas åt?
Hej,
hoppar in här och följer er i kampen mot ett plus. Just nu är jag inne i en sån period då allt känns hopplöst.
Hade också en skitdag igår, jag har också svårt att koncentrera mig på jobbet, sitter mest och tänker. Hade ju förstås varit bättre att fokusera på jobbet men motivationen är noll. Får jättedåligt samvete när jag kommer hem för att det känns som att jag inte gör ett bra jobb :(
En av mina nära vänner fick barn för 10 dagar sen och en annan ska ha vilken sekund som helst. Hur orkar man? Jag kommer säkerligen komma dit och gosa med ett leende för att sen bryta ihop när jag kommer hem.
Det jobbigaste är när utredningen inte går framåt, häromdagen fick jag svar på mina TSH-prover som var dåliga, igen. Är inte riktigt på det klara med hur det påverkar, men läkarna säger att det mest troligt är därför jag inte blir gravid.
Jag har tagit 2 st pergotimekurer utan resultat. (när jag skulle hämta ut sista kuren var det slut på apoteket) Nu vet jag inte vad som händer, om vi får någon vidare hjälp eller om jag måste vänta ytterligare månader nu när det visade sig att värdena var försämrade igen :(
Det är så frustrerande för jag svarar bra på medicinen, men skulle behöva kolla varje månad för att följa upp och hinna med att ändra medicineringen när värdena förändras.
Och samtidigt känns det inte som att det kan påverka såå mkt, jag har ju haft bra värden mellanåt med då har det inte heller tagit sig :( Mitt hopp ligger nu på IVF, ska träffa läkaren nästa månad, måste nog skriva en lista med frågor för alltid när jag sitter där glömmer jag bort allt jag funderat på...
Det är på något sätt skönt att se att det finns andra i samma situation, för i min närhet blir alla gravida på första försöket.. ingen förstår hur det är.
Vi är båda 30 år och vi har försökt i snart 3 år.